مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه مطرح کرد؛

همدلی کارکنان و برنامه‌ریزی دقیق؛ دوبال رسیدن به رکورد تاریخی تولید تختال

همدلی کارکنان و برنامه‌ریزی دقیق؛ دوبال رسیدن به رکورد تاریخی تولید تختال
کدخبر : 51614

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه گفت: راز رسیدن به رکورد تاریخی تولید تختال در این شرکت، برنامه‌ریزی دقیق و همدلی کارکنان است.

قاسم خوشدل‌پور، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه در پی ارتقاء رکورد تولید سالانه تختال در این شرکت، در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: هم‌زمان با اعیاد شعبانیه و در روز تولد منجی عالم بشریت، امام زمان علیه‌السلام، سخت‌کوشان فولاد مبارکه موفق به ثبت رکوردی جدید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم این شرکت شدند.

وی گفت: رکورد قبلی در سال ۹۹ که از سوی رهبر معظم انقلاب به شعار جهش تولید مزین شده بود، به دست آمد. این رکورد که به میزان ۷میلیون و ۳هزار تن محقق شده بود عصر چهارشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۱ با تلاش کارکنان فولادمبارکه بار دیگر حاصل شد یعنی به رکورد قبلی رسیدیم درصورتی‌که ما اصولاً باید از آن عبور کرده باشیم.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا پایان سال ۱۴۰۱، هنوز ۱۲ روز دیگر زمان برای تولید وجود دارد و تلاشگران جبهه تولید درصدد ثبت رکوردی فراتر از این میزان هستند.

چالش انرژی؛ مانعی برای کسب موفقیت‌های بیشتر

وی تصریح کرد: در برخی ماه‌های سال، فولادمبارکه به‌طورجدی با چالش انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کند ولی علی‌رغم این چالش‌ با بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در زمان‌هایی که محدودیت کمتری وجود داشت افزایش تولید تا ۳۰ درصد بیش از ظرفیت نامی در این ماه‌ها برنامه‌ریزی شد. علاوه بر این، با آماده‌سازی تجهیزات در زمان اعمال محدودیت‌های انرژی، دستیابی به این رکورد میسر شد. همچنین پروژه‌هایی برای افزایش راندمان تجهیزات تعریف‌شده و به مرحله اجرا رسید تا به ثمر رسیدن این پروژه‌ها موجب افزایش بهره‌وری در تولید شود.

کاهش توقفات با بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد

خوشدل‌پور تأکید کرد: کاهش ضایعات و ذخیره‌سازی آهن اسفنجی ازجمله اقداماتی بود که در فولادمبارکه برای آن‌ برنامه‌ریزی‌های مهمی صورت گرفت تا با در نظر گرفتن تدابیر مختلف، بتوانیم میزان تولید را بدون اضافه کردن تجهیز جدید و با استفاده از تجهیزات موجود ارتقاء دهیم.

وی بیان کرد: تعمیرات تجهیزات در فولادمبارکه با استفاده از کارکنان متخصص این شرکت و به دست جوانان همین مرزوبوم انجام می‌شود. باافتخار اعلام می‌کنیم که فولادمبارکه توانسته بیش از ۹۰ درصد تجهیزات این مجتمع بزرگ صنعتی را بومی‌سازی نماید. این سیاست که از سوی مدیریت ارشد سازمان به‌طورجدی پیگیری می‌شود، کمک بزرگی را به افزایش حجم تولید با کاهش میزان توقفات نموده است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه گفت: امروز اقلام مهمی نظیر نسوزها، پودر قالب و بسیاری از تجهیزات، قطعات و مواد دیگر بومی‌شده و به همین خاطر در اجرای شات‌داون‌ها، زمان‌بندی‌ها طبق برنامه پیش می‌رود. علاوه براین، اخیراً پروژه‌های بومی‌سازی جدیدی انجام‌شده که باعث افزایش بهره‌وری کارگاه‌ها شده است.

تولید فولادهای با ارزش‌افزوده بالا همگام با افزایش کمی تولید

وی افزود: امسال گریدهای مختلفی نظیر فولاد زنگ‌نزن، فولاد الکتریکی و APIهای متنوع که ازجمله محصولات استراتژیک محسوب می‌شود، به تولید رسید که این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است. این یعنی فولادمبارکه در عین افزایش میزان تولید کمی برای رفع نیاز کشور، به دنبال تولید فولادهای کیفی و با ارزش‌افزوده بالا است.

تلاش شبانه‌روزی فولاد مردان برای تأمین نیاز صنعت کشور

خوشدل‌پور خاطرنشان کرد: قطعاً همدلی کارکنان و تلاش شبانه‌روزی همه عزیزان در همه واحدهای شرکت در کسب این موفقیت بزرگ، تأثیرگذار بوده است. از تأمین مواد اولیه تا همه واحدهای تولیدی، خدماتی و... نقش بسزایی را در افزایش میزان تولید و پایداری فرایندها داشته‌اند که امیدواریم این پیشرفت‌ها با هماهنگی هر چه بیشتر کارکنان، هرروز بیشتر از قبل شود.

وی در پایان گفت: امروز ضربان تولید در فولادمبارکه کاملاً منظم بوده و هرروز در حال بهبود و ارتقاء است تا با تلاش کارکنان فولادمبارکه، نیاز صنعت کشور تأمین شود.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید