استاندار اصفهان در آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد:

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قطب علم و فناوری کشور است

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قطب علم و فناوری کشور است
کدخبر : 50661

استاندار اصفهان گفت: همانطور که الان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قطب علم و فناوری کشور است من مطمئنم در آینده ای نزدیک پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد هم به بهترین پارک علم و فناوری کشور تبدیل خواهد شد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از اقداماتی است که به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشور کمک می‌کند. به خاطر چالش‌هایی که در استان اصفهان به‌وجود آمده، توسعه کشاورزی و صنعتی امکان‌پذیر نیست و باید اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: اصفهان حدود ۱۳ درصد از پژوهشگران کشور را در اختیار قرار دارد و این در حالی است که تنها ۶ درصد از جمعیت کشور را در بر دارد. همچنین اصفهان دارای دانشگاه‌های خوبی است که مردم در کنار دانش، با جوهره کار و تلاش خود توانسته‌اند سنگرهای مهمی را فتح نموده تا برگ زرین دیگری را در تاریخ اصفهان به ثبت برسانیم.

استاندار اصفهان افزود: امروز آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در حال برگزاری است که امیدواریم به‌زودی این مرکز به یکی از مراکز برتر کشور تبدیل شود همچنین دانشگاه آزاد آموخته تا از توانایی‌های خود استفاده کند و با رویکرد اقتصادی وارد عرصه‌های مختلف شود، همین موضوع باعث موفقیت این دانشگاه در زمینه‌های مختلف شده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: امروز صنایع فولادی و پتروپالایشی با رویکرد جدیدی وارد سرمایه‌گذاری در عرصه فناوری و نوآوری شده‌اند که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به برکت این ایام عزیز، کارهای ویژه‌ای را در این مجموعه شاهد باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: زمانی که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حال شکل‌گیری بود کسی فکر نمی‌کرد که این مجموعه مایه افتخار در استان شده و دستاوردهای زیادی را رقم بزند. در سفر رییس‌جمهور به اصفهان ایشان از این شهرک بازدید کردند که این اتفاق باعث ثمرات و برکات زیادی شده است. ایشان به این موضوع اشاره کردند که «قطب فناوری کشور اینجاست».

استاندار اصفهان تأکید کرد: امیدواریم اقداماتی که در زمینه تولید علم و فناوری انجام می‌شود در آینده نزدیک برای پارک علم و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز شاهد باشیم ئ همانطور که الان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قطب علم و فناوری کشور است من مطمئنم در آینده ای نزدیک پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد هم به بهترین پارک علم و فناوری کشور تبدیل خواهد شد.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید