مدیرعامل شرکت مخابرات:

توسعه فیبرنوری در سال ۱۴۰۲ را با سرعت مضاعف دنبال می‌کنیم

توسعه فیبرنوری در سال ۱۴۰۲ را با سرعت مضاعف دنبال می‌کنیم
کدخبر : 52999

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: بر اساس برنامه‌ای که برای توسعه طرح فیبرنوری در سال ۱۴۰۰ با عنوان طرح نجما در نظر گرفتیم، طرح‌ها به بیش از ۵۰ درصد استان ها ابلاغ شد و استان‌ها در حال کار هستند که اخبار این توسعه را هم شاهد هستیم. از ابتدای سال ۱۴۰۱ هم کار را با هدف توسعه فیبرنوری و لایه دسترسی پیش بردیم. برای ۵۰ درصد باقیمانده که منتظر هیات مدیره هستند، صحبت کردیم که کار را بر اساس همین طرح پیش ببرند و منتظر نمانند تا هیات مدیره نیز حمایت کند ولذا توسعه را در ۱۴۰۲ با سرعت دو برابری خواهیم داشت.

مهندس مجید سلطانی، پیرامون سهم شرکت مخابرات ایران در اجرای پروژه فیبرنوری و میزان تحقق اهداف توسعه‌ای این پروژه، گفت: شرکت مخابرات ایران توسعه یافته است و ۱۸۰ هزار کیلومتر فیبرنوری از مراکز استان تا روستاها در اختیار دارد. زیرساخت‌های ما جزو استانداردترین زیرساخت‌ها در دنیاست و طی این ۵۰ سال استاندارد بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: ما به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی کشور، خود را در توسعه متعهد می‌دانیم؛ این تعهد، برای همه ارکان شرکت از هیات مدیره تا سهامدار است.

سلطانی خاطرنشان کرد: هر شرکتی زمانی که توسعه را در دستور کار خود قرار می دهد، باید آن را با یک مدل اقتصادی تکمیل کند. اگر در هر شرکتی مدل اقتصادی و کسب و کار درست تدوین نشود، ممکن است توسعه انجام شود، ولی شرکت در آینده بر روی یک پا نمی‌ایستد و زیان‌ده می شود در نتیجه تبعات آن به مردم بر می گردد.

وی، اظهار کرد: ما به عنوان مدیران شرکت مخابرات همواره سعی می کنیم مدلی که انتخاب می کنیم به گونه ای باشد که هم توسعه داشته باشد و هم شرکت در آینده دچار بحران نشود. با توجه به تکانه های شدید اقتصادی و افزایش نرخ ارز، این امر در موضوع شرکت، توسعه و بازگشت سرمایه تاثیرگذار است.

سلطانی گفت: صنعت ارتباطات کشور، شکننده و حساس است و باید با تدبیر و درایت پیش رفت و اگر تصمیمی بگیریم که آینده را در نظر نگیریم، شرکت با مشکل مواجه می‌شود.

وی، تصریح کرد: تاکید می کنم که ما شرکت بورسی هستیم و در بازار سرمایه حضور داریم، سهامدار عدالت و حقیقی داریم و باید این موارد را در نظر بگیریم و از طرفی دیگر مردم و نیاز مردم را داریم که باید تمام این موارد را مدنظر قرار دهیم. اگر خدایی نکرده تنها به یک جنبه فقط توجه کنیم، ممکن است شرکت در آینده با مشکل مواجه شود و این موضوع برای توسعه و زیرساخت کشور مناسب نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: میزان سهم را سیاست‌گذاران و وزارت ارتباطات مشخص می کنند، اما ما در تمام کشور حضور داریم و توسعه شرکت مخابرات با هزینه کمتری صورت می‌گیرد چراکه داشته‌های قبلی داریم و سرعت و حجم این توسعه در شرکت مخابرات قابل مقایسه با باقی شرکت ها نیست.

وی، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که برای توسعه طرح فیبرنوری در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتیم طرح نجما بود و طرح‌ها به بیش از ۵۰ درصد استان ها ابلاغ شد و استان‌ها در حال کار هستند و اخبار این توسعه را شاهد هستیم.

سلطانی، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ هم کار را با هدف توسعه فیبرنوری و لایه دسترسی برای مردم پیش بردیم. برای ۵۰ درصد باقیمانده که منتظر هیات مدیره هستند، صحبت کردیم که کار را بر اساس همین طرح پیش ببرند و منتظر نمانند تا هیات مدیره نیز حمایت کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: در سال جاری افتتاح پی در پی در لایه دسترسی در فیبرنوری را در تمام استان ها و شهرستان ها و مراکز صنعتی خواهیم داشت. برنامه ای هم برای هفته ارتباطات و افتتاح پروژه ها داریم و بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان در بحث افتتاح خواهیم داشت. بحث توسعه را نیز در ۱۴۰۲ با سرعت دو برابری خواهیم داشت.

 

سیتنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید