بیمه تعاون/

بیمه تعاون همراه با بیمه سلامت در مسیر رشد و توسعه

بیمه تعاون همراه با بیمه سلامت در مسیر رشد و توسعه
کدخبر : 53038

رزا سعیدی، مدیر بیمه‌های درمان شرکت بیمه تعاون گفت: بیمه تعاون، به عنوان یک شرکت بازرگانی و بیمه تکمیلی، بخشی از هزینه‌های درمانی را که بیمه‌های پایه پوشش نمی‌دهند راطبق مفاد قراردادها پوشش‌ می‌دهد.

رزا سعیدی، مدیر بیمه‌های درمان شرکت بیمه تعاون در گفت‌وگویی پیرامون بیمه سلامت توضیحاتی ارائه داد که به شرح زیر است:

وضعیت بیمه سلامت الان در چه مرحله‌ای است ‌و ارتباط بیمه تعاون با صندوق بیمه سلامت چگونه است؟

در حال حاضر بیمه سلامت بخش جزئی از هزینه‌های درمانی مردم را پوشش می‌دهد که علیرغم اختصاص بودجه، متأسفانه در بخش دارو (مربوط به طرح دارویار) موفقیت چندانی نداشته و پرداختی از جیب مردم، بابت هزینه‌های دارو افزایش داشته است.

بیمه تعاون به عنوان یک شرکت بازرگانی و بیمه تکمیلی، پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی که بیمه‌های پایه پوشش نمی‌دهند را برای بیمه شده‌های خود و مطابق مفاد قراردادها، برعهده دارد. با فعال شدن زیرساخت‌های ارتباطی سامانه پرونده الکترونیک سلامت (سپاس) ارتباط بیشتری بین شرکت‌های بیمه تکمیلی و بیمه‌های پایه برقرار می‌شود.

با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ و قیمت‌گذاری داروها با ارز نیمایی، پوشش بیمه تعاون برای بیمه‌گذاران به چه صورت خواهد بود؟

در ابتدای سال اعلام حق بیمه‌های ما برای پوشش دارو بر مبنای خسارت طبق ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بود، در اواسط سال بحث طرح دارویار مطرح شد و قرار براین شد که مابه‌التفاوت قیمت داروها توسط بیمه‌های پایه پرداخت شود که نهایتاً با صدور مجوز افزایش قیمت دارو، هزینه تمام شده دارو برای مصرف کننده و نهایتاً بیمه‌های تکمیلی سایر، بیش از پیش‌بینی بوده است. از آنجا که قراردادهای بیمه‌ای درمان، بلند مدت (یکساله) هستند، همچنان تأثیر زیان ناشی از این موضوع بر عملکرد شرکت‌های بیمه و بیمه تعاون ادامه دار خواهد بود.

بیمه تعاون در قراردادهای جدید خود چه پوشش‌هایی را برای بیمه‌گذاران در نظر گرفته است؟ چه به لحاظ مبلغ پایه برای بستن قرارداد تکمیلی و چه برای پوشش هزینه‌های درمان و سقف تعهدات.

پوشش پایه و ضروری برای تهیه بیمه درمان تکمیلی، جبران هزینه‌های بستری و جراحی در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود است. با توجه به تعداد بیمه‌شدگان، توان پرداخت حق بیمه و درخواست بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان، می‌توان سقف تعهدات را مشخص کرد و یا پوشش‌های تکمیلی‌تری اعم از انواع هزینه‌های پاراکلینیکی را ارائه داد. اساساً بیمه‌نامه درمان یک بیمه نامه سفارشی است که مبلغ تعهدات و پوشش‌های آن با توجه به نیاز هر گروه طراحی می‌شود.

طرح‌ها و ابتکارات جدید بیمه تعاون در سال ۱۴۰۱ چه بوده و برای سال‌های آتی چه طرح‌هایی دارد؟

نوآوری اصلی بیمه تعاون در بیمه‌های درمان گروهی، تمرکز بر افزایش کیفیت سرویس‌دهی است‌. ما در بیمه تعاون سعی داریم با انجام بخشی از پروسه تحویل و بررسی مدارک به صورت الکترونیکی مدت زمان بررسی خسارت را کاهش دهیم.

در عین حال محصول بیمه درمان خانواده و بیمه درمان گروهی کسب و کارهای کوچک را در سبد بیمه‌ای خود داریم.

بیمه مسافرتی بیمه تعاون نیز یکی از کاملترین و به روزترین بیمه‌نامه‌های موجود در بازار است.

امروز مشکل اصلی بیمه‌ها، پرداخت‌ هزینه خسارات است که موجب نارضایتی اقشار مختلف جامعه اعم از بیمه‌گذاران، صاحبان داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، تصویربرداری‌ها و… است؛ نحوه تعامل بیمه تعاون با آنها چگونه است؟

همانطور که قبلاً هم گفتیم در بیمه تعاون در خصوص کیفیت ارائه خدمات بیمه‌های درمان، حرفی برای گفتن داریم و با انجام قسمت زمان بر روند بررسی خسارت به صورت الکترونیک این زمان را به حداقل رسانده‌ایم. در عین حال همواره شنوای انتقادات و پیشنهادات بیمه شده نهایی به صورت مستقیم هستیم تا ضعف‌ها را برطرف کنیم. در گام بعدی با نظر سنجی‌های مستمر عملکرد خودمان را بررسی می‌کنیم و سعی در حل مشکلات موجود داریم. کوتاه‌تر شدن پروسه پرداخت خسارت بیمه‌شدگان به سیستم پاداش‌دهی داخلی سازمان ما متصل است و بین پاداش همکاران و کاهش مدت زمان بررسی خسارت‌ها رابطه مستقیم وجود دارد.

در رابطه با مراکز طرف قرارداد، بیمه تعاون از معدود بیمه‌گرانی است که بدهی‌ به این مراکز ندارد و تعهدات خود را در اسرع وقت انجام می‌دهد و همین موضوع مبنای همکاری بلند مدت این مراکز با ما است. از همین رو مراکز جدیدی که با آن‌ها قرارداد منعقد می‌شود از سرعت پرداخت ما شگفت زده می‌شوند‌. ولی بعدتر هم متوجه می‌شوند که این یک رویه‌ی ثابت در بیمه تعاون است و صرف تازگی قرارداد این اتفاق نیافتاده است.

 

توسعه پویا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: