مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با شهرداران شهرهای جزیره قشم بیان داشت:

آماده سازی جزیره قشم برای میزبانی گردشگران نوروزی

آماده سازی جزیره قشم برای میزبانی گردشگران نوروزی
کدخبر : 52005

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شهرداران، روسای ستاد هر شهر و نماینده‌ای از ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم هستند و باید در کنارهم برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی همه تلاش خود را به کار بریم.

افشار فتح الهی در نشستی با شهرداران، روسا و اعضای شورای شهرهای ۶ گانه جزیره قشم ضمن تقدیر از تلاش‌های یک‌ساله آن‌ها برای پیشرفت زیرساخت‌ها در جزیره اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با همکاری شما در بخشی که مسوولیت داشتیم، عملکرد قابل قبولی ارائه دهیم.

وی بر لزوم اتمام عملیات عمرانی تا ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تأکید کرد و افزود: با توجه به عضویت برخی از شهرداران در ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم، لازم است پروژه‌های ویژه‌ای برای ایام نوروز طراحی و اجرا شود.

فتح الهی، شهرداران، را روسای ستاد هر شهر و نماینده‌ای از ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم خواند و ادامه داد: با توجه به رشد ورود گردشگر در نیمه دوم سال، انتظار داریم نوروز پرمسافری را میزبانی کنیم که برکتی برای ما و فعالان اقتصادی منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش ما پشتیبانی امور است و شهرداران به همراه روسا و اعضای شوراها مسوول برنامه‌ریزی و مدیریت خدمات در حوزه‌های نظافت، سیما و منظر، آب‌رسانی، کنترل ترافیک و اجرای برنامه‌های نظارتی هستند.

وی خواستار آمادگی تمامی شهرها برای پیش‌بینی فضای پارکینگ شد و تأکید کرد: تمامی اماکن ورزشی سرپوشیده، مدارس و مساجد باید آماده مدیریت شرایط بحران در صورت بارندگی باشند.

نظارت بر دست‌فروش‌ها به‌ویژه اتباع خارجی، پیش‌بینی غرفه‌هایی برای تأمین مایحتاج ضروری مانند آب‌ونان در تمامی مراکز اسکان گردشگران مانند کمپ پارک‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی شبانه در تمامی پارک‌ها باهدف افزایش روحیه نشاط عمومی و توجه به موضوع عفاف و حجاب از دیگر موضوعات موردنظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای اجرا توسط شهرداران در تمامی شهرهای جزیره بود.

 

توسعه بندرگاه‌های مسافری و گردشگری جزیره

سیدمحمد قدسی، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نصب تابلوهای علایم در جاده‌ها گفت: این تابلوها برمبنای مشاوره با پلیس راهور در جاده‌های دارای اولویت نصب شده است.

وی از لایروبی بندرگاه‌های مسافری پهل و لافت، تأمین تجهیزات زیرساختی و روبنایی و سیما و منظر در این نقاط خبر داد و افزود: توسعه بندرگاه‌های گردشگری  در سه روستای جزیره،  ساخت بیش از ۱۰ هکتار پارک در سطح شهر قشم، آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی در کمپ پارک‌ها و توسعه فضای سبز شهری با رویکردی نوین از اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ است.

حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز عنوان کرد: تأمین آرد موردنیاز برای تهیه نان، راه‌اندازی دو واحد نانوایی سیار، رایزنی برای تأمین تانکرهایی آب‌رسانی به فضاهای رفاهی، بازسازی و افزایش ظرفیت چشمه‌های سرویس بهداشتی و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد بخشی دیگر از اقدامات ما در راستای آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی است.

وی افزود: ساماندهی خانه‌های مسافر به‌منظور نظارت بر امنیت گردشگران و استفاده از ظرفیت‌هایی خودرویی دستگاه‌های مختلف برای همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در حال انجام است.

در ادامه این جلسه، شهرداران شهرهای جزیره به همراه روسا و اعضای شورای این شهرها به ایراد نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود پرداختند و در پایان برای هرگونه همکاری در راستای میزبانی شایسته از گردشگران در نوروز پیش رو، اعلام آمادگی کردند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید