رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی خبر داد؛

آغاز پذیرش کمپ های اسکان نوروزی در جزیره کیش

آغاز پذیرش کمپ های اسکان نوروزی در جزیره کیش
کدخبر : 51285

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402، از آغاز پذیرش گردشگران متقاضی جهت اقامت در کمپ های اسکان نوروزی کیش خبر داد.

محسن نظرپور رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، صبح شنبه 13 اسفند در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ گزارشی از برنامه ها و اقدامات این کمیته را به اصحاب رسانه ارائه کرد.

وی با بیان این که از 10 اسفند کمپ های اسکان نوروزی جزیره کیش آماده پذیرش مسافر هستند و با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان؛ ورود زود هنگام مهمانان نوروزی کیش پیش بینی می شود؛ افزود: کمپ خانوادگی دارای ظرفیت برپایی 3200 چادر، کمپ مجردی واقع در زمین شماره دو فوتبال با ظرفیت 300 چادر و کمپ اسکان جانبازان در قالب 41 اتاق و امکان برپایی 220 چادر در مدارس ابن سینا، کوثر و مولوی، آماده پذیرش مسافران هستند و در راستای رفاه گردشگران بوفه خرید و تعبیه محلی برای شارژ تلفن همراه پیش بینی شده است.

محسن نظرپورخاطر نشان کرد: گردشگرانی که قصد اقامت در کمپ های اسکان نوروزی را دارند باید از چادرهای شخصی خود در محل های مشخص شده استفاده کنند.

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی با اشاره به اقدامات انجام شده این کمیته در سطح جزیره کیش برای استقبال از مهمانان نوروزی، از کاشت هفت و نیم میلیون گل اطلسی جهت بهبود طراوت شهری در کیش خبر داد و خاطر نشان کرد:کاشت انواع گل های فصلی در میادین، معابر و پارک ها به منظور ایجاد چشم اندازی زیبا و استقبال شایسته از گردشگران آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد.

محسن نظرپور بازسازی تابلوها و المان های شهری، نورپردازی سطح شهر، آسفالت خیابان ها به مساحت 115 هزار مترمربع، پیاده رو سازی به مساحت 66 هزار مترمربع را از دیگر اقدامات این کمیته برای استقبال از گردشگران نوروزی عنوان و تاکید کرد: از نیمه شعبان تا نیمه ماه مبارک رمضان، نورپردازی ویژه سطح جزیره کیش را در دستور کار داریم و در این خصوص، مکاتبات لازم جهت همکاری تمام اصناف کیش انجام شده است.

محسن نظرپور با اشاره به عدم واردات خودرو به جزیره کیش و کم رنگ شدن یکی از مزیت های گردشگری جزیره، افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی­ها و مینی بوس­ها با انجام معاینه فنی و برگزاری دوره های آموزشی برای رانندگان، آماده ارائه خدمات با کیفیت به مهمانان نوروزی هستند.

وی در خصوصی به کارگیری پیمانکار واجد شرایط برای راه اندازی بازار میوه و تره بار جزیره کیش، گفت: شاهد عرضه با کیفیت و با قیمت مناسب میوه و تره بار در بازار خواهیم بود.

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی از افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کیش از 10 هزار متر مکعب به 17 هزار و 500 مترمکعب در روز خبر داد و افزود: در بخش های زیرساختی برای ارائه خدمات به گردشگران در ایام پرتردد سال آمادگی لازم را داریم و در این میان پیش بینی تامین سوخت و آب و برق با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت آب و برق کیش انجام شده است.

محسن نظرپور از خبرنگاران خواست در خصوص تفکیک زباله از مبدا و حفظ نظافت شهری اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: کیشوندان و گردشگران با تعامل و همکاری لازم در ایجاد محیطی سبز، زیبا و حفظ طراوت و شادابی کیش شرکت عمران، آب و خدمات شهری را یاری کنند.

رسیدگی به وضعیت پلاژ بانوان و آقایان، ساعات کاری پروژهای ساختمانی و تاکید بر تامین مصالح این پروژه ها تا 20 اسفند، لزوم حصارکشی اطراف پروژه های در حال ساخت و نیمه تمام، بهسازی سرویس های بهداشتی سطح شهر، واگذاری گل های فصلی به صورت رایگان به تمامی مراکز گردشگر پذیر، ساماندهی پیست دوچرخه،افزایش 25 دستگاه مینی بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش، هرس روزانه 50 تن درخت، رفع مشکل مینی بوس های شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی، بررسی وضعیت بازار ماهی، تهیه برچسب قیمت خدمات حمل و نقل عمومی از جمله مواردی بود که در نشست خبری رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 مطرح شد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید