کیش/

آغاز همکاری‌های جزیره کیش و تاجیکستان در حوزه گردشگری

کدخبر : 51103

در نشست معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با دبیر اول سفارت تاجیکستان در جزیره، بر تقویت و توسعه همکاری های یگدیگر تاکید شد.

مرتضی رمضانی گالشی معاون گردشگری و نمایندگان جوامع صنفی و بخش خصوصی کیش در دیدار با هیاتی از مقامات گردشگری تاجیکستان به ریاست معروف جان عبدالرحمان اف دبیر اول سفارت این کشور در ایران و امید کریمی متخصص ارشد برنامه ریزی استراتژیک و اصلاحات دستگاه اجرایی ریاست جمهوری تاجیکستان که عصر سه شنبه نهم اسفند در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، بر تقویت و توسعه همکارهای یکدیگر در حوزه گردشگری تاکید کردند.

رمضانی گالشی در این دیدار، گفت: پایداری و استحکام همکاری های طرفین در حوزه گردشگری، نیازمند برقراری پرواز بین دوشنبه و جزیره کیش است که بخش های خصوصی کیش و تاجیکستان می توانند در این زمینه برنامه ریزی و تفاهم نامه همکاری امضا کنند.

معاون­ گردشگری­ سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تقویت و توسعه همکاری های بخش خصوصی تاجیکستان با جوامع صنفی و بخش خصوصی کیش در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی کیش، به سهم خود در تحکیم و تقویت مناسبات دو کشور نقش آفرینی کنیم.

وی با بیان این که تاجیکستان به واسطه تشابه فرهنگی، می تواند از طریق دوستی و مراوده با ایران، از ظرفیت ها و پتانسیل های کیش و عدم روادید این منطقه استفاده کند، خاطرنشان کرد: تاجیکستان بواسطه عدم دسترسی به آبهای آزاد می­ تواند از ظرفیت کیش بهره مند شود و در فضای مبادلات تجاری و اقتصادی و گفتمان دیپلماسی–اقتصادی کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس نقش آفرینی کند.

رمضانی گالشی، عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش به منظور برقراری تعاملات گسترده و آشنایی با پتاسیل های گردشگری، اقتصادی و صنعتی مردم دو کشور آماده برگزاری برنامه های فرهنگی می‌باشد.

مرتضی رمضانی گالشی با بیان این که خواهان ایجاد میز گردشگری کشور برای کشورهای عضو اکو در کیش هستیم گفت:با توجه به مشترکات فرهنگی دو کشور، می توانیم نمایشگاه ها و همایش های فرهنگی و گردشگری تاجیکستان را در کیش برگزار کنیم.

همچنین عبدالرحمان اف- دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران، گفت: دو کشور ایران و تاجیکستان روابط تاریخی ۶ هزار ساله دارند و امسال ۳۰ سالگی روابط دیپلماتیک خود را تجربه می‌کنند اما همکاری ما با ایران در زمینه‌های مختلف به اندازه‌ای که باید رشد نکرده است و ما درصدد افزایش این همکاری‌ها هستیم و دولت تاجیکستان آماده است که شرایط را برای این همکاری‌ها فراهم کند.

دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران با اشاره به دیدار چندی پیش روسای جمهور دو کشور ایران و تاجیکستان و امضای چندین سند توافق دوجانبه، تصریح کرد: در این سفرها، 17 سند دوجانبه بین ۲ کشور در همه حوزه امضا شد که زمینه ساز تدوین برنامه های بلندمدت همکاری های اقتصادی و تجاری، تشکیل کمیسیون همکاری های مشترک تجاری و تشکیل شورای کارآفرینان ۲ کشور است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۵۰ هیات از تجار، مسئولان و کارآفرینان دو کشور با یکدیگر ملاقات کرده‌اند که مهم‌ترین رویداد، دیدار روسای جمهور دو کشور بود.

گفتنی است در این نشست برخی از مدیران و روسای سازمان منطقه آزاد کیش، مسیح اله صفا رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش، محسن قریب دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش و هیراد غفوری مدیر پروژه دامون ساحلی ۲ و عضو مجمع سازندگان کیش حضور داشتند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید