عیسی فرهادی عنوان کرد؛

شورای اطلاع رسانی در سازمان منطقه آزاد انزلی شکل گرفت

شورای اطلاع رسانی در سازمان منطقه آزاد انزلی شکل گرفت
کدخبر : 51548

عیسی فرهادی بیان کرد: ایجاد خبر و اطلاع رسانی نیاز خوراک خبری دارند و این خوراک باید از سوی مجموعه ها در اختیار خبرگزاری ها و رسانه ها قرار گیرد. اگر این مواد اولیه خوب پرداخته و پردازش شود حاصل آن نتایج بیشماری عاید سازمانها خواهد کرد.

عیسی فرهادی در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی این سازمان که با حضور محمد حسین شفیق مدیرکل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، بیان کرد: ایجاد خبر و اطلاع رسانی نیاز خوراک خبری دارند و این خوراک باید از سوی مجموعه ها در اختیار خبرگزاری ها و رسانه ها قرار گیرد. اگر این مواد اولیه خوب پرداخته و پردازش شود حاصل آن نتایج بیشماری عاید سازمانها خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت در شورای اطلاع رسانی شکل گرفته وجود دارد گفت: اگر اطلاع رسانی مستمر و دقیق نباشد اثر گذاری لازم را نخواهد داشت.نشر اخبار بسیار حساس است و حساسیت آن در منطقه آزاد انزلی به لحاظ موضوع سرمایه گذاری از سایر نقاط بیشتر است.

وی ادامه داد: در اخبار منطقه آزاد باید مبحث سرمایه گذاری و ایجاد ثروت، اشتغال ( درحال حاضر ۲۳ هزار نفر در این منطقه اشتغال دارند)، گردشگری (بدنبال آن هستیم ظرف ۲۵ سال آتی ورودی این منطقه را از ۱۰ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر افزایش دهیم) بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی افزود:بزودی با ارتقای اداره گمرک منطقه به اداره کل گمرک، اصلاح مارینای منطقه آزاد انزلی و استقرار مجتمع قضایی ظرفیت این منطقه به چند برابر ظرفیت موجود افزایش خواهد یافت.

وی خواستار توجه رسانه ها برای تسریع در تکمیل پروژه راه آهن شد و افزود: استفاده ظرفیت راه آهن برای ترانزیت کالا از بنادر استراتژیک انزلی و کاسپین وعلاقه ای که روسیه و اسیای میانه به ترانزیت کالا از این کریدور دارند می تواند زمینه ساز تحول عظیمی در استان گیلان و کشور باشد.

وی با بیان اینکه تنها ۱۷ درصد از مسیر ۳۵ کیلومتری راه آهن رشت- کاسپین باقی مانده است ، پایان این پروژه ملی به سود کشور دانست و گفت: با تکمیل بندرکاسپین به شلکه داخلی تبریز، مشهد و کل بنادر جنوب کشور و کشورهای عراق و افغانستان وصل می شود و این به معنای اشتغال، جذب سرمایه گذار و صادرات بیشتر است .

فرهادی در بخش دیگری خواستار کمک رسانه ها برای خروج سازمان منطقه آزاد انزلی از بن بست سرمایه گذاری به دلیل کمبود زمین برای توسعه این منطقه شد و افزود: علاوه بر بخش صنعتی در بخش گردشگری هم با ایجاد هتل ها، پارک بازی و سایر طرحهای گردشگری این ظرفیت در حال تکمیل است لذا باید لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی به طور جد پیگیری شود.

وی با اشاره به جذب ۷.۵ میلیون دلار سرمایه گذار خارجی در سال ۱۴۰۱ گفت : در صورت اجرای طرح توسعه این رقم در سالهای آتی می تواند به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

وی در انتها منطقه آزاد انزلی را متعلق به آحاد مردم دانست و خاطر نشان کرد: شورای اطلاع رسانی شرعا و قانونا به دلیل پذیرش مسئولیت جدیدی که در منطقه آزاد انزلی برعهده گرفته است باید اطلاع رسانی دقیق و صحیح را سرلوحه کار قرار دهد.

در ابتدای این نشست مهدی کاظمیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و دبیر شورای اطلاع رسانی منطقه ، یوسفی مدیر خبرگزاری ایرنا گیلان ، افشاری رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان ، حسین پور مدیر روابط عمومی بنادر و دریانوردی گیلان ، علی اصغری مدیر روابط عمومی ستاد گمرکات گیلان ، نوروزی مدیرکل دفتر مرکزی حراست و گلدوست مدیر فناوری اطلاعات سازمان نیز هرکدام به بیان نظرات خود در ارتقای سطح اطلاع رسانی منطقه پرداختند.

در پایان احکام صادره از سوی مدیرعامل سازمان به اعضای حاضر بعنوان اعضای شورای اطلاع رسانی منطقه تقدیم شد.

روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید