معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

توسعه زیرساخت های عمرانی بنادر لافت و پهل با اعتبار 562 میلیارد ریال

توسعه زیرساخت های عمرانی بنادر لافت و پهل با اعتبار 562 میلیارد ریال
کدخبر : 51750

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه زیرساخت های عمرانی بنادر لافت و پهل با اعتباری بالغ بر 562 میلیارد ریال با هدف ارائه خدمات بهتر به گردشگران نوروزی و ساکنان جزیره قشم خبر داد.

سید محمد قدسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: لایروبی اسکله بندر پهل به حجم 80 هزار مترمکعب با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: با انجام عملیات لایروبی این اسکله، ظرفیت پهلوگیری لندیگ کرافت ها در زمان جذر کامل دریا 300 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: عملیات آسفالت مسیرهای ورود و خروج اسکله به مساحت 20 هزار مترمربع با اعتبار 80 میلیارد ریال، دیگر پروژه زیرساختی است که پس از 7 سال در محدوده بندر پهل اجرایی شد.

به گفته قدسی؛ لاین بندی و جدول کشی مسیرهای ورودی به طول حدود 4 کیلومتر، ساخت و نصب تابلوهای تعیین مسیر و  اصلاح سکوهای پیش ساخته اسکله مجموعا به ارزش 38 میلیارد ریال بخشی از اقداماتی است که با هدف مدیریت و نظم بخشی خودروها توسط معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کاشت نخل، هرس فضای سبز، نورپردازی و رنگآمیزی جداول و نماسازی اطاقک های اخذ عوارض نیز با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال دیگر اقدامات اجرایی شده در بندر پهل را تشکیل می دهد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تعریض مسیرهای ورود و خروج و بهسازی سکوهای پیش ساخته اسکله به ارزش 10 میلیارد ریال بخشی از عملیات زیرساختی در محدوده بندر لافت می باشد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات زیرساختی انجام شده در بندر لافت، اضافه کرد: ساخت و نصب تابلوهای تعیین مسیر (تابلوهای اطلاعاتی و راهنما) و همچنین ایجاد روشنایی خروجی اسکله لافت بطول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال صورت گرفته است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های عمرانی و خدماتی در بنادر لافت و پهل یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران و ساکنان جزیره است با دستورات ویژه مدیرعامل این سازمان با سرعت و در زمانی کوتاه اجرایی شده است.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید