مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خبرداد:

جهاد تبیین مهمترین رسالت اصحاب رسانه و فرهنگ

جهاد تبیین مهمترین رسالت اصحاب رسانه و فرهنگ
کدخبر : 50733

مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه جهاد تببین مهمترین رسالت اصحاب رسانه و فرهنگ است از تشکیل شورای اطلاع رسانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کارگروه اطلاع رسانی در هرمنطقه خبرداد.

علی قجری روز جمعه در نشست خبری با فعالان رسانه ای و خبرنگاران منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، افزود:جهاد تبیین، بیان واقعیات و اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته است و یکی از مهمترین موضوعات در مناطق آزاد  می باشد.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در راه اندازی شوراها و کارگروه های اطلاع رسانی در دستگاه های اجرایی دولتی گفت: برای ایجاد کارگروه های اطلاع رسانی در مناطق آزاد که ریاست آن بر عهده مدیرعامل منطقه و دبیری این شورای بر عهده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه خواهد بود، در حال پیگیری هستیم.

قجری رسانه ها را بازوی های صادق برای مسئولان و سیاستگذاران برشمرد و ادامه داد: همگرایی و هم افزایی دستگاه ها و رسانه ها رویکرد ما بوده و از انتقاد سازنده نیز استفبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتقادات باید بر اساس اطلاعات کامل و پرهیز از ایجاد ابهام و شایعه  صورت گیرد اظهار داشت: رسالتی که اصحاب رسانه در جهاد تبیین مورد تاکید  مقام معظم رهبری رهبری دارند این است که از وارونه نمایی واقعیات و حقایق جلوگیری شود.

مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه مناطق آزاد در نگاه رییس جمهور، نقاط پایلوت اقتصادی و الگوی جهش مدیریتی و اقتصادی برای کل کشور هستند اضافه کرد: بسیاری از برنامه ها و رویدادهای مهم در مناطق آزاد پایه گذاری می شود تا بعد از آن به سرزمین اصلی مبادرت و تسری پیدا کند.

قجری خواستار مخاطب یابی ملی درکنار توجه به مخاطب محدود محلی شد و افزود: ظرفیت های برندینگ حوزه نوآورانه در مناطق آزاد بی نظیر است و می توان علاوه بر ظرفیت های زئوپلوتیکی و طبیعی نسبت به معرفی ظرفیت های نخبگان هنری در سطح ملی نیز توجه ویژه داشت.

وی تولید محتوای تحلیلی در اخبار را ضروری دانست و تصریح کرد: باید زمین بازی فعالیت رسانه ای را در سطح ملی تعریف کنیم و فقط به مصاحبه و گفت و گو با مدیران محلی اکتفا نشود.

مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، برندسازی و اقدام پرونده ای در اطلاع رسانی ظرفیت و رویدادها را برای معرفی هرچه بهتر منطقه برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: هم افزایی و تبادل نظر فعالان رسانه ای با مدیران عامل مناطق آزاد می تواند در تبیین اقدامات و ظرفیت های منطقه درسطح ملی نقش مهمی داشته باشد.

در این نشست خبرنگاران در خصوص مسائل منطقه به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: