باهدف ایجاد فضایی مفرح در نوروز 1402 جزیره؛

اجرای نمایش میدانی"عاشقانه‌ای برای قشم"

اجرای نمایش میدانی"عاشقانه‌ای برای قشم"
کدخبر : 52118

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم از طراحی نمایش میدانی"عاشقانه‌ای برای قشم" باهدف ایجاد فضایی مفرح برای گردشگران در نوروز 1402 جزیره خبر داد.

ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: این اثرِ میدانی به‌منظور آشنایی گردشگران با فرهنگ و آیین‌های بومی، گویش و باورهای محلی طراحی ‌شده و تمامی هنرمندان آن، فرزندان جزیره هستند.

وی ادامه داد: این نمایش با گویش، پوشش و اجرای موسیقی محلی، فضایی متفاوت برای معرفی آداب و سنن جزیره جهانی قشم است که موضوعاتی همچون دانش لنج‌سازی، جنگل‌های حرا، صنایع‌دستی و غذاهای محلی، آداب‌ورسوم و مقاومت مردم قشم در بازپس‌گیری قلعه تاریخی قشم از نیروهای پرتغالی را به تصویر می‌کشد.

به گفته زارعی، اجرای موسیقی، جلوه‌گری نورها و خلقِ فضایی خانوادگی در پیرامون قلعه از نکات جالب این اتفاق کم‌نظیر در جزیره جهانی قشم می‌باشد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، تأکید کرد: این رویداد هنری- فرهنگی آغازی برای توسعه گردشگری روایی در جزیره است که به معرفی بیشتر تاریخ و فرهنگ این خطه جای گرفته در دل خلیج‌فارس، کمک می‌کند.

یادآور می‌شود، نمایش میدانی "عاشقانه‌ای برای قشم" شامگاه یک‌شنبه 28 اسفندماه 1401 کار خود را آغاز کرده و تا ایام تعطیلات نوروزی، هر شب ساعت ۲۰ در عرصه قلعه تاریخی قشم( قلعه پرتغالی‌ها) پذیرای حضور میهمان جزیره جهانی قشم است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید