رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خبر داد؛

خدمات درمانی به بیش از ۵۹۰۰ بیمار در بیمارستان قشم ارائه شد

خدمات درمانی به بیش از ۵۹۰۰ بیمار در بیمارستان قشم ارائه شد
کدخبر : 52729

رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ارائه خدمات به افزون بر 5 هزار و 900 مراجعه کننده به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم خبر داد.

دکتر یاسر مرادی با بیان این مطلب، اظهار داشت: همزمان با آغاز تعطیلات پایان سال (25 اسفند 1401 تا پایان هشتمین روز از فروردین 1402) به پنج هزار و 922 نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم خدمات ارائه شده است.

 وی با اعلام اینکه 553 نفر از این تعداد در بخش های بیمارستانی بستری شدند، افزود: در این مدت به چهار هزار و 614 تن از مراجعه کنندگان به صورت سرپایی خدمات ارائه گردید و تعداد 11 نفر از بیماران هم برای درمان به بندرعباس مرکز استان هرمزگان اعزام شدند.

به گفته رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در مدت یاد شده همچنین 68 بانوی به صورت طبیعی در بیمارستان قشم زایمان کردند و 33 عمل سزارین هم برای تولد نوزادان در این مرکز بیمارستانی انجام شد.

وی یادآور شد: از ابتدای تعطیلات پایان سال تا پایان تعطیلات نوروزی (15 فروردین) پزشکان متخصص در حوزه های جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، ارتوپد، بیهوشی، داخلی، عفونی، چشم، قلب، و طب و اورژانس در بیمارستان قشم مشغول فعالیت هستند.

مرادی همچنین اظهار کرد: در این مدت و در فوریتهای پزشکی ۱۱۵ هم فعالیت هایی همچون پذیرش 335 بیمار اورژانسی، اعزام 191 بیمار به بیمارستان قشم و اعزام 16 بیمار به مراکز بهداشتی روستایی ثبت شده است.

وی با اشاره به 178 مورد ماموریت انجام شده توسط کارشناسان فوریت های پزشگی ۱۱۵، گفت: ماموریت های تصادفی 77 مورد، غیر تصادفی 102 مورد، تعداد اعزام بیماران تصادفی 88 و غیر تصادفی هم در این مدت به 133 نفر رسیده است.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات پایان سال و نوروزی میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از سراسر ایران و شماری از کشورهای خارجی است.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: