با حضور امام جمعه موقت تهران و مدیرعامل گروه سایپا؛

مراسم یادواره شهدای گروه خودروسازی سایپا برگزار شد

کدخبر : 51113

مراسم یادواره شهدای گروه خودروسازی سایپا با حضور آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا، خانواده شهدای گروه، جانبازان، ایثارگران و جمعی از مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت ¬های گروه خودروسازی سایپا در شرکت پارس خودرو برگزار شد.

در این مراسم آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور خانواده های شهدا که بر نورانیت این مراسم افزودند و قدردانی از دست اندرکاران این یادواره که باعث خشنودی شهدا خواهد شد، گفت: کار سنگرنشینان تولید ادای دین به شهدا است و برای حفظ عزت، استقلال و اسلامیت که به برکت خون شهدا نصیب شان شده است در کارشان کم نمی گذارند.

او افزود: کسی که کار می کند و خودش را در سنگر کار به مشقت و زحمت می اندازد تا مایه سرافرازی عائله خود باشد او هم در جبهه و در کنار شهید است، او هم رزمنده و غیرتمند است و چنانچه کسی فقط به عائله خودش فکر نکند بلکه همه مردم را عائله خدا بداند و برای حفظ عائله خانه ای به بزرگی ایران تلاش کند قطعاً سربلند خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: برای اعتلای ملت و سربلندی این مملکت در هر عرصه ای که فعالیت می کنیم آنجا را جبهه بدانیم و هر کاری که مربوط به اقتدار، آبرو و آسایش مردم این کشور می شود آن کار را جهاد تلقی کنیم.

او با اشاره به اینکه کار و فعالیت در عرصه تولید را مبارزه با دشمن تلقی کنیم و بهترین سلاحی که دشمن را از پا در می آورد خودکفایی کشور، آرامش مردم و امیددادن به نسل آینده است، گفت: ایجاد امید و نشاط به کار تولیدکنندگان و همه کسانی که با فعالیت شان برای کشور امتیاز کسب می شود، بستگی دارد و نباید در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عقب بمانیم.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: وقتی که مشغول به کار هستید و اعتبار این مملکت را با تولید خودتان حفظ و نیاز کشور را از داخل برآورده می کنید، شما عزت به دست می آورید و قطعاً شهدا در کنار شما حضور دارند، شاهدند و می بینند که شما در کارتان چقدر مروت، جوانمردی و غیرت نشان می دهید تا مردم از این مشکلات رهایی پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: جنگ نظامی 8 سال بود ولی جنگ اقتصادی در 44 سال پس از انقلاب لحظه ای توقف نداشته است، جنگ فرهنگی و شناختی جنگ با ایمان و حجاب است و دشمنان با مقدسات، حرم امام رضا (ع) و حرم سیدالشهدا (ع) جنگ دارند.

او افزود: در جنگ اقتصادی شما سربازان امام زمان (عج) هستید و امروز با کار شما همان عشقی که شهید حججی ها و شهید سلیمانی ها در آن جبهه به وجود آوردند در جبهه اقتصادی هم به وجود آوردید.

صدیقی گفت: جنگ امروز جنگ با یاس، افسردگی، ناامیدی، جنگ با دوقطبی کردن جامعه و جنگ با بیکاری، بی عفتی و بی غیرتی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه گزارش مدیرعامل سایپا امیدوارکننده بود خطاب به تولیدکنندگان در گروه سایپا گفت: همه شما با کار و تلاش تان با آمریکا و دشمنان می جنگید و شما را سربازان امام زمان (عج) می دانم، پس نیت تان را خدایی کنید و شهیدان را در کنار خودتان ناظر و حاضر ببینید. همچنین قدر بازماندگان شهدا را با رشد تولید و زمینه سازی برای ارزان کردن خودرو و تامین نیازهای مملکت بدانید. «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، ان شاءالله نتیجه کارتان منجر به پیروزی در جنگ اقتصادی و مایه عزت شهدا شود.

در ادامه این مراسم، محمدعلی تیموری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: ما فعالان حوزه صنعت این بیان حکیمانه را به این نحو تعریف می کنیم که باید در حوزه صنعت درست کار کنیم و درست کارکردن را در ارتقاء کیفیت محصول، تحویل محصول با قیمت مناسب و تحویل به موقع محصولات با خدمات مناسب به مردم می دانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهدای ما در شرایطی وارد دفاع مقدس شدند که عزیزترین هستی خود که جان شان بود را تقدیم کردند، افزود: اگر با برگزاری یادواره شهدا بتوانیم ایثار و گذشت را در شرایط فعلی به نسل حاضر و نسل آینده انتقال دهیم به مهمترین رسالت خودمان عمل کرده ایم. با این شرایط می توانیم بگوییم که یاد شهدا را گرامی داشتیم.

او تصریح کرد: یادواره شهدا برگزار می کنیم برای اینکه بتوانیم ایثار رزمندگان را به نسل حال و آینده انتقال دهیم. در شرایط فعلی که دشمن تمام همت خویش را برای توقف تولید به کار گرفته باید شبانه روز تلاش کنیم تا تولید خودرو افزایش یابد.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: مقام معظم رهبری دو مطلب بسیار با اهمیت در خصوص صنعت فرمودند؛ اول این که از شرکت های بزرگ حمایت کنید و کمک کنید تا موانع از سر راه شرکت های بزرگ برداشته شود، دومین مطلب مورد تاکید ایشان ضعف شرکت های بزرگ در بهره وری بود که فرمودند؛ ما باید بهره وری را در صنایع بزرگ افزایش دهیم.

تیموری با اشاره به اینکه برای تصاحب بازارهای صادراتی، اولویت اصلی ما ارتقاء کیفیت است، گفت: در این راستا بیش از 11 هزار دستگاه خودرو آماده صادرات به ونزوئلا داریم که محموله هزاردستگاهی به ونزوئلا رسیده است. همچنین برای صادرات 45 هزار دستگاه کوییک و شاهین به روسیه با یک شرکت روسی قرارداد منعقد کردیم.

او افزود: قرارداد 45 هزار دستگاه خودرو با کشور بلاروس را نیز منعقد کردیم و در چند ماه اخیر قرارداد صادرات حدود 100 هزار دستگاه خودرو به کشورهای ونزوئلا، روسیه و بلاروس منعقد شده است که بر اساس شاخص های صنعت خودرو، عدد مناسب و قابل قبولی است.

مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: کیفیت و قیمت مناسب باعث استمرار در صادرات محصولات خواهد شد، پس همه ما باید تمام انرژی سازمان را برای تحقق این دو امر مهم یعنی کیفیت و قیمت مناسب هدایت کنیم، اینها مهمترین رسالت ما در سایپا است.

مدیرعامل گروه سایپا از رونمایی خودروP90  که بر اساس پلتفرم L90 طراحی شده به زودی در شرکت پارس خودرو خبر داد.

تیموری با بیان اینکه صنعت خودرو جزو اولین صنایعی است که مورد تحریم قرار گرفته، افزود: به لطف خدا با همه این شرایط امروز در گروه سایپا روزانه 2 هزار دستگاه خودرو تولید می شود.

تیموری تاکید کرد: باید در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو تصمیم جدی گرفته شود تا صنعت خودرو رونق بگیرد و واسطه گری و دلالی در بازار خودرو کاهش یابد.

او افزود: اگر گردش نقدینگی که به واسطه اختلاف قیمت کارخانه و بازار نصیب واسطه ها می شود، در صنعت خودرو ایجاد می شد امروز خودروسازان داخلی توانایی صادرات خودروهای هیبریدی را داشتند.

مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به 4 قراردادی که در چین همزمان با سفر رئیس جمهور محترم منعقد شد، افزود: قراردادی که در خصوص قوای محرکه با طرف چینی امضا شده است به طور متوسط 3 لیتر نسبت به قوای محرکه فعلی کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.  

تیموری با اعلام اینکه آینده گروه سایپا روی دو گروه خودرو شامل خودروهای الکتریکی و هیبریدی و خودروهای سی ان جی متمرکز خواهد بود، گفت: پس از 10 سال گروه سایپا موفق شد پروژه سی ان جی را در بهمن ماه نهایی کند و تا پایان اسفندماه نزدیک به 5 هزار خودرو سی ان جی تولید خواهیم کرد و برنامه سایپا برای سال آینده تولید 100 هزار دستگاه خودرو سی ان جی است.

 

سایپانیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید