رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم مطرح کرد:

قشم آماده میزبانی از ۱,۵ میلیون گردشگر است

قشم آماده میزبانی از ۱,۵ میلیون گردشگر است
کدخبر : 52207

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم برای میزبانی از ۱,۵ میلیون گردشگر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ آماده است.

افشار فتح الهی با بیان این مطلب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور، افزود: با توجه به اهمیت موضوع و تجربیات سنوات قبل، فعالیت این ستاد از آبانماه امسال شروع شد. وی گفت: جزیره قشم در ۲۰ روز نوروز ۱۴۰۱ پذیرای ۸۴۰ هزار نفر گردشگر از ۳۱ استان کشور بود و در ۱۱ ماهه نخست امسال حدود ۴ میلیون گردشگر را میزبانی کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ورود ۱۱ ماهه گردشگر به قشم در قیاس با مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش را نشان می دهد و پیش بینی می شود افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ نفر در تعطیلات نوروزی به این جزیره سفر کنند.

فتح الهی با بیان اینکه احتمالا برخی از سفرها بواسطه تقارن تعطیلات نوروزی با ماه رمضان، به قبل از تعطیلات منتقل شده، تصریح کرد: افزایش ۶ درصد افزایش ورودی بیانگر آن است که در صورت تداوم این نسبت، قشم در نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۱,۵ میلیون گردشگر خواهد داشت که نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

وی مهمترین ورودی جزیره قشم را مسیر دریایی بندر پل-لافت دانست و اظهار کرد: ورود و خروج گردشگر از طریق این بنادر با خودرو و حمل آن توسط شناورهای لندینگ کرافت انجام می شود که در سال گذشته شاهد صف های حدود ۸ کیلومتری و ترافیک سنگین بودیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای مدیریت شرایط و تسهیل سفر به قشم لایروبی اسکله های پل و لافت با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد و هم اکنون امکان پهلوگیری همزمان شناورها در این اسکله ها از ۲ فروند به ۸ فروند در زمان جزر دریا افزایش یافته است.

فتح الهی افزود: اصلاح لاین بندی‌ها و خدمات جانبی نظیر بروزرسانی نمازخانه و سرویس بهداشتی از دیگر خدمات انجام شده در حوزه عمرانی این بنادر به عنوان گلوگاه اصلی ورود به قشم هستند.

*قشم مقصد سفرهای خانوادگی

وی بیان کرد: قشم مقصد سفرهای خانوادگی است و در تعطیلات نوروزی در کنار گردشگران خارجی، میزبان اقشار متوسط رو به پایین است که نیاز به اماکن اقامتی ارزان را بیشتر می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت ۱۰۰ بوم گردی، هتل‌ها و مهمانسراها در این جزیره، تصریح کرد: علاوه تخت های اقامتی هتلینگ، کمپ پارک هایی در سراسر جزیره برای اسکان موقت و چادر زدن دایر شده که تمام نیازهای خانوارها علاقه مند به سکنا در چادرهای مسافری را تامین می کند.

فتح الهی افزود: اصلاح هندسی برخی امکان پر خطر جزیره انجام شده و با همکاری فرمانداری آمادگی لازم برای تامین مایحتاج ضروری گردشگران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸ برابر جمعیت ساکن در قشم، مسافر وارد این جزیره شده، بیان کرد: سال قبل ۴۸ ساعت با کمبود نان مواجه شدیم و امسال علاوه بر ساماندهی اماکن و غرفه هایی برای ارائه نان بسته بندی شده، آب معدنی و کنسروجات، ۲ دستگاه نانوایی سیار نیز در جزیره فعال شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: برای مدیریت صف جایگاه های سوخت نیز ۲ پمپ بنزین سیار وارد جزیره می شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: