فولاد خوزستان/

آخرین جلسه کمیته راهبری سال ۱۴۰۱ فولاد خوزستان برگزار شد

آخرین جلسه کمیته راهبری سال ۱۴۰۱ فولاد خوزستان برگزار شد
کدخبر : 52026

چهاردهمین جلسه کمیته راهبری ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل، قائم‌مقامان مدیرعامل و جمعی از معاونان، مدیران و روسای شرکت فولاد خوزستان در سالن کنفرانس ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد.

امین ابراهیمی مدیرعامل گفت: در حوزه تامین با توجه به شکل‌گیری بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه، محدود شدن منابع، کیفیت سنگ‌ها، انعطاف‌پذیری معاونت خرید موجب پیشگیری از توقف انبارها شد که قابل تقدیر است. در حوزه فروش امیدواریم در حد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارز‌آوری برسیم. این در حالی است که سبد فروش شرکت، در سال گذشته ۶۰ درصد خارجی و ۴۰ درصد داخلی بود که در سال ۱۴۰۱ این روند وارونه شده است. با این حال در حوزه فروش با تغییر سبد تولید، یکی از شاخصه‌های سال ۱۴۰۱ اجرای پروژه‌هایی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد تومان در فولاد خوزستان تعریف شد که ۳۳ پروژه در سال جاری افتتاح شد، این پروژه‌ها جزو اهداف ۲۰ ساله شرکت بودند. در صدد هستیم سال آینده زمزم ۳ وارد مدار شود. در فولاد شادگان راه‌اندازی واحد فولادسازی یکی از هدف‌های سال آتی بوده و انتظار می‌رود که وارد مدار شده و سبد تولید شمش افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حوزه فن‌آوری و مهندسی کارخانه، اتفاقات خوبی رقم زده شد. کسب لوح زرین نوآوری برتر ایران برای ساخت دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل در آهن اسفنجی بدست آمد. این دستگاه برای نخستین بار در دنیا در فولاد خوزستان رونمایی شد.

ابراهیمی افزود: در حوزه منابع انسانی، یکی از شاخصه‌های سال جاری، برگزاری آزمون استخدامی، اجرای تسهیلات ۲ میلیارد ریالی برای کارکنان و طبقه‌بندی مشاغل بوده است. اقدامات خوبی در حوزه حقوقی انجام شده که برای نخستین‌بار در سال جاری، ساختار حقوقی بر مبنای ساختار جدید در فولاد خوزستان تعریف شد. رسیدگی به پرونده‌های گذشته، پیروزی در ۹۰ درصد پرونده‌های دادگاه و اصلاح فرآیندها نشان از یک‌دستی حوزه حقوقی شرکت دارد.

وی گفت: در حوزه کمیسیون معاملات، افزایش تامین کنندگان، بهبود عملکردها و گردش کارها، از شاخصه‌ها به شمار می‌رود. از مجموعه فراگیر به عنوان‌ یک مجموعه سرمایه‌گذار، مهم ترین شاخصه‌های این گروه، حضور در شرکت توسعه معادن است. در حوزه روابط‌عمومی، برگزاری مراسمات در فضایی که جامعه کاری شرکت نیاز به امید داشت و اجرای تورهای گردشگری خانواده‌ها باعث ایجاد همبستگی و دلگرمی در میان خانواده‌ها شد و فعالیت‌های مناسبی انجام شده است. در حوزه HSE در سال جاری با یک اصلاح ساختار روبرو شدیم که نتیجه آن در پایان سال، بحث سلامت و ایمنی کارکنان بود، که یکی از مولفه‌های مهم شرکت است.

وی افزود: با وجود حمله سایبری به شرکت که دشمن هدف‌گذاری‌هایی کرده بود که صدمات بالایی به ما وارد نماید، با اصلاح ساختار سازمانی و امنیت دیتا، تلاش مدیریت فن‌آوری و اطلاعات قابل تقدیر است.

وی افزود: عملکرد واحد مدیریت حسابرسی داخلی به عنوان یک مشاور قوی در حوزه نظارتی و با افزایش کنترل های داخلی و صیانت از مدیران قابل تقدیر است. در حوزه مدیریت بازرسی و نظارت اقدامات این واحد با تعلق خاطر و حضور میدانی در شرکت قابل تقدیر است. از تلاش چشم گیر مشاوران در حوزه های مختلف کاری نیز تشکر می کنم. 

ابراهیمی ادامه داد: در سال آینده ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید شمش و یک و نیم میلیون تن صادرات در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان سخنان خود، ضمن آرزوی سالی خوب و پر از خبرهای خوش برای خانواده بزرگ فولاد خوزستان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر سه پایه‌: دین‌مداری، مردم سالاری و کارآمدی استوار است و سعی مسئولان و کارکنان مجموعه نیز حرکت در همین مدار است.

علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی نیز به نمایندگی از مدیران و کارکنان فولاد خوزستان، از زحمات و حمایت‌های مدیرعامل و هیات‌مدیره شرکت تقدیر نمود و اظهار داشت: در مدت زمان فعالیت در کنار مدیرعامل، شاهد هستیم که چه دغدغه‌ای برای خدمت به کشور، استان و کارکنان دارند و مهم ترین هدفی که دنبال می کنند، این است که چگونه می‌توان کارکنان را خوشحال نمود.

این گزارش حاکی است، همزمان با جلسه یادشده، تندیس و لوح زرین نوآوری برتر ایرانی سال ۱۴۰۱ بابت ابداع دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل در آهن اسفنجی به امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اعطا شد. در ادامه جلسه نیز به صورت ویدئو‌کنفرانس معدن گوزل‌درّه زنجان نیز افتتاح شد.

گفتنی است، در این جلسه بخش‌های مختلف شرکت به ارائه گزارش عملکرد پرداختند. همچنین مصوبات صورت جلسه‌های قبلی کمیته و گزارش میزان تحقق اهداف استراتژیک در سال ۱۴۰۱ و همسویی استراتژیک در گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

روابط عمومی فولاد خوزستان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید