مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

قشم میزبان سومین جشنواره وحدت اقوام ایرانی

قشم میزبان سومین جشنواره وحدت اقوام ایرانی
کدخبر : 51200

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری سومین جشنواره وحدت اقوام ایرانی باهدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب‌ورسوم اقوام کشور به میزبانی قشم خبر داد.

افشار فتح الهی با اعلام این خبر بیان داشت: این جشنواره با حضور کارآفرینانی از سراسر کشور و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، پوشاک، غذاهای محلی، سوغات و هدایا از امروز پنج‌شنبه 11 اسفندماه 1401 در جزیره قشم آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: این جشنواره با 150 غرفه، ضمن ایجاد شادی و نشاط در میان جامعه، زمینه‌ای برای آشنایی مردم هر منطقه با فرهنگ و آداب‌ورسوم اقوام مختلف ایران‌زمین همچون  اقوام لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوب کشور است.

به گفته فتح الهی، منطقه آزاد قشم به مناسبت اعیاد شعبانیه، عید نوروز و ماه مبارک رمضان، به مدت 20 شب در کمپ پارک آفتاب شهر قشم، میزبان میهمانان کشوری و مردم جزیره خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: اجرای موسیقی‌های بومی، مولودی‌خوانی، اهدا جوایز، اجرای سرودهای ملی-مذهبی، دعوت از مجریان و میهمانان سراسر کشور و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی غرفه‌های نمایشی برای ارائه محصولات و هنرهایی مانند خطاطی، نقاشی، طراحی و... از برنامه‌های دیگر طراحی‌شده در این جشنواره است.

گفتنی است، مراسم آغاز به کار این جشنواره امروز پنج‌شنبه 11 اسفندماه 1401 رأس ساعت 16:00 در کمپ پارک آفتاب دو شهر قشم برگزار شده و تا 29 اسفندماه ادامه دارد.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: