بیمه ایران/

دوازدهمین پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه با معرفی محصولات جدید بیمه ایران برگزار شد

دوازدهمین پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه با معرفی محصولات جدید بیمه ایران برگزار شد
کدخبر : 51720

دوازدهمین هفته از پویش فناورانه با معرفی سامانه های مبتنی بر فناوری‌ بیمه ایران با حضور مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل علیرضا مقدسی عضو هیات مدیره و سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران در بیمه مرکزی برگزارشد.

در این نشست، حسن شریفی با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) اظهار  داشت : سه شنبه های نوآورانه اتفاقی بسیار مفید و سازنده  در صنعت بیمه کشوراست و از این بابت به رئیس کل بیمه مرکزی به جهت ابتکار عملی که در پیگیری بحث فناوری دارد تبریک می گویم و امیدوارم این مدل برنامه ها تدوام داشته باشد.

در این فرصت لازم می دانم  یاد و خاطره پیشکسوتان بیمه ایران را گرامی دارم، چرا که اگر ما دراین مکان توفیق پیدا کردیم که حضور داشته باشیم بخشی از آن نتیجه اقدامات این عزیزان بوده است و بنا داریم تقدیر از پیشکسوتان را به یک فرهنگ تبدیل کنیم .

وی با اشاره به  یکی از بزرگترین چالش های  شرکتهای دولتی اظهار داشت : یکی از این چالش ها و ضعف های اساسی عدم شفافیت است که مورد نقد بسیاری از اقتصاددانان نیز قرار دارد . ما در این خصوص و با توجه به دولتی بودن بیمه ایران تلاش کردیم نسبت به شفاف سازی اقدام نماییم و در این زمینه با طراحی داشبورد های مدیریتی ، اطلاعات شرکت را بصورت شفاف در معرض دید وزیر محترم امور اقتصادی و داریی و معاون بانک وبیمه قرار دادیم . البته این داشبورد مدیریتی از قبل در بیمه ایران وجود داشت اما با تغیراتی که صورت گرفت ، این داشبوردها را ارتقا بخشیدیم و هم اینکه موضوعات مختلفی را به آن اضافه نمودیم تا در تمام  حوزه های بیمه گری ، غیر بیمه گری ، نمایندگان ، امور حقوقی  و مطالبات شرکت و ...اطلاعلات  با طبقه بندی خاصی در اختیار عموم قرار گیرد.

مدیر عامل بیمه ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قدمت و تفکر سنتی حاکم بر بیمه ایران پرداخت و تصریح کرد : بیمه ایران بیش از 87 سال قدمت دارد و  یکی از ضعف های آن این بود که تفکر دولتی و سنتی بر آن حاکم بود و از این جهت انتقادات زیادی به ما وارد می شد  و این اولین موضوعی بود که موجب شد تا  ما خودمان را  به چالش بکشیم و تمامی مسائل شرکت را سعی کردیم در این قالب ببریم  از جمله این موارد احصای خسارت های معوقی بود  که در سالیان گذشته بیش از 4 ماه طول می کشید اما با تمهیدات و طراحی داشبورد های مدیریتی ، احصای  خسارت معوق در رشته های مختلف بیمه ای در  مدت زمان کمتر از  یک دقیقه قابل احصا شده است .

 شریفی رتبه بندی نمایندگان بیمه ایران و تفویض اختیار را از دیگر دستاوردهای دوران مدیریت خود برشمرد و گفت : نمایندگان بیمه ایران ، بر اساس  مدل ها و  شاخص‌های مختلف رتبه‌بندی شدند واین موضوع برای برنامه ریزی های آتی بیمه ایران بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم سایر شرکت‌های دولتی نیز ، از این مدل  به عنوان یک الگوی موفق استفاده نمایند  .

یکی دیگراز چالشهای پیش روی شرکت های که موجب نارضایتی بیمه گزاران و زیانددیگان شده ، موضوع  خدمات پس از فروش و پرداخت خسارت است ، ما در بیمه ایران برای پاسخگویی مناسب و تسریع در روند رسیدگی و پرداخت خسارت اقدام به طراحی سامانه ای بنام "بیمه ایران من " نمودیم تا بدین وسیله قدمی در راه آشتی بیمه گر و بیمه گزار برداشته باشیم . با توجه به استقبال مردم    و استفاده بیش از یک میلیون کاربر از این سامانه ، موفقیت خوبی را در این زمینه کسب کرده ایم واین راه را ادامه خواهیم داد و آمادگی داریم این سامانه را به رایگان در اختیار سایر شرکت بیمه نیز قرار دهیم . همچنین  بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ثبت خسارت درمان نیز در این سامانه بزودی رونمایی خواهد شد .

شریفی با اشاره به جلسات شنبه های نوآورانه در بیمه ایران و تنظیم  کارنامه بهره وری شعب بیمه ایران خاطر نشان کرد: بهره وری کارکنان بر اساس شاخص های بهره وری تنظیم گردیده و تمامی کارکنان شعب بیمه ایران می توانند  با  رجوع به کارنامه بهره وری شعبه خود از نمره بهره وری خود اطلاع پیدا کنند و نظرات خود را در این خصوص ثبت  نمایند .

پس از صحبت های مدیر عامل بیمه ایران، کارشناسان بیمه ایران به معرفی سامانه های درمان پلاس و سوپر اپلیکیشن SI و بیمه ایران من  پرداختند.

روابط عمومی بیمه ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید