کیش/

ابلاغ مصوبات شورای محیط زیست "کیش، جزیره بدون پلاستیک"

ابلاغ مصوبات شورای محیط زیست "کیش، جزیره بدون پلاستیک"
کدخبر : 50836

مصوبات جلسه شورای محیط زیست با محوریت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی گسترده، استفاده از ظرفیت رسانه ها و انجمن های مردم نهاد در راستای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در جزیره کیش، ابلاغ شد.

جلسه شورای محیط زیست با موضوع کیش، جزیره بدون پلاستیک روز پنجشنبه چهارم اسفند با محوریت "فرهنگ سازی و آموزش، راه اندازی کارگروه تولید و توزیع تعداد 5 هزار کیسه پارچه ای، اطلاع رسانی گسترده و سیاست های تشویقی، ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی در نانوایی ها و ..." در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر فرهنگ سازی و اجرای طرح کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در جزیره، گفت: عرضه محصولات جایگزین کیسه‌های پلاستیکی در مکان هایی مانند "نانوایی‌ها، سوپر مارکت ها و فروشگاه‌ها" در دستور کار قرار می گیرد.

پورزادی با اشاره بر لزوم اهمیت نقش فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده میان اقشار مختلف جامعه، اظهار داشت: ضمن  برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، با ارائه راه کارهای مناسب برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، تبلیغات محیطی، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه ها می توانیم هم زمان با اقدامات همگانی و فرهنگ سازی مناسب به عنوان جزیره الگو در سطح کشور نقش آفرینی کنیم.  

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر فعالیت همه جانبه حوزه های مختلف، تصریح کرد: با اقدامات موثر در بخش های عمرانی و خدماتی، حوزه های بازرگانی، تبلیغات، فرهنگی و محیط زیست؛ گام های موثری در خصوص کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی خواهیم برداشت.

همچنین به منظور فرهنگ سازی و کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در جزیره کیش، مصوباتی در جلسه شورای محیط زیست، ابلاغ شد که پیش از ایام نوروز، اطلاع رسانی موثر با استفاده از ظرفیت رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش، ممنوعیت توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی در راستای ابلاغ آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی، مصوبه هیئت وزیران؛ اجرایی می شود و مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در ابلاغیه ای به فروشگاه های عرضه مواد غذایی نسبت به این امر مهم  اقدام خواهد کرد.

برگزاری دوره های آموزشی به همت اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش و اداره آموزش و پرورش، حمایت و بهره گیری از ظرفیت انجمن های مردم نهاد به منظور فرهنگ سازی در گروه های هدف و برگزاری رویدادهای جمعی و جلب مشارکت حداکثری مردم به ویژه فعالان اقتصادی و بانوان فعال در حوزه های مرتبط در راستای معرفی گزینه "کیسه های پارچه ای و کاغذی" به عنوان جایگزین کیسه های پلاستیکی از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

شرکت عمران، آب و خدمات کیش در گام نخست اجرای این طرح؛ نسبت به جایگزین کردن پاکت های کاغذی در داروخانه بیمارستان کیش اقدام خواهد کرد که در فاز بعدی این مهم از سوی مرکز توسعه سلامت کیش به داروخانه های جزیره ابلاغ می شود.

همچنین به منظور کاهش مصرف پلاستیک در بازار ماهی، شرکت عمران، آب و خدمات کیش نسبت به جایگزین کردن کیسه یا سبد های پلاستیکی در فرایند عرضه ماهی به عموم مردم اقدام می کند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید