ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شرکت بیمه اتکایی رایا بررسی شد

پذیره‌نویسی رایا از فردا در فرابورس

پذیره‌نویسی رایا از فردا در فرابورس
کدخبر : 51801

منصور علی رحیمی نماینده هیات موسس بیمه اتکایی رایا در نشست خبری که به منظور آغاز پذیره‌نویسی سهام این شرکت در فرابورس ایران برگزار شد با تاکید بر پتانسیل توسعه بیمه‌های اتکایی در ایران اظهار داشت: رایا با سرمایه 5 هزار میلیارد ریالی تاسیس می‌شود و یکی از برنامه‌های این مجموعه کسب رتبه اول پورتفو و بازارهای شرکت‌های تخصصی بیمه اتکایی است.

منصور علی رحیمی نماینده هیات موسس بیمه اتکایی رایا با تاکید بر نقش سنتی بیمه‌های اتکایی در بازار بیمه عنوان کرد: یکی از نقش‌های مهم این بیمه‌ها، تامین ظرفیت مازاد بر نگهداری شرکت‌های بیمه است چرا که هر شرکت بیمه می‌تواند 20 درصد سرمایه موجود خود را پوشش دهد.

او در ادامه با اشاره به اینکه از دیگر نقش بیمه‌های اتکایی، توزیع ریسک از نظر جغرافیایی است اظهار داشت: این نوع بیمه‌ها در جهان رشد قابل توجهی داشته به طوری که حق بیمه اتکایی خالص از رقم 100 میلیارد دلار در سال 2003 به رقم 450 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده است.

نماینده هیات موسس بیمه اتکایی رایا در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای توسعه بیمه‌های اتکایی در ایران عنوان کرد: در ایران فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه بیمه از سال 1381 شروع شد و در حالی که در این زمان سهم بخش خصوصی کمرنگ بود، اکنون دو سوم حق بیمه تولید را خصوصی‌ها در دست گرفته‌اند.

علی رحیمی در مقایسه ضریب نفوذ بیمه در ایران با جهان و منطقه ابراز کرد: ضریب نفوذ بیمه در جهان 17 اما در ایران حدود 2 هست و زمینه مناسب برای توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای را داریم. البته ظریف نفوذ بیمه ایران در بین کشورهای منطقه جایگاه خوبی دارد.

نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی رایا با تاکید بر تاسیس این شرکت در راستای افزایش حضور بخش خصوصی در بیمه عنوان کرد: رایا با سرمایه 5 هزار میلیارد ریالی تاسیس می‌شود که 2 هزار و 500 میلیارد تومان باید در شروع فعالیت پرداخت شود و مابقی نیز 2 سال پس از شروع فعالیت پرداخت خواهد شد.

او در توضیح ترکیب موسسان این شرکت ابراز داشت: ، شرکت گروه مالی رایا نیکان با 20 درصد سهم، شرکت توسعه صنایع غذایی زر، شرکت سرمایه‌گذاری سبحان، شرکت سرمایه‌گذاری پایا تدبیر پارسا هر یک با 10 درصد سهم، شرکت سرمایه‌گذاری راهبرد آریا 6 درصد و شرکت انرژی دانا با 3 درصد سهم این ترکیب را تشکیل می‌دهند.

علی رحیمی در ادامه این نشست خبری در تشریح اهداف بیمه اتکایی رایا عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما کسب رتبه اول پورتفو و بازارهای شرکت‌های تخصصی بیمه اتکایی است. دیگر هدف ما ارزش‌آفرینی و کسب بازده و سود منطقی و پایدار است.

او استفاده از دفاتر شرکت‌ها و شرکای تجاری موسسین در خارج از ایران برای برقراری روابط بین‌الملل را به عنوان یکی از ویژگی‌های این مجموعه برشمرد و بیان کرد: دیگر مورد نیز حضور فعال تعدادی از موسسین این شرکت در بازارهای مالی و سرمایه و استفاده از این تجربیات است.

علی رحیمی با بیان اینکه شماری از نیروهای انسانی این شرکت با توجه به حضور در شرکت‌های مشابه اروپایی و امریکایی زمینه انتقال دانش را فراهم کرده‌اند گفت: در بیمه اتکایی رایا از روابط و توان مالی در انتقالات ارزی و در عملیات اتکایی نیز از رمزارزها استفاده می‌شود.

نماینده هیات موسس بیمه اتکایی رایا در پایان، اظهار داشت: با وجود در نظر داشتن محدودیت‌های ناشی از روابط بین‌المللی، تلاشمان این است که برای استفاده حداکثری در صورت بهبود روابط بین‌المللی آماده باشیم.

گفتنی است پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت بیمه اتکایی رایا در نماد رایا و با روش ثبت سفارش از روز سه‌شنبه 23 اسفند ماه در فرابورس ایران آغاز شده و حداکثر به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت.

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید