شهردار منطقه 2 تهران:

گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داود راه‌اندازی می‌شود

گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داود راه‌اندازی می‌شود
کدخبر : 52720

شهردار منطقه 2 تهران گفت: قصد داریم با فعال کردن کوهستان مشرف به روددره فرحزاد که جاده قدیم امامزاده داود، محسوب می‌شود، گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داود را ایجاد کنیم.

مهدی صالحی، شهردار منطقه 2 تهران در جریان بازدید از ستادگردشگری، اظهارداشت: گردشگری در شهر تهران موضوعی نوپا است. در کمتر از 10 سال گذشته، تهران را به عنوان قطب گردشگری نمی‌شناختند اما امسال سعی شده به این موضوع توجه بیشتری شود با این وجود همچنان جا دارد در این حوزه فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح‌کرد: برنامه‌هایی که امسال در ستاد گردشگری شهرداری تهران برای ایام نوروز پیش‌بینی شده است، برنامه‌های دقیق‎تر و کامل‌تری است.

صالحی، سامانه مشاوره تلفنی گردشگری 137 را اقدام بسیار خوبی در حوزه گردشگری دانست و افزود: ایجاد این زیرساخت برای راهنمایی شهروندان و میهمانان نوروزی ظرفیت خوب و قابل توجه‌ای است که می تواند از مشاوره گردشگری، پشتیبانی کند.

شهردار منطقه 2 تهران، برپایی تورهای گردشگری در سطح شهر تهران را یکی دیگر اقدام‌های مثبت و موثر ستادگردشگری، عنوان کرد و اظهارداشت: تورهای گردشگری موجب می‌شود شهروندان به صورت هدفمند در شهر حرکت کنند.

وی درباره برنامه‎ها و ظرفیت‎های گردشگری در منطقه2 نیز، گفت: این منطقه در حوزه گردشگری در کنار برج میلاد، زیرساخت‌های خوبی دارد. در حوزه اقامتگاه‌های گردشگری، هتل‌های قابل توجه‌ و مهمی در منطقه2 وجود دارد که روند توسعه این اقامتگاه‌ها در منطقه تداوم دارد. در حال حاضر بخش خصوصی در این زمینه در حال سرمایه‌گذاری است و توانسته یک هتل را آماده بهره‌برداری و ساخت هتل دوم را شروع کند. قصد داریم دو هتل دیگر نیز در زمین‌های متعلق به شهرداری بسازیم.

صالحی، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری طبیعی منطقه 2 تهران، یادآورشد: در طرح جامع شهر تهران هفت روددره به عنوان میراث طبیعی شهر شناخته می‌شود که دو تا از این روددره‌ها در منطقه 2 قرار دارد و قابلیت بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود. درحال حاضر ساماندهی بخشی از این روددره‌ها با احداث بوستان نهج البلاغه در روددره فرحزاد و بوستان گفتگو در روددره اوین-درکه انجام شده است. تکمیل ساماندهی این رود‌دره‌ها در دست اقدام است تا بتوانیم در کنار بوستان پردیسان و برج میلاد، رینگ گردشگری را در منطقه 2 کامل کنیم.

شهردار منطقه 2 تهران با بیان این که جاذبه‌های دیگری مانند کوهستان درکه نیز در حریم منطقه قرار دارد، اظهارداشت: قصد داریم با فعال کردن کوهستان مشرف به روددره فرحزاد که جاده قدیم امامزاده داود، محسوب می‌شود، گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داود را ایجاد کنیم.

روابط عمومی ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید