شفاف سازی درباره یک ادعای دروغین

پیشتازی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در عرضه ارز به سامانه نیما

پیشتازی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در عرضه ارز به سامانه نیما
کدخبر : 50656

به دنبال انتشار شایعه‌ اختلال در روند تزریق دلار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این گروه بزرگ پتروشیمی ضمن تکذیب این ادعا، میزان عرضه ارز خود در بهمن ماه را اعلام کرد.

بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور که اخیرا و در رتبه‌بندی IMI_100 به دلیل صادرات ۴ میلیارد و ۶۸۶ میلیون دلار محصول و ارزآوری قابل توجه در سال ۱۴۰۰ به عنوان برترین شرکت ایران معرفی شد، تنها در بهمن ماه ۱۴۰۱، بیش از ۲۲۵ میلیون دلار انواع ارز به سامانه نیما عرضه کرده است.

این میزان عرضه مطابق روال ماه‌های قبل و بدون اختلال بوده و نقش مهمی در تامین نیازهای ارزی کشور داشته است.

این شرکت ضمن تکذیب اخلال در عرضه ارز از سوی هلدینگ خلیج فارس به بازار، به رسانه‌ها یادآور می‌شود که میزان ارز عرضه شده  این گروه، به سادگی از طریق بانک مرکزی قابل استعلام است.

لازم به ذکر است، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به اذعان مسئولان امر و صاحب نظران، حائز رتبه اول در عرضه ارز در بین صنایع مختلف کشور بوده و بیش از تعهد خود ارز به سامانه نیما در سال‌های تحریم عرضه کرده است.

به نظر می‌رسد کوتاه شدن دست برخی رانتخواران از دلارهای پتروشیمی که به جای سرازیر شدن به جیب آنان، برای رفع نیازهای کشور  در سامانه‌های شفاف و قانونی هزینه شده موجب این جریان سازی جعلی و سفارشی در برخی رسانه‌ها شده است.

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید