رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد:

رشد تولید، رونق اقتصادی و افزایش سود برای ذی‌نفعان با افزایش سرمایه فولاد مبارکه

رشد تولید، رونق اقتصادی و افزایش سود برای ذی‌نفعان با افزایش سرمایه فولاد مبارکه
کدخبر : 50845

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار با مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت گفت: هدف ما در سازمان بورس این است که به تأمین مالی و افزایش سرمایه شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه و اجرای طرح‌های توسعه آن‌ها کمک کنیم؛ افزایش سرمایه‌ای که به رشد تولید و رونق اقتصادی و همچنین افزایش سود برای ذی‌نفعان شرکت‌ها منجر می‌شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به همراه محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار و جمعی از کارشناسان این حوزه، روز شنبه سی‌ام بهمن‌ماه ضمن حضور در فولاد مبارکه و دیدار با مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت از خطوط تولید این شرکت بازدید کردند.

وی در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: امروز فرصتی ارزشمند دست داد تا ضمن بازدید از فولاد مبارکه با فعالیت‌ها و دستاوردهای کارکنان این شرکت آشنا شویم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور است و این افتخار را داریم که سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار معامله می‌شود.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه با تولید 2.5 میلیون تن فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 1385 نیز وارد بورس اوراق بهادار شده و در طول این سال‌ها از رشد فزاینده‌ای برخوردار بوده است، گفت: امروز شاهد این هستیم که تولید این شرکت تا پایان سال از ۷ میلیون تن فراتر خواهد رفت و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

 عشقی با اشاره به روند روبه‌رشد سوددهی فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر افزود: پروژه‌های در دست اقدام فولاد مبارکه، علاوه بر کمک به توسعه صنعت فولاد کشور، می‌تواند برای سهام‌داران و ذی‌نفعان این شرکت نیز مؤثر باشد؛ ازاین‌رو هدف ما در سازمان بورس این است که به تأمین مالی و افزایش سرمایه شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه و اجرای طرح‌های توسعه آن‌ها کمک کنیم؛ افزایش سرمایه‌ای که به رشد تولید و رونق اقتصادی و همچنین افزایش سود برای ذی‌نفعان شرکت‌ها منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران: شرکت فولاد مبارکه از حاکمیت شرکتی بسیار خوبی برخوردار است

در همین زمینه، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار نیز گفت: هدف از چنین بازدیدهایی بیش از هرچیز آشنایی مسئولان بازار سرمایه با شرکت‌ها و محصولات تولیدی آن‌هاست. ازآنجاکه فولاد مبارکه نقش بسیار مهمی در ارزآوری کشور عزیزمان دارد، مهم است که برای سیاست‌گذاری اقتصادی در عرصه کلان این شرکت با حساسیت زیاد تصمیم‌گیری شود.

 وی بابیان اینکه شرکت فولاد مبارکه از حاکمیت شرکتی بسیار خوبی برخوردار است، بر این نکته تأکید کرد که سیاست‌گذاری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که روند پایدار درآمد و سودآوری شرکت برای توسعه‌های آتی حفظ گردد. امیدواریم با تلاش و اراده تیم مدیریت و کارکنان این شرکت، در آینده نیز شاهد سرافرازی و سربلندی بیش‌ازپیش فولاد مبارکه در بازار سرمایه و صنعت فولاد کشور باشیم.

 مدیرعامل فولاد مبارکه: حفظ سودآوری سهام‌داران فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند در حوزه‌های دانشی و تولید محصولات جدید

این گزارش حاکی است محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان عالی‌رتبه سازمان بورس اوراق بهادار در فولاد مبارکه، به روند روبه‌رشد شرکت فولاد مبارکه از ابتدا تاکنون اشاره و تأکید کرد: این شرکت به‌ویژه طی دو سال اخیر، پروژه‌های توسعه‌ای بسیار ارزشمندی جهت تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای ذی‌نفعان تعریف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت فولاد مبارکه با سایر شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد کشور این است که در بالادست و پایین‌دست شرکت فولاد مبارکه زنجیره‌ای کامل، از سنگ تا رنگ، به‌صورت یک مجتمع ایجاد شده و اخیراً با همکاری سایر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه، این زنجیره در حال کامل‌تر شدن است. همچنین شاهد این هستیم که هرچه این زنجیره کامل‌تر و به‌روزتر شده ارزش‌افزوده متفاوتی نسبت‌به سایر فعالان این عرصه در کشور در این مجموعه به بار نشسته است.

طیب‌نیا تصریح کرد: جهت حفظ و تداوم این سودآوری برای سهام‌داران، فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری‌های بسیار ارزشمندی در حوزه دانشی این صنعت تعریف کرده و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بسیار بیشتری را در دستور کار قرار داده است. ارزش‌افزوده برخی از محصولاتِ در حال تولید در فولاد مبارکه نسبت به محصولات میانی بیش از دو برابر است. محصولات دانشی نظیر فولادهای الکتریکی، محصولات حوزه تولید لوله‌های انتقال سیالات و نفت و گاز محیط‌ترش، محصولات فولاد زنگ‌نزن (Stainless Steel) که چندین گرید آن‌ها به‌تازگی در فولاد مبارکه و بخش‌هایی از گروه تولید شده از این جمله است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه همچنین اجرای پروژه‌های توسعه‌ای بسیار اثربخش نیروگاهی و خطوط نورد گرم و سرد، سرمایه‌گذاری در میادین گازی و نیروگاهی را آغاز کرده تا بتواند همچنان تفاوت خود با سایر شرکت‌ها را به‌عنوان پیشران صنعت فولاد کشور حفظ کند و در توسعه اقتصادی مؤثر باشد.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه با تشدید رقابت در عرصه تولید طی سال‌های آتی، شرکت‌هایی که وارد این عرصه خواهند شد، تولید فولادهای روتین و تجاری را انجام خواهند داد و فولاد مبارکه به‌عنوان پیشتاز در این عرصه، تمامی توان خود را بر روی تولید حداکثری انواع فولادهای خاص متمرکز خواهد کرد؛ محصولاتی که اطلاع سهام‌داران و عموم جامعه از اهمیت و سودآوری آن‌ها، به‌طور طبیعی، به جذابیت سهم این شرکت منجر خواهد شد.

طیب‌نیا در بخش پایانی سخنان خود به روند روبه‌رشد سرمایه و ارزش سهام فولاد مبارکه اشاره و تصریح کرد: این شرکت در اسفندماه سال 1385 با 15 هزار و 800 میلیارد ریال وارد بازار سرمایه کشور شد و طی این سال‌ها، همچنان که تولید این شرکت به 7 میلیون تن رسیده، سرمایه آن نیز تا 530 هزار میلیارد ریال افزایش‌ یافته و خوشبختانه در ادامه این روند روبه‌رشد تا پایان سال، تولید گروه فولاد مبارکه از 10 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در حوزه بازار سرمایه نیز با افزایش سرمایه جدید، سرمایه شرکت به 800 هزار میلیارد ریال خواهد رسید؛ بنابراین ذی‌نفعان و سهام‌داران فولاد مبارکه اطمینان خاطر داشته باشند، که با اجرایی شدن طرح‌های توسعه در دست اقدام و تولید انبوه محصولات جدید، شاهد سوددهی قابل‌توجهی برای سهام‌داران و ذی‌نفعان شرکت و درنهایت برای اقتصاد کشور خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید