سال طلایی «اروند» رقم خورد ؛

تولید پتروشیمی اروند از ۲ میلیون تن عبور کرد

تولید پتروشیمی اروند  از ۲ میلیون تن عبور کرد
کدخبر : 50652

شرکت پتروشیمی اروند با تولید ۲ میلیون و ۵۸ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، رکورد تولید تاریخ فعالیت مجتمع را شکست و با ۷.۵ هزار میلیارد تومان سود خالص، عملکرد بی نظیر را به ثبت رساند.

داده‌های تولید، فروش و سود شرکت پتروشیمی اروند در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ گویای رشد قابل توجه عملکرد این مجتمع در سال جاری بوده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی واحد برنامه‌ریزی مدیریت شرکت پتروشیمی اروند؛ طی این‌مدت دو محصول پر کاربرد کلر و کاستیک با رشد ۱۵ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ترتیب به بیش از ۴۵۰ هزار تن و ۵۰۷ هزار تن رسیده‌اند که تا پایان سال ۱۴۰۱ می‌توانند فراتر از حجم پیش‌بینی شده برنامه را محقق کنند.

در واقع این افزایش تولید در واحد استراتژیک CA علاوه بر افزایش سود ابرتولیدکننده کلر خاورمیانه، به معنای تامین خوراک پایدار برای دیگر صنایع مادر  و افزایش تولید و سودآوری  ۵ پتروشیمی وابسته به محصولات شرکت پتروشیمی اروند است.

همچنین تولید شرکت پتروشیمی اروند در گروه PVC نیز بسیار شگفت‌انگیز بوده  و محصول پر اهمیت E-PVC با حجم تولید ۲۳ هزار تن، افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به ثبت رسانده و  S-PVC دیگر محصول با ارزش این گروه با ۷ درصد رشد نسبت به ۱۱ ماهه سال پیش به بیش از ۲۲۳ هزار تن رسیده است که می‌تواند خبر امیدبخشی برای بازارهای پائین دستی و صنایع وابسته باشد.

افزایش ۱۳۹ درصدی فروش داخلی محصولات اروند  

در کنار  افزایش تولید محصولات گروه PVC پتروشیمی اروند، داده‌های ۱۱ ماهه نشان می‌دهد  فروش داخلی محصولات بزرگترین زنجیره PVC خاورمیانه نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۹ درصد افزایش را تجربه کرده است که هم خیال صنایع پائین دستی و دیگر شرکت‌های وابسته را راحت کرده و هم منجر به خلق ارزش افزوده بالاتر و ارز آوری بیشتر با صادرات محصولات زنجیره ارزش در صنایع پائین دستی برای کشور شده است.

افزایش ارزآوری اروند طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۱

شرکت پتروشیمی اروند طی این مدت مازاد محصولات خود را نیز با هدف تامین ارز  کشور به بازارهای خارجی در ۵ قاره دنیا صادر کرده است که توانسته در شرایط سخت تحریم‌ و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، ۴۰ درصد ارز بیشتری وارد کشور کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: