• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • اخبار اقتصادی
  • سعید مقیسه: حمایت از سکوها و تشکیل مجمع رصتا از مهمترین خروجی های نمایشگاه است/خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: همه دستگاه های حاکمیتی باید در حوزه نمایش خانگی با صدا و سیما هماهنگ باشند

جزئیات برگزاری اختتامیه نمایشگاه رصتا

سعید مقیسه: حمایت از سکوها و تشکیل مجمع رصتا از مهمترین خروجی های نمایشگاه است/خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: همه دستگاه های حاکمیتی باید در حوزه نمایش خانگی با صدا و سیما هماهنگ باشند

سعید مقیسه: حمایت از سکوها و تشکیل مجمع رصتا از مهمترین خروجی های نمایشگاه است/خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: همه دستگاه های حاکمیتی باید در حوزه نمایش خانگی با صدا و سیما هماهنگ باشند
کدخبر : 51435

آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» امروز یکشنبه ۱۴ اسفند در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نخستین نمایشگاه رصتا، حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهندس سعید مقیسه رئیس ساترا، جمعی از معاونان و مدیران ساترا و صداوسیما، مدیران سکوهای حاضر در ابن رویداد نمایشگاهی و جمعی از مخاطبان در این مراسم در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور یافتند.

 

مهمترین خروجی‌های نمایشگاه

در ادامه مراسم سعید مقیسه رئیس ساترا در سخنانی با تبریک میلاد امام زمان(عج) بیان کرد: نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر ایران از یازدهم تا چهاردهم اسفندماه برگزار شد. در این نمایشگاه سکوهای دارای مجوز از ساترا، برخی سازمان‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در ۹۶ غرفه حضور پیدا کردند. بخش‌هایی از صنعت و واحدهایی از صداوسیما در نمایشگاه حاضر شدند. سمینارهای علمی برگزار شد کارگاه‌های مهارت‌آموزی برای مردم و بازدیدکنندگان برقرار شد.

وی خاطرنشان کرد: روزی چند میزگرد با حضور مسئولان و کارشناسان داشتیم که درباره شاخص‌های ارزیابی و حتی تدوین قوانین و مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برگزار شد در این نشست‌ها صاحبان امر و کسب‌وکارها دیدگاه‌های خود را به همکاران و مخاطبان حاضر در نشست‌ها و کارگاه های تخصصی ارائه کردند.

وی همچنین درباره اتفاق مهم نمایشگاه و حضور آومیک، افزود: مجموعه‌ای به نام آومیک که واسطی بین ساترا و سکوهای دارای مجوزی که در این نمایشگاه حضور داشتند است که نتیجه ارزیابی‌شان به حمایت از شرکت‌ها سکوها منتج می‌شود. البته در آومیک مشاوره‌ها درباره زیرساخت‌ها و موارد دیگر انجام می‌شود؛ دیگر اتفاق مهم نمایشگاه، تشکیل مجمع رصتا بود.

وی در ادامه اضافه کرد: جزییات این مجمع در سایت ساترا بارگذاری شده است و نمایندگان می‌توانند در یک ماه پیش رو علاوه بر حضور برای کاندیداتوری در شورای راهبردی مجمع، اعلام آمادگی کنند.

رئیس ساترا با اشاره به کمیته‌های مجمع رصتا بیان کرد: کمیته مجوز تولید، کمیته مجوز انتشار، کمیته ضدرقابت، حل اختلاف، بررسی تخلفات، کمیته حمایت‌های صداوسیما و حمایت‌های دولتی ازجمله این کمیته‌هاست. این کمیته‌ها تنظیم مقررات می‌کنند یا به مشکلات رسیدگی می‌کنند و با حضور نماینده‌ای است که شورای راهبری مجمع رصتا معرفی می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها تلاش کردند هدایایی برای حاضرین در نظر گرفتند مثلاً باد صبا، قرآن و مفاتیح را که اشتراک ۶ ماهه دارد برای مخاطبان در نظر گرفتند که نیمی از اشتراک هم با حمایت ساترا تدارک دیده شد. مجموعه صوت و تصویر فراگیر «هماهنگ» هم اعلام کرد ۶ ماه اشتراک رایگان در نظر می‌گیرند. حوزه اعلامیه هم اعلام کرد که برنامه‌های رایگانی دارند که مخاطبان می‌توانند به سایت بروند و در جریان قرار بگیرند.

رئیس ساترا با اشاره به هزینه‌های حمایتی صدا و سیما و سایر نهادها گفت: برای اکثر کسانی که حضور داشتند و محصولی ارائه دادند با حمایت مادی که مجلس و دولت داشتند هزینه‌های تعلق گرفت. هزینه‌های حمایتی برای تولید و مشاهده است که بخش مشاهده برای کاربران است.

مقیسه در پایان گفت: امسال بررسی آثار نداشتیم سال آینده آثار را بررسی می‌کنیم اما غرفه برتر داشتیم مربوط به نوع ارائه شرکت است که تعدادی برگزیده شدند و از آنها تقدیر خواهد شد.

 

هماهنگی دستگاه‌های حاکمیتی با صدا و سیما

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختتامیه نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) ضمن تبریک عید نیمه شعبان گفت: از همه متصدیان نمایشگاهی که برگزار شد تشکر می‌کنم. نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر که با حضور ۱۰۲ شرکت برگزار شد، بسیار اثرگذار بود و جا دارد از همه فعالان رسانه‌ای تشکر کنم.

وی با اشاره به حکمرانی رسانه‌ای، افزود: خوشبختانه مسئولیت صدور مجوز صوت و تصویر فراگیر به صداوسیما واگذار شده است. شبکه‌ نمایش‌خانگی و به‌ویژه تولید سریال و محتوا در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با مجوز و نظارت سازمان ساترا انجام می‌شود و جا دارد از ساترا تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از وزارت ارشاد به خاطر همکاری با ساترا با اشاره به ضرورت هماهنگی با ساترا در راستای هدایتگری و نظارت درست بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های حاکمیتی باید با صدا و سیما هماهنگ باشند چون تعدد حاکمیتی  آسیب می‌زند و باید وحدت رویه حفظ شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: