پتروشیمی کارون/

گشایش‌‌ دفتر پتروشیمی کارون در پارک فناوری پردیس

گشایش‌‌ دفتر پتروشیمی کارون در پارک فناوری پردیس
کدخبر : 51746

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون، ایجاد تعامل از نزدیک برای درک بهتر نیازها و شناخت توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین رفع موانع و مشکلات موجود در برقراری و توسعه ارتباطات با شرکت‌های دانش بنیان را از اهداف و دلایل افتتاح دفتر این پتروشیمی دانش بنیان، در پارک فناوری پردیس عنوان کرد.

علیرضا صدیقی زاده در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز به کار دفتر پتروشیمی کارون در پارک فن‌آوری پردیس، اظهار داشت: اهمیت مباحث اقتصادی و خصوصا استفاده از تکنولوژی‌های ساخت داخل در بومی‌سازی‌ها که همواره در سخنان رهبر معظم انقلاب به آن تاکید می‌شود، باعث شد تا در برنامه‌های توسعه‌ای خود یک طرح را برای برقراری بهتر تعاملات و ارتباط‌گیری با شرکت‌های دانش‌بنیان را پایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: پس از بررسی‌ها متوجه شدیم که درک نیازهای ما از طرف شرکت‌های دانش‌بنیان و دیده‌نشدن صحیح توانایی‌های این شرکت‌ها از طرف ما کار سختی است. بر همین اساس، هدف اول خود را برای حضور در این پارک بر این مبنا قرار دادیم و تصمیم گرفتیم که طی یک موافقت‌نامه با داشتن یک دفتر ثابت در پارک فناوری پردیس این ارتباط را به صورت همیشگی داشته باشیم.

صدیقی زاده اضافه کرد: هدف دوم شرکت پتروشیمی کارون از حضور ثابت در پارک فناوری پردیس این است تا بتوانیم مشکلات و موانع استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان را با درمیان گذاشتن و استفاده از ارتباطات و توانایی‌های پارک فناوری را برطرف سازیم. از طرف دیگر بخش‌های مختلف مانند تعمیرات، خدمات فنی و نیازمندی‌های خود را بتوانیم با گفت‌وگو از فاصله نزدیک با شرکت‌های دانش‌بنیان درمیان بگذاریم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون در پاسخ به این سوال که میزان تحقق اهداف این شرکت در رابطه با استفاده دیگر شرکت‌ها از محصولات ساخته‌شده در اثر تعاملات این شرکت با دانش‌بنیان‌ها، بیان کرد: تاکنون روش‌هایی وجود داشت که مربوط به ارتباط مستقیم با شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌شد. با توجه به قوانین مربوط به نحوه همکاری با دانش‌بنیان‌ها، برای برقراری ارتباط از نزدیک با این شرکت‌ها نیاز است تا یکی از شرکت‌های پتروشیمی برای پیداکردن ضعف قوانین، مقررات و ارتباطی پیشقدم بشود تا بتواند به عنوان الگو برای سایر شرکت‌های پتروشیمی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه دیگر شرکت‌های پتروشیمی مانند خوزستان هم به این حوزه وارد شده‌اند، تاکید کرد: پتروشیمی کارون هم اکنون وارد این تعامل با دانش بنیان‌ها شده است و هرچه این ارتباط‌گیری بیشتر باشد، رابطه پارک فناوری پردیس با دیگر شرکت‌های پتروشیمی بیشتر خواهد شد که این یک روند رو به رشد در آینده خواهد بود.

علیرضا صدیقی زاده در پایان ضمن تاکید بر ارتباط با دانش‌بنیان‌ها برای رفع چالش‌های موجود در بومی‌سازی، شناخت توانایی‌ها در جهت رفع نیازهای شرکت‌های پتروشیمی را امری ضروری دانست و مزیت معافیت‌های مالیاتی را یکی از مزایای حضور در پارک فناوری پردیس برای شرکت پتروشیمی کارون و دیگر شرکت‌های حاضر در این پارک عنوان کرد.

روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید