سنگ آهن سنگان/

بازدید وزیر محترم صنعت و تجارت افغانستان از مجتمع سنگ آهن سنگان

بازدید وزیر محترم صنعت و تجارت افغانستان از مجتمع سنگ آهن سنگان
کدخبر : 52166

وزیر محترم صنعت و تجارت افغانستان در رأس هیأتی سیاسی، اقتصادی و تجاری از مجتمع معادن سنگ آهن سنگان بازدید نمودند.

نورالدین عزیزی در جریان بازدید از مجتمع سنگ آهن سنگان گفت : خواف از ظرفیت های خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری های مشترک با افغانستان برخوردار است.

 وی گفت : شهرستان خواف با برخورداری از معادن غنی سنگ آهن از ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری های اقتصادی، صنعتی و معدنی بین ایران و افغانستان برخوردار است و ما میخواهیم از تکنولوژی و تجارب کشور ایران استفاده کنیم.

 دکتر گل محمدی مدیریت محترم مجتمع سنگ آهن سنگان در این رابطه گفت : ظرفیت منحصر بفردی برای شراکت اقتصادی و مشارکت همجواری با کشور دوست و همسایه افغانستان هست، ما سه وظیفه عمده در پهنه صنعتی و معدنی سنگان به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران داریم: اکتشاف، استخراج و فروش. تا الان 19 پهنه اکتشافی جدید با سطح قابل توجهی از ذخیره ماده معدنی داریم که ان شاء الله در آینده ای نزدیک عدد دقیق اکتشافات مجتمع سنگان به سمع و نظر مخاطبین عزیز خواهد رسید.

 دکتر گل محمدی افزود: طی سال جاری تا این لحظه غریب به 21 میلیون تن کلوخه سنگ آهن و 47 میلیون تن باطله برداری و غریب به 70 میلیون تن عملیات معدنکاری انجام شده که در سطح کشور منحصر بفرد است و بر طبق آمار حدودا 30 درصد خوراک کارخانجات فولاد کشور را تأمین می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید