یادداشت؛

فولاد مبارکه؛ امانت‌دار محیط‌زیست برای آیندگان

فولاد مبارکه؛ امانت‌دار محیط‌زیست برای آیندگان
کدخبر : 51184

شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان امانت‌دار آیندگان، با الگوگیری از مدل‌های معتبر بین‌المللی مانند منشور پایداری انجمن جهانی فولاد (Worldsteel Association) و الگوی تعالی (EFQM ۲۰۲۰) و همچنین چارچوب پایداری شرکت، برنامه و اقدامات محیط زیستی خود را براساس "برنامه ۵ ساله اول ارتقاء محیط زیست" تعریف و تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

دستیابی به تعادل میان محیط‌زیست، جامعه و اقتصاد برای برآوردن نیازهای امروزی بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های بعدی برای برآوردن نیازهایشان ضروری است. توسعه پایدار به عنوان یک هدف با تعادل سه رکن پایداری به دست می آید.

افزایش تصویب قوانین سخت‌گیرانه، فشارهای رو به رشد بر محیط زیست در اثر آلودگی، استفاده ناکارآمد از منابع، مدیریت نامناسب پسماند، تغییر اقلیم و از دست دادن تنوع زیستی انتظارات جامعه را برای توسعه پایدار، شفافیت و مسئولیت‌پذیری متحول کرده است. این موضوع منجر به هدایت سازمان‌ها در پذیرش رویکردی نظام‌مند نسبت به مدیریت‌زیست محیطی از طریق استقرار سیستم‌های مدیریت زیست‌محیطی با هدف کمک به رکن محیط‌زیست از ارکان پایداری شده است.

مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه اصفهان به گونه‌ فزاینده‌ای به آثار احتمالی فعالیت‌ها، فرآیندها، فرآورده‌ها و خدمات خود، به محیط زیست می‌اندیشد و با استقرار نظام مدیریت محیط زیست سعی کرده است تا به وظیفه اسلامی، انسانی و جهانی خود در این راستا عمل نماید. بکارگیری استانداردهای ایزو ۱۴۰۰۱ ابزاری برای تحقق این هدف است. نظام مدیریت محیط‌زیست با نظام مدیریت کیفیت پیوند زده می شود تا بینش‌ یکپارچه از کیفیت و جنبه‌های‌ زیست‌محیطی به وجود آورد.

از این رهگذر، ایمنی فرآیندها به نحو قابل توجهی افزایش خواهد یافت. شرکت فولاد مبارکه این افتخار را دارد که اولین شرکت صنعتی بزرگ در کشور است که موفق به اخذ گواهینامه نظام مدیریت محیط زیست ISO ۱۴۰۰۱ در سال ۱۳۷۶ شده است. بنابراین این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی‌ و همچنین فلسفه وجودی‌اش، خود را متعهد به حرکت به سمت ایجاد یک توسعه پایدار در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی می‌داند و تلاش می‌کند با ایجاد ساختارها، چارچوب‌ها و تعریف حوزه‌های تمرکز در حوزه پایداری (اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی) آینده‌ای بهتر برای ذینفعان خود خلق نماید.

بدون شک اصلاح زیرساخت‌های فکری و نگرش برنامه‌ریزان نسبت به جایگاه و اهمیت محیط زیست در روند توسعه پایدار، از اولویت بالایی برخوردار است. در این راستا و برای تحقق این امر و همچنین با تاکید مدیریت ارشد سازمان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان امانت‌دار آیندگان، با الگوگیری از مدل‌های معتبر بین‌المللی مانند منشور پایداری انجمن جهانی فولاد (Worldsteel Association) و الگوی تعالی (EFQM ۲۰۲۰) و همچنین چارچوب پایداری شرکت، برنامه و اقدامات محیط زیستی خود را براساس "برنامه ۵ ساله اول ارتقاء محیط زیست" تعریف و تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید