مدیرعامل فولاد مبارکه؛

لازمه رشد و پیروزی در رقابت‌های جهانی حرکت به سمت فناوری‌های نوین است

لازمه رشد و پیروزی در رقابت‌های جهانی حرکت به سمت فناوری‌های نوین است
کدخبر : 50677

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: لازمه رشد و توسعه کشور و پیروزی در رقابت‌های جهانی حرکت به سمت نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین است.

محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار کرد: رویکرد قبلی شرکت فولاد مبارکه، حضور دانشگاهیان در صنعت برای حل مشکلات حال و آینده و همچنین حضور صنعتگران در فولاد مبارکه برای ارتقاء صنعت فولاد بود اما فولاد مبارکه در راستای رویکرد جدید خود از سال گذشته برای تبدیل‌شدن به یک شرکت دانش‌محور و فعال در حوزه نوآوری، شبکه و زیست‌بوم خود را در زمینه فناوری و نوآوری طراحی کرده است.

وی گفت: ازجمله رویکردهای قبلی فولاد مبارکه، افزایش کمی تولیدات این شرکت بود که امروز این میزان تا بیش از ۱۰ میلیون تن در گروه فولاد مبارکه محقق شده است. اما رویکرد امروز ما نوآوری باز و حرکت به سمت مراکز علمی، دانشگاهی، نوآوری و پژوهشی است تا با افتتاح مراکز نوآوری، شاهد شروع فاز عملیاتی این رویکرد باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: امروز آیین افتتاح دومین مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد که امیدواریم به لطف الهی این مرکز، به حلقه‌ای از حلقه‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری این شرکت تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه تلاش می‌کند تا با چنین حرکت‌هایی، محصولات دانشی و با ارزش افزوده بالا را به تولید برساند و هدف‌گذاری ما در این زمینه تولید ۴۰ درصد از این محصولات نظیر فولاد زنگ نزن است که در هفته گذشته یکی دیگر از گریدهای آن را تولید کردیم.

طیب نیا تصریح کرد: ما در تلاشیم تا با تولید کیفی و متوازن محصولات جدید در کنار توسعه کمی، در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز سرمایه‌گذاری کنیم و یکی از هدف‌گذاری‌های فولاد مبارکه در این زمینه ایجاد بالغ‌ بر ۲ هزار شغل دانش‌بنیان طی دو سال است.

وی تأکید کرد: لازمه رشد و توسعه کشور و پیروزی در رقابت‌های جهانی حرکت به سمت نوآوری‌ و فناوری‌های نوین است و امیدواریم به لطف الهی بالاتر از شعارها، افتتاح‌ها و کلنگ زنی‌های رسمی، این اتفاقات بزرگ را در عمل رقم بزنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: فولاد مبارکه بیش از ۱۵ ماه است که در زمینه‌های فناوری و نوآوری در حال برنامه‌ریزی است و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که طراحی این زیست‌بوم کامل شده است. اگر امروز رونمایی از این دستاوردهایی را شاهد هستیم؛ در حقیقت این اتفاقات، حاصل اقدامات ۱۵ماه مطالعه، سرمایه‌گذاری و کارهای بنیادین است.

وی بیان کرد: اعتقاد ما در فولاد مبارکه این است که کارها نباید نمادین باشد و در عمل باید پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم. بر همین اساس بعد از اتمام مطالعات، این زیست‌بوم طراحی‌شده است.

طیب نیا خاطر نشان کرد: درگذشته نیز سرمایه‌گذاری بر روی پایان‌نامه‌های دانشجویی توسط فولاد مبارکه انجام می‌شد اما در برنامه ریزی جدید حمایت از ۵۰۰ پایان‌نامه دانشجویی به سمتی پیش خواهد رفت تا از این پایان‌نامه ها و پروژه‌ها ۱۵۰ هسته علمی و فناور تشکیل شود و باز هم حمایت از این هسته ها ادامه خواهد داشت تا ۵۰ شرکت بالغ از این هسته ها تشکیل شود و ما بر روی این شرکت ها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

طیب‌نیا توضیح داد: هدف‌گذاری جدید فولاد مبارکه دیگر سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات نیست بلکه سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی و حوزه دانش بنیان است. این اتفاق در سطح شعار باقی نمانده و با ایجاد یک شبکه گسترده و ایجاد زیرساخت های لازم طی ۱۵ ماه گذشته در شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در حال پیگیری است تا این زیست‌بوم به اهداف خود یعنی بالندگی ایران اسلامی، هرروز بیشتر از قبل نزدیک‌تر شود.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید