در چهارمین هفته بهمن ماه در فرابورس رقم خورد

رشد 38 درصدی ارزش معاملات etf

رشد 38 درصدی ارزش معاملات etf
کدخبر : 50371

در جریان معاملات منتهی به 28 بهمن ماه، فرابورس ایران میزبان داد و ستدهایی به ارزش افزون بر 268 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش از آن بدون تغییر ماند، در جریان این معاملات بیش از 23.5 میلیارد ورقه دارایی مالی مبادله شد که اگرچه این متغیر با افت 14 درصدی نسبت به هفته سوم بهمن همراه بود اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 90 درصدی را نشان داد. در 4 روز معاملاتی این هفته، ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با تجربه رشد 38 درصدی به 10 هزار و 562 میلیارد تومان رسید که همچنین نشانگر رشد 186 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

ارزش معاملات خرد فرابورس در هفته‌ای که 4 روز معاملاتی داشت بالغ بر 5 هزار و 200 میلیارد تومان بود. در این میان و در هفته‌ای که «غدانه» در میان سبزپوشان بازار حضوری پررنگ داشت؛ گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» 12 درصد از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در مجموع این گروه در کنار «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات»، «سرمایه‌گذاری‌ها»، «محصولات شیمیایی» 40 درصد از ارزش معاملات خرد را به ثبت رساندند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته اخیر با تغییر مالکیت نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان سهم در بازار اول، بیشترین ارزش معاملات سهام در این بازار رقم خورد و اگرچه رقم ارزش معاملات این بخش با افت همراه شده اما در میان دیگر بازارها با افت کمتری روبرو شد. در 4 روز معاملاتی هفته پیش همچنین بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان داد و ستد در بازار دوم و افزون بر یک هزار و 780 میلیارد تومان معامله در بازار پایه رقم خورد.

در هفته منتهی به 28 بهمن ماه بیش از 11.4 میلیارد ورقه دارایی مالی اعم از اوراق مالی اسلامی و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس مبادله شد که از رشد 31 درصدی این متغیر نسبت به هفته پیش از آن حکایت داشت. همچنین ارزش معاملات این بازار با رسیدن به رقم بیش از 262 هزار میلیارد تومان، افزایش 0.72 درصدی را ثبت کرد.

در هفته‌ای که پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه ارغوان در آن ادامه یافت، ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به افزون بر 10 هزار و 500 میلیارد تومان رسید که علاوه بر رشد 38 درصدی نسبت به هفته سوم بهمن از افزایش 186 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت داشت.

گفتنی است در 4 روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل فرابورس به عنوان نماگر اصلی کار خود را با بازدهی منفی 1.8 درصد در سطح 19 هزار و 913 واحد به پایان رساند. ارزش بازار فرابورس نیز در این مدت بدون تغییر روی 1.9 میلیون میلیارد تومان ایستاد.

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید