کیش/

اجرای طرح بهسازی و زیباسازی بناهای تاریخی شهر حریره و مسجد ماشه

اجرای طرح بهسازی و زیباسازی بناهای تاریخی شهر حریره و مسجد ماشه
کدخبر : 51287

سعید پورزادی در آستانه نوروز؛ دستور بهسازی، تامین روشنایی و نصب تابلو های راهنما در محوطه شهر باستانی حریره که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود، صادر کرد.

سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش صبح شنبه 13 اسفند همراه با برخی از معاونان، مدیران سازمان و مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش در بازدیدهای دوره ای هر هفته از طرح های عمرانی سطح جزیره؛ دستور بهسازی و زیباسازی دو بنای تاریخی شهر حریره و مسجد ماشه را صادر کرد.

پورزادی، اظهار داشت: مجموعه های فرهنگی کیش به عنوان جاذبه های گردشگری و برخورداری از پیشینه تاریخی ارزشمند در این منطقه، سالانه میزبان شمار زیادی از مسافران از اقصی نقاط کشور است.

پورزادی، خاطر نشان کرد: با ارتقاء سطح فرهنگ کیشوندی و توجه به ارزش های تاریخی جزیره در راستای حفظ و نگهداری مجموعه های گردشگرپذیر، می توان برای معرفی ظرفیت های کیش در سطح منطقه ای و ملی گام های موثری برداشت.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش از تجمیع آثار باستانی در موزه شهر حریره، احیاء و مرمت دو بنای تاریخی خبر داد و گفت: رنگ آمیزی و مرمت ستون ها، دیوارها و محوطه مسجد تاریخی ماشه در دستور کار قرار می گیرد.

سعید پورزادی در ادامه سخنان خود بر لزوم اقدامات مهمی که در حوزه بناهای تاریخی جزیره کیش باید در دستور کار قرار گیرد اشاره کرد و بیان داشت: عدم تردد خودرو و موتورسیکلت ها در منطقه تاریخی و حفاظت شده، جانمایی و آماده سازی محل پارکینگ خودروها و جانمایی مناسب آلاچیق ها در محدوده مشخص شده از جمله موضوعات مهمی است که باید به آنها توجه ویژه شود.

پورزادی، افزود: فعال سازی این مجموعه های تاریخی تا پیش از سال نو در چرخه گردشگری کیش قرار می گیرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید