پتروشیمی جم/

انجمن خبرگی الفینی‌های کشور به میزبانی پتروشیمی جم افتتاح شد

 انجمن خبرگی الفینی‌های کشور به میزبانی پتروشیمی جم افتتاح شد
کدخبر : 51013

انجمن خبرگی الفینی‌های سراسر کشور با حضور نمایندگانی از پتروشیمی‌های آریا ساسول، امیرکبیر، ایلام، مروارید، بوشهر، مارون، شازند، بندر امام، کاویان، اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج‌فارس و انجمن نخبگان استان بوشهر به میزبانی پتروشیمی جم افتتاح شد.

در این رویداد دو روزه پنل‌های تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران واحدهای الفین پتروشیمی‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

در آیین افتتاحیه این انجمن معاون فنی مجتمع پتروشیمی جم ضمن خوشامدگویی به نخبگان واحدهای الفین کشور اظهار کرد: «امیدوارم با برگزاری چنین جلساتی اشکالات واحدهای الفینی به کمترین میزان و آمار تولید به بالاترین میزان برسد.»

مهندس سارنگ سلیمانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی در قالب انجمن خبرگی ادامه داد: «اگر دور هم جمع شویم و تقسیم کار کنیم می‌بینیم که چه مجتمع‌هایی چه اشکالاتی را می‌توانند رفع کنند. بنابراین این جلسات را جدی بگیریم تا بتوانیم از این انجمن‌ها و گردهمایی‌ها دستاوردهایی داشته باشیم و از این راه به اهداف مورد انتظار خود برسیم.»

در ادامه رئیس آموزش و توسعه منابع انسانی پتروشیمی جم عنوان کرد: «قانون جدید آموزش می‌گوید ۷۰ درصد یادگیری از طریق تجربه و در محل کار و از طریق پشتیبانی همکاران، جستجوهای مرتبط و تمرین‌های فکری اتفاق می‌افتد.»

وحید الهیاری افزود: «امروزه روش‌های سنتی آموزش عوض شده است و در دنیا متدهایی همچون کوچینگ، بازی، کافه یادگیری، شبیه‌سازها، مایکرو لرنینگ، یادگیری خرد، یادگیری معکوس و.... برای آموزش موثر به کار گرفته می‌شود.»

برگزاری پنل‌های تخصصی "بررسی عملکرد کویل‌های مصرفی"، استراتژی تنظیم COT بهینه"، "تامین DMDS از منابع غیر از آرکما و خوردگی ناشی از DMDS در نازل تزریق به DS"، "مشکلات قسمت Convection کوره‌ها و روش‌های تمیز کاری آنها"، "مشکلات و معضلات برج کاستیک"، "مشکلات مربوط به کمپرسورهای گاز کراک و سیکل‌های تبرید و اکسپندر"، "تمیزکاری مبدل‌های تولید بخار رقیق‌کننده، فیلترهای مورداستفاده در قسمت گرم"، "کاتالیست‌ها و جاذب‌های مصرفی، مواد شیمیایی؛ عملکرد، رضایتمندی و منابع تامین؛ بومی‌سازی" و "پساب تولیدی و راهکارهای کاهش آن" از برنامه‌های روز اول این همایش است.

همچنین در روز دوم این گردهمایی، پنل‌های تخصصی "مشکلات جرم گرفتگی و کاهش راندمان مبدل‌ها، خصوصاً مبدل‌های صفحه‌ای آب دریا"؛ "مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی"، "بررسی مشکلات و معضلات Cold Box" و "مخاطرات و تجربیات تعمیراتی" و "بهینه‌سازی صورت گرفته در واحدها نسبت به لایسنس" برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است انجمن خبرگی واحدهای الفین کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 8 و 9 اسفندماه به میزبانی شرکت پتروشیمی جم در منطقه عسلویه در حال برگزاری است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: