استاندار اصفهان :

رشد و شکوفایی در ذوب آهن اصفهان تولید، اشتغالزایی و تنوع محصول را به دنبال دارد

رشد و شکوفایی در ذوب آهن اصفهان تولید، اشتغالزایی و تنوع محصول را به دنبال دارد
کدخبر : 52023

ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدرتامین، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و تنی چند از دیگر مسئولین این شرکت، سه شنبه بیست و سوم اسفندماه با سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری دیدار و گفتگو نمودند.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست گفت : ذوب آهن اصفهان به دلیل نوع تولید و مواد اولیه مورد نیاز، چالش های بسیاری دارد که مجموعه استانداری اصفهان همواره در این زمینه پیگیری و مساعدت لازم را داشته است.

 

اهمیت تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن اصفهان

وی ادامه داد : در زمینه تامین پایدار مواد اولیه شرکت نیاز است یک طرح جامع پیاده سازی شود تا این نهاده های استراتژیک از معادن تا محصول نهایی بدون دغدغه در اختیار ذوب آهن اصفهان قرار بگیرد و این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

 استاندار اصفهان تصریح کرد : در خصوص تعرفه گاز ذوب آهن نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است تا شرایط خاص این کارخانه بیش از پیش برای مسئولین بیان شود و به واقع این چالش بزرگ که در قیمت تمام شده کارخانه بسیار تاثیرگذار است را به صورت ویژه دنبال نمایند.

 

رشد و شکوفایی در ذوب آهن اصفهان تولید، اشتغالزایی و تنوع محصول را به دنبال دارد

سید رضا مرتضوی خاطر نشان کرد : رشد و شکوفایی در ذوب آهن اصفهان اشغالزایی، تولید و تنوع محصول را به دنبال دارد و لذا لازم است مسئولین در سطح کشور از این مجتمع عظیم صنعتی حمایت بیشتری داشته باشند.  

ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) نیز گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور نقش اساسی در رشد و توسعه صنعتی داشته است.

 

تامین انرژی، نوسازی خطوط تولید و تکمیل زنجیره عامل رشد و شکوفایی در ذوب آهن اصفهان

وی افزود : تامین انرژی، نوسازی خطوط تولید و تکمیل زنجیره این شرکت با جدیت تمام در دست پیگیری است تا رشد و شکوفایی بیش از پیش ذوب آهن اصفهان را شاهد باشیم.

امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدرتامین نیز در ادامه گفت : بخشی از هزینه های ذوب آهن اصفهان مربوط به خرید کک و زغال برای استفاده در فرایند تولید کارخانه است که سهم بسیار بالایی در هزینه های آن دارد.

وی افزود : ایجاد زنجیره زغال را برای به عنوان یک پروژه بسیار مهم در دست اقدام داریم که اشتغالزایی و ارزش افزده بسیار خوبی را در کنار تکمیل زنجیره ارزش در پی دارد.

 

اکتشاف در بخش زغالسنگ، تکمیل زنجیره و ارزش آفرینی را در پی دارد

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین خاطر نشان کرد : با وجود اینکه ۱۴ میلیارد تن ذخیره زغال سنگ در کشورمان وجود دارد متاسفانه در سال های گذشته، کار اکتشافی در بخش زغال صورت نگرفته است و انشاا... از طریق برنامه های در دست اقدام بتوانیم این ظرفیت های بالقوه را بالفعل نماییم و در زنجیره تولید و ارزش آفرینی برای میهن عزیزمان قرار بگیرند.

 

حیات معادن زغالسنگ کشور، وابسته به ذوب آهن اصفهان است

این مقام مسئول گفت : حیات معادن زغالسنگ کشور وابسته به ذوب آهن اصفهان است و رشد شکوفایی این مجتمع عظیم صنعتی، توسعه را در ابعاد مختلف در پی دارد.   

امیرحسین نادری گفت : ایجاد پارک کربن در استان اصفهان با همکاری دانشگاههای صنعتی واصفهان نیز از جمله طرح هایی است که کار مطالعاتی آن انجام گرفته و ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی در پی دارد و با هم افزایی بین بخشی انشاا... به ثمر می نشیند.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این نشست گفت : ذوب آهن اصفهان برای تولید با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن سنگ آهن درشت دانه و ریز دانه نیاز دارد.

 

ذوب آهن اصفهان از مصوبه مواد اولیه خودش بی نصیب مانده است

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان معدن ققنوس را از طریق مزایده برنده شد و این معدن ۲۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن اصفهان را تامین می کند، افزود : این شرکت در سال ۹۸ و در کمیسیون زیربنایی دولت به منظور تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خط تولید کارخانه، مصوبۀ ترک تشریفات ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن سنگ‌آهن دانه ‌بندی را دریافت نمود که متاسفانه طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این مصوبه اجرایی نشد و این سهمیه مواد اولیه به ذوب آهن اختصاص نیافت.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : با توجه به شیوه تولید کوره بلند،کک و زغال نقش کلیدی در فرایند تولید کارخانه دارندکه برای تامین این مواد اولیه استراتژیک نیز مجموعه های شستا و صدرتامین برنامه ریزی بسیار خوبی برای ذوب آهن اصفهان دارند.

 

گسترش سبد محصولات ارزش افزا با جدیت در ذوب آهن اصفهان دنبال می شود

 این مقام مسئول اظهار داشت : پس از تامین پایدار مواد اولیه، گسترش سبد محصولات ارزش افزا مانند ارتقاء سایز تیرآهن های بال پهن تولیدی در شرکت از جمله سایر راهبردهایی که به صورت جدی دنبال می شود و در این زمینه فعالیت های مطالعاتی خوبی نیز در دست اقدام می باشد.

 

ذوب آهن اصفهان با پروژه های در دست اقدام پیش به سوی افزایش تولید

مهدی کوهی در خصوص پروژه های در دست اقدام ذوب آهن اصفهان نیز گفت : دو پروژه LF۱ و LF۳ از پیشرفت ۸۳ درصدی برخوردار هستند و انشاا... در شش اول سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند تا از این طریق مسیر افزایش تولید، هموارتر گردد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از پلنت اکسیژن به عنوان پروژه بعدی در دست اقدام کارخانه یاد کرد و گفت : این پروژه هم اکنون از پیشرفت ۹۳ درصدی برخوردار است و انشاا... در سه ماهه اول سال آینده در مدار تولید قرار می گیرد.

این مقام مسئول گفت : ذوب آهن اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی و تامین آب مورد نیاز خط تولید کارخانه، بخشی از پساب زرین شهر به میزان ۶۰ لیتر بر ثانیه،پساب شهرهای فولاد شهر، ایمان شهر و ۲۲ روستای فلاورجان را به میزان تقریبی ۳۵۰ لیتر بر ثانیه را خریداری نمود و در این راستا قرارداد احداث تصفیه خانه این شرکت با گروه مپنا به صورت BOT منعقد گردیده است و در سال آینده به بهره برداری می رسد.

مهدی کوهی در خصوص پروژه باتری ۲ کک سازی ذوب آهن اصفهان نیز افزود : این پروژه نیز در راستای افزایش تولید کارخانه بسیار موثر است و فرایندهای آن با جدیت در حال پیگیری می باشد.

 

سامانه تخصصی خود اظهاری، مسیری برای جوان گرایی و شایسته پروری

وی در خصوص توجه به مقوله جوان گرایی و شایسته پروری در سطح کارخانه نیز گفت : یک سامانه تخصصی خود اظهاری به منظور بیان قابلیت ها و توانمندیهای کارکنان در سطوح مختلف سازمانی طراحی شده و در دست کارکنان شرکت قرار گرفته است تا از این طریق بتوانیم به صورت مستقیم در جریان استعدادها و تجربیات کارکنان عزیزمان قرار بگیریم و در راستای رشد و شکوفایی ذوب آهن اصفهان از وجود این تلاشگران به نحو شایسته بهره مند شویم.  

 

با ارتقاء بومی سازی، خودکفایی را برای ایران عزیزمان رقم می زنیم

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این مجتمع عظیم صنعتی با بهره گیری از دانش و تجربه تلاشگران مجموعه موفق شده است ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید را در داخل مجموعه بومی سازی کند و در کنار آن بومی سازی قطعات برای سایر صنایع کشور را نیز با افتخار در دست اقدام دارد لذا به منظور هم افزایی بیشتر در راستای توسعه "ساخت داخل" که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری قراردارد، تعاملاتی نیز با شرکت های ماشین سازی اراک،آذر آب و تبریز برقرار نمودیم تا بتوانیم مسیر بومی سازی را با سرعت بیشتری برای خودکفایی ایران عزیزمان در پیش بگیریم.

وی گفت : در راستای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان نیز برنامه های بسیار خوبی در دست اقدام داریم تا بتوانیم از طریق این مسیر تعاملی با خانواده عزیزان ارتباط موثرتری برقرار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید