معاون تکنولوژی فولاد مبارکه:

نوآوری؛ کلید ورود به آینده در شرکت فولاد مبارکه است

 نوآوری؛ کلید ورود به آینده در شرکت فولاد مبارکه است
کدخبر : 50710

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه با بررسی شرایط پیش رو از جمله رقابت فضای کسب‌وکار در آینده و تغییر نیازمندی مشتریان و محدودیت‌های بیشتر در تأمین نیازمندی‌ها و افزایش حساسیت‌های زیست‌محیطی و اجتماعی، حفظ پیشتازی خود را در گرو بهره‌گیری از «نوآوری» به عنوان کلید ورود به آینده می‌داند و استراتژی رشد در فولاد مبارکه در افق 1410 را بر دو پایه اساسی، «فولاد مبارکه نوآور» و «فولاد مبارکه پایدار» هدف‌گذاری کرده است.

محمد ناظمی هرندی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» مزین گردید که این جهت‌گیری در امتداد نامگذاری‌ سال‌های اخیر با محوریت موضوعات اقتصادی است. لذا فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین بنگاه صنعتی کشور با نقش کلیدی در اقتصاد ملی و سهم 1.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی، در راستای عمل به منویات ایشان از ابتدای سال با رویکردهای جدید، مجموعه اقداماتی در توسعه روابط خود با شرکت‌های دانش‌بنیان اتخاذ نمود.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: این شرکت در اولین گام با تدوین برنامه‌ای دوساله، مجموعه‌ای از اقدامات را در راستای توسعه زیرساخت‌ها و پیاده‌سازی روش‌های جدید در تعامل با بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری تعریف کرد.

وی تصریح کرد: در این برنامه، هدف‌گذاری شده تا با حضور مؤثر در محیط‌های دانشگاهی و حمایت از طرح‌های دانشجویی در راستای کلان‌روندهای آینده که تأثیر جدی بر صنعت فولاد دارند، تصویر روشنی از مسیر آینده فولاد مبارکه ترسیم شود.

ناظمی هرندی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی شده با حمایت از هسته‌های فناور و استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌های تخصصی و عمومی به کار گرفته شوند. در تکمیل مجموعه اقدامات و در بخش اصلی اهداف، مقرر شد تا با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مسیر رشد پرشتاب آن‌ها هموار شود که در راستای این اهداف، چندین تفاهم‌نامه و قرارداد با مراکز دانشگاهی و فناوری به امضا رسید.

وی تأکید کرد: همزمان با این برنامه‌ریزی، اقدامات اجرایی آغاز شد و در طی ماه‌های اخیر، آغاز به کار رسمی مراکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سطح گروه فولاد مبارکه، بررسی ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان متعدد و نهایتاً طرح مشارکت با 17 شرکت، مهم‌ترین اقدامات عملی شده در این راستا بوده است.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه عنوان کرد: در روزهای ششم و هفتم اسفندماه1401 با هدف ارائه تلاش‌ها، اقدامات عملی انجام شده و رونمایی از سند چشم‌انداز نوآوری فولاد مبارکه در افق 1410 و استراتژی مرتبط، رویداد دو روزه «مسیر زآینده» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و برخی مقامات استانی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این رویداد، بالغ بر 400 شرکت دانش‌بنیان از سراسر کشور حضور دارند که در فضای فراهم شده، با مدیران ارشد فولاد مبارکه به تعامل خواهند پرداخت. همچنین در این رویداد، بالغ بر 200 شرکت در فضای نمایشگاهی پیش‌بینی شده به ارائه توانمندی های خود خواهند پرداخت.

ناظمی هرندی توضیح داد: شایان ذکر است که توجه فولاد مبارکه به موضوع نوآوری، برخواسته از یک ضرورت و نیاز است. مدیران امروز فولاد مبارکه در حالی که خود را سپاسگزار تلاش‌های سه دهه پرافتخار گذشته می‌دانند و جایگاه برتر این شرکت را ناشی از مجاهدت و خردورزی نسل‌های قبلی و امروز می‌دانند اما با بررسی شرایط پیش رو از جمله رقابت فضای کسب‌وکار در آینده و تغییر نیازمندی مشتریان و محدودیت‌های بیشتر در تأمین نیازمندی‌ها و افزایش حساسیت‌های زیست‌محیطی و اجتماعی، حفظ پیشتازی خود را در گرو بهره‌گیری از «نوآوری» به عنوان کلید ورود به آینده می‌دانند.

وی گفت: استراتژی رشد در فولاد مبارکه در افق 1410 بر دو پایه اساسی بنا نهاده شده و مبتنی بر آن، «فولاد مبارکه نوآور» و «فولاد مبارکه پایدار» هدف‌گذاری شده است. با توجه به نوآوری به معنی جامع آن، یعنی نوآوری در محصول، نوآوری در فرایند، نوآوری در زنجیره تأمین و نوآوری در کسب‌وکار، تحقق مأموریت‌های فولاد مبارکه در دسترس خواهد بود و در این راه، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای علمی و پژوهشی بسیار کلیدی است.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید