کیش/

راه اندازی کمپ های اسکان اضطراری در ایام نوروز

راه اندازی کمپ های اسکان اضطراری در ایام نوروز
کدخبر : 51360

دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402، از راه اندازی کمپ های اسکان اضطراری در ایام نوروز خبر داد.

منصور ملانوری دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، صبح یکشنبه 14 اسفند در برنامه زنده صبحگاهی "کیشانه" که با حضور مجری توانمند فرهاد فرهادی برای ارائه برنامه ها و اقدامات کمیته های 13 گانه ستاد نوروزی از صدا و سیمای مرکز کیش پخش می شود، گفت: در صورت نا مساعد شدن شرایط جوی، تاخیر احتمالی در پروازها و حرکت شناورها برای جا به جایی خودروها و مسافران نوروزی، کمپ های اسکان اضطراری پیش بینی شده است.

منصور ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: برای رفاه حال گردشگرانی که با چادر شخصی قصد اقامت در کمپ های نوروزی را دارند؛ در صورت نا مساعد شدن شرایط جوی می توانند  از کمپ های اسکان اضطراری بهره مند شوند.

به گفته ملانوری در کمپ های اسکان نورزی و اسکان اضطراری تمام امکانات بهداشتی و خدماتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی در ابطه با زیرساخت های جزیره کیش و اقدامات پیش بینی شده در شرایط اضطراری، اظهار داشت: شرکت آب و برق کیش امسال ضمن افزایش ظرفیت 10 درصدی آب؛ نسبت به بروز رسانی تجهیزات این مجموعه نیز اقدام کرده است.

دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی با اشاره به حوزه های برق به ویژه فاضلاب که 75 درصد به ظرفیت تسویه خانه اضافه شده است، گفت: سوخت نیروگاه های کیش به شبکه گاز کشوری متصل شده و در سوخت مایع نیز مشکلی وجود ندارد.

ملانوری با اشاره به این که جزیره کیش در خصوص ورود خودرو و گردشگر، میزان تولید آب، برق، مایحتاج و تمام ارزاق عمومی یک سطح تاب آوری دارد، اظهار داشت:  در شرایط عادی، جزیره کیش حداقل برای یک ماه از ارزاق عمومی ذخیره شده برخوردار می باشد و با توجه به میزان ورود گردشگر به کیش در ایام نوروز این زمان افزایش خواهد یافت.

منصور ملانوری از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی زمین لرزه در کیش خبر داد و افزود: امکان مشاهده شکل‌موج دریافتی از ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موقت و نیز ایستگاه‌های لرزه‌نگاری دائم در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر فراهم شده است.

ملانوری خاطر نشان کرد: کمیته بحران در راستای کاهش خطر پذیری، پاسخگویی موثر و تامین ایمنی و تقویت تاب آوری جزیره کیش گام های موثری برداشته و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

لازم به ذکر است، بر اساس جدول زمان بندی شده؛ روسای کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 جهت ارائه برنامه ها و اقدامات انجام شده در راستای میزبانی شایسته از مهمانان نوروزی در برنامه زنده صبحگاهی "کیشانه" شرکت می کنند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید