رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

در اجرای قانون پایانه‌‌های فروشگاهی، کسب رضایت حداکثری مودیان در دستور کار است

در اجرای قانون پایانه‌‌های فروشگاهی، کسب رضایت حداکثری مودیان در دستور کار است
کدخبر : 51974

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای اجرای بهینه و اثربخش قانون پایانه‌های فروشگاهی با تمام امکانات در کنار مودیان هستیم گفت: نظام مالیاتی برای اجرای بهینه این قانون براساس تجربیات پیرامون مالیات بر ارزش افزوده به صورت مرحله‌ای و تدریجی فراخوان کرده تا فشاری از این حیث به مودیان به ویژه بخش‌های تولید و خدمات وارد نشود.

دکتر داود منظور رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در سومین همایش تبیین نظام پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان پذیرش پذیرنده‌های الکترونیکی به عنوان صورتحساب پایانه‌های فروشگاهی را از دیگر تدابیر این سازمان جهت کسب رضایت مودیان برشمرد و عنوان کرد: جهت رفاه حال مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک مقرر شد با همراهی و همکاری بانک مرکزی و شرکت شاپرک، صورتحساب‌های صادره از پذیرنده‌‌های الکترونیکی به عنوان پایانه‌‌های فروشگاهی درنظر گرفته شوند.

وی همچنین از بخشودگی صددرصدی جریمه‌ها مشروط بر ارائه دلایل قابل قبول از سوی فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: براساس ماده (22) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، کسانی که صورتحساب صادر نمی‌کنند مشمول جریمه‌ای بالغ بر ۱۰ درصد میزان فروش هستند که البته قانون این اختیار را به سازمان امور مالیاتی کشور داده تا به میزان ۵۰ درصد جریمه‌ها مشمول بخشودگی گردد و امیدواریم با مجوزی که دریافت کرده‌ایم بتوانیم صد درصد جریمه‌ها را مشمول بخشودگی قرار دهیم.

دکتر منظور در ادامه به امکان ارسال مستقیم و بی‌واسطه صورتحساب توسط خود مودیان اشاره کرد و گفت: در این خصوص از سوی شرکت‌های مهم تامین‌کننده نرم‌افزارهای حسابداری این امکان ایجاد شده تا مودیان ارجمند بتوانند به صورت مستقیم به سامانه وصل شده و صورتحساب ارسال نمایند. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد صورتحساب‌های دریافتی با واسطه شرکت‌های معتمد و ۸۰ درصد توسط خود مودیان ارسال می‌شوند.

وی همچنین به امکان نحوه کسب اطلاعات فنی و محتوایی لازم درخصوص اجرای صحیح این قانون اشاره کرد و گفت: مجموعه ای از آموزش‌ های لازم به صورت ویدئویی، متنی و سایر موارد وجود دارد که فعالان اقتصادی و مودیان از این بسته آموزشی بهره مند می شوند و آمادگی داریم تا با ارائه آموزش و از طریق استقرار میز خدمت در مرکز تنظیم مقررات ابهامات فنی و قانونی شما را به نحو احسن پاسخگو باشیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پایان ابراز امیدواری کرد با پیوستن کلیه اشخاص حقوقی در سال آینده به نظام قانون پایانه های فروشگاهی، گامی بزرگ در راستای اجرای این قانون برداشته خواهد شد و این امر مهم مشترک به اتفاق همه مودیان و فعالان اقتصادی به سرانجامی نیکو خواهد رسید.

 

رسانه مالیاتی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید