دکتر میرهاشم موسوی در سی‌وسومین سفر استانی:

احداث چهار درمانگاه جدید در چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار تأمین‌اجتماعی است

احداث چهار درمانگاه جدید در چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار تأمین‌اجتماعی است
کدخبر : 51195

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان در سی‌وسومین سفر استانی به استان چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است، در دیدار استاندار گفت: در استان چهارمحال‌وبختیاری یک بیمارستان و پنج مرکز درمانگاهی تأمین‌اجتماعی مشغول به خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی هستند و برای راه‌اندازی چهار مرکز درمانی دیگر مصوبه داریم و منابع مورد نیاز این چهار درمانگاه که یکی از آنها پلی‌کلینیک بروجن است، برای سال 1402 پیش‌بینی شده است.

دکتر میرهاشم موسوی در جلسه‌ای که در بدو ورود به این استان، با حضور غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال‌وبختیاری و حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: حکمرانی تأمین‌اجتماعی، مبتنی بر عدالت و هدف آن نیز افزایش سرمایه اجتماعی است و اگر غیر از این از تأمین‌اجتماعی انتظار داشته باشیم به بیراهه رفته‌ایم. همه سخنان و دیدگاه‌هایی که در حوزه تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود، از منظر حکمرانی تأمین‌اجتماعی تکالیفی است که از منظر ماموریتی، بر دوش ما قرار دارد.

دکتر موسوی افزود: علیرغم اینکه خدمات زیادی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی انجام شده است، بایستی بیش از پیش به این حوزه توجه کنیم و توسعه خدمت با رویکرد عدلت‌محور که شعار اصلی دولت محترم است را پیگیری کنیم. این دولت جبران مافات مشکلات و نداشته‌های گذشته را بر عهده گرفته است و باید با جدیت و تلاش مضاعف رفع این مشکلات را پیگیری کنیم. اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه تأمین‌اجتماعی اتفاق افتاده است. پوشش بیمه‌ای از 20 درصد جمعیت 35 میلیونی کشور در پیش از انقلاب به 73 درصد از جمعیت 85 میلیونی در حال حاضر رسیده است. زیرساخت‌های فراوانی در کشور بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است، بخش بهداشت، سلامت، درمان و آموزش توسعه یافته است و نتیجه این اقدامات افزایش سطح رفاه عمومی کشور است. در زمینه امید به زندگی از 55 سال به 75 سال رسیده‌ایم و در دسترسی به خدمات همه حوزه‌ها پیشرفت ما بی‌‎نظیر است اما قطعاً همچنان با آرمان عدالت که همان آرمان حکومت مردم سالاری دینی است، فاصله زیادی داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات این سازمان به جامعه را راهبرد اصولی دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: باید سطح استاندارد خدمات و کیفیت زندگی مردم را در حکمرانی تأمین‌اجتماعی به جایی برسانیم که سعادت دنیوی و سعادت اخروی را توأمان برای آحاد جامعه رقم بزنیم که این به معنای حکمرانی و الگوی رفاه عمومی و تأمین‌اجتماعی در جمهوری اسلامی است که به کرات در فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مورد تأکید قرار گرفته است. بخشی از این حکمرانی در حوزه فعالیت صندوق‌های بیمه‌ای و صندوق تأمین‌اجتماعی قرار دارد. ما در بخش‌های خدمات بیمه‌ای و خدمات درمانی برای ارتقای خدمات تلاش می‌کنیم. همچنین علاوه بر اینکه در حوزه کسب و کار تسهیل‌گر هستیم، در کنار آن در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری نیز فعال هستیم که در استان‌ها از این منظر از ما مطالبه‌گری‌هایی وجود دارد.

دکتر موسوی گفت: در استان چهار محال و بختیاری از 52 درصدی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند، بیش از 30 درصد آنها از حمایت‌های دولت برخوردارند و دولت به لحاظ حاکمیت بیمه‌ای در این استان نقش خوبی دارد و نسبت به متوسط کشوری در این استان استفاده از کمک دولت دو برابر است که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: در حوزه درمان، یک بیمارستان و پنج مرکز درمانگاهی مشغول به خدمت‌رسانی هستند و برای راه‌اندازی 4چهار مرکز درمانی دیگر مصوبه داریم و امروز منابع مورد نیاز این چهار درمانگاه که یکی از آنها پلی‌کلینیک بروجن است، برای سال 1402 پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات را با وجود محدودیت‌های منابع مورد تأکید قرار داد و گفت: با همه شرایط و محدودیت‌هایی که در منابع داریم، رویکردی که مورد تأکید آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری قرار دارد و ما موظف به اجرای آن هستیم؛ توسعه خدمات است. در این سفر علاوه بر اینکه ما احداث این چهار درمانگاه را در بودجه مصوب قرار خواهیم داد، معمولا از بخش‌های مختلف مراکز درمانی موجود بازدید می‌کنیم و اگر برای بهبود خدمات و رفع مشکلات مراکز نیاز به کاری باشد، حتماً در این سفر با بررسی میدانی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و بنای ما این است که ارتقاء خدمات انجام شود. مخصوصاً در مناطق محروم که جزو اولویت‌های ماست.

 

توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی با جدیت پیگیری می‌شود

دکتر موسوی گفت: با وجود محدودیت‌هایی که داریم، حدود 133 پروژه درحال اجرا در سطح کشور داریم و نزدیک 10 هزار میلیارد تومان بودجه در این حوزه تخصیص یافته است. ما با وجود محدودیت‌ها توسعه خدمات را با جدیت پیگیری می‌کنیم و توقفی در این زمینه نداریم و معتقدیم هرجایی که تلاش باشد، برکت خدای متعال نیز خواهد بود. در این سفر همکاران ما به همه شهرستان‌های استان خواهند رفت و بعد از بررسی‌های میدانی همه مراکز، تسهیل‌گری مورد نیاز برای خدمت رسانی بهتر به مردم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری را در همه استان‌ها داشته باشیم. همانطور که ما خدمات بیمه‌ای و درمانی را متناسب با توزیع بیمه‌شدگان توسعه می‌دهیم، در مورد سرمایه‌گذاری نیز همین‌گونه باید باشد. البته در این حوزه مسائل دیگری نیز مورد توجه قرار دارد و در حوزه اقتصادی طرح‌های توجیهی و ظرفیت‌های مورد نیاز باید در اختیار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ارتقای خدمات این سازمان در چهارمحال و بختیاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم با تلاشی که توسط مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی در کشور و استان عزیز چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، شاهد ارتقای خدمات و رضایتمندی مردم شریف این استان از خدمات تأمین‌اجتماعی باشیم. از استاندار محترم چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مردم شریف این استان در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه از حجت‌الاسلام جعفری تشکر می‌کنم که پیگیر مسائل مردم هستند و دغدغه مسائل مردم را در حوزه تأمین‌اجتماعی دارند.

 

استاندار: رویکرد عدالت‌محوری دولت سیزدهم فرصتی برای توسعه خدمات درمانی در مناطق محروم است

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست، با تأکید بر توسعه خدمات درمانی در نقاط مختلف این استان، گفت: روحیه عدالت‌محوری دولت سیزدهم فرصت مناسبی را برای توسعه خدمات به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت در استان فراهم کرده است.

غلامعلی حیدری افزود: اگرچه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد چشمگیر شاخص‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان در استان بوده‌ایم اما هنوز در وضعیت آرمانی قرار نداریم و لازم است اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به روحیه جهادی و انقلابی و علاقمندی و دلسوزی مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی کشور نسبت به قشر محروم انتظار می‌رود در دولت سیزدهم گام‌های بیشتری در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت و درمان برداشته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تقویت خدمات تأمین‌اجتماعی در این استان را خواستار شد و گفت: یکی از مهمترین انتظارات استان از تأمین‌اجتماعی، سرمایه‌گذاری هلدینگ شستا در استان است که طی سال‌های گذشته مغفول مانده است.

حیدری، محوری‌ترین برنامه دولت سیزدهم را توزیع عادلانه منابع با اولویت مناطق محروم کشور دانست و افزود: از همین رو انتظار می‌رود سازمان تامین‌اجتماعی با مدیریت جهادی و پرتلاش خود بتواند در جهت تحقق این برنامه دولت گام‌های بیشتری در استان بردارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی مراکز درمانی فضا و تجهیزات مناسبی ندارد و برخی از مناطق استان از وجود مراکز درمانی این سازمان بی‌بهره هستند.

حیدری افزود: بیشترین درخواست‌های مردمی این استان اشتغال و درمان است و در راستای پاسخگویی مناسب به این درخواست‌ها سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند کمک بسزایی کند.

 

کار تأمین‌اجتماعی، در راستای عدالت اجتماعی و مصداق عمل صالح است

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تشکر از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که با وجود مشغله کاری فراوان، به این استان سفر کرده است، گفت: دکتر موسوی از مدیران انقلابی و جهادی مجموعه وزارت رفاه هستند و خدا را شاکریم که با روحیه جهادی و انقلابی با کمک معاونین و مشاورین خوبی که دارند، قسمت اعظمی از مردم کشور را تحت پوشش دارند.

وی افزود: فلسفه وجودی حکومت اسلامی، اجرای عدالت اجتماعی است و نباید جز این باشد. عدالت اجتماعی به معنای تساوی نیست و باید هر چیزی را در جای خود قرار داد و اگر منطقه‌ای محروم است، باید رسیدگی بیشتری صورت گیرد. اگر در جایی معضلات عمده‌ای وجود دارد، باید توجه بیشتری صورت گیرد. تأمین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. این سازمان بناست که عدالت اجتماعی را پیاده کند و اگر گام‌هایی مدیران این سازمان برمی‌دارند، دقیق و درست و در راستای اجرای عدالت اجتماعی باشد، قطعاً کار شما عمل صالح خواهد بود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با دعوت از شستا برای سرمایه‌گذاری در استان محروم چهارمحال و بختیاری، افزود: انتظار داریم با توجه به ظرفیت‌های استان، هلدینگ‌های بزرگی که زیرمجموعه تأمین‌اجتماعی هستند برای سرمایه‌گذاری در این استان وارد شوند و طرح‌های پیشران اقتصادی را در این استان اجرایی کنند. نرخ بیکاری در این استان بالاست و سرانه درآمد خانوار نیز در این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است و این استان نیازمند عنایت ویژه است. ما فقط یک بیمارستان تأمین اجتماعی در استان داریم که از بهترین بیمارستان‌های ماست و نیازمند توسعه برخی از بخش‌ها هستیم که توجه ویژه مدیران تأمین‌اجتماعی را می‌طلبد.

 

حضور تیم‌هایی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در شهرهای مختلف استان

گفتنی است در جریان سفر استانی مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی به استان چهارمحال و بختیاری، تیم‌هایی از مدیران سازمان با سفر به شهرهای مختلف این استان و بازدید از شعب و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، به بررسی ظرفیت‌ها و امکانات ارائه خدمات به بیمه‌شدگان استان پرداختند.

در جریان این سفر دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به همراه حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت سازمان، به شهرهای سامان، هفشجان، اردل، فارسان و شلمزار سفر کرده و در دیدار با کارکنان شعب و مراکز درمانی و نیز مراجعان، به بررسی توانمندی‌ها، مشکلات و نیازمندی‌ها در هر یک از این شهرها پرداختند.

همچنین ابراهیم جواهری عضو هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی به‌همراه محمدرضا رخشانی مقدم مدیرکل مستمری‌های این سازمان، برای بررسی شرایط و ظرفیت‌های ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در شهرهای بن، شهرکرد، فرخ شهر، بلداجی و لردگان و بازدید از شعب و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی این مناطق، به این شهرها سفر کردند.

گزارش‌های تیم‌های اعزامی به شهرهای مختلف استان، در جلسه شورای اداری تأمین‌اجتماعی استان که با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود، ارائه و تصمیمات لازم در هر مورد اتخاذ خواهد شد.

 

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: