مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبرداد:

منطقه آزاد ماکو در مسیر مردمی کردن و جهانی کردن اقتصاد با رویکرد رشد تولید

منطقه آزاد ماکو در مسیر مردمی کردن و جهانی کردن اقتصاد با رویکرد رشد تولید
کدخبر : 53140

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از گام های این منطقه برای مردمی کردن و جهانی کردن اقتصاد با رویکرد رشد تولید خبرداد و افزود: برای مشارکت مردم در توسعه، شرکت توسعه عمران و سرمایه گذاری سهامی عام را طراحی کرده ایم تا مردم در توسعه منطقه نقش مستقیم داشته باشند چرا که هر زمان کار را به مردم سپرده ایم موفق عمل کرده اند.

حسین گروسی روز چهارشنبه در نشست شورای معاونین و مدیران این سازمان که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو بر اساس دورویکرد مردمی کرد و جهانی کردن اقتصاد گفت:‌ در موضوع مردمی کردن اقتصاد این سازمان اقدام به تاسیس شرکت سهامی عام با مشارکت مردمی برای سرمایه گذاری نمود همچنین برنامه ریزی برای حضور شرکت های چینی و ترکیه ای برای کار اقتصادی هدف گذاری شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه به منظور شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و معرفی به سرمایه گذاران ۵۲ طرح در منطقه آزاد ماکو رونمایی شده است افزود: به منظور تسهیل امور سرمایه گذاری از اخذ مجوز تا راهنمایی لازم با همراهی یک کارشناس و صرفه جویی در زمان، اتاق تسهیل و حمایت سرمایه گذاری در سازمان منطقه آزاد تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو اقدام به استقرار مرکز پایش تصویری برای اولین بار در منطقه کرده اظهار داشت: نظارت بر میزان تردد، کنترل جرائم و پایش پلاک های ورود و خروج منطقه می تواند در توسعه و سیاست گذاری منطقه تاثیر خوبی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: همانطور که معظم له فرومودند مهار تورم بدون رشد تولید امکان پذیر نیست لذا در این راستا در حوزه کشاورزی ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر در در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی دشت زیدون کاشته شد که هم در ایجاد اشتغال و هم در تولید نقش بسزایی خواهد داشت.

گروسی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در سال جاری برای حضور سرمایه گذاران خارجی و تحقق جهانی کردن اقتصاد در این منطقه اذعان داشت: موضوع ایجاد بازارچه مرزی مشترک بین ایران و ترکیه و با توجه به زلزله اخیر ترکیه با اولویت عرضه مصالح ساختمانی با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

وی از هدفگذاری رفع مسائل و مشکلات گمرک و افزایش تردد روزانه تریلر از ۸۰۰ دستگاه  به ۱۶۰۰ دستگاه در سال جدید خبر داد و گفت:‌ در سال جدید اهتمام ویژه برای ایجاد حمل و نقل ترکیبی و ارتباط با چابهار و سرخس داریم که در این راستا ایجاد بندر خشک و احداث مسیر ریلی که دولت نیز موافق بوده و ردیف بودجه به همین منظور پیش بینی نموده، را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ایجاد زیرساخت های لازم برای تبدیل این منطقه به قطب آی تی و آی سی تی و چهارمین قطب دیتاسنتر کشور را پر اهمیت خواند و اظهار داشت: ماکو زیرساخت های لازم برای پنجره واحد و سیاست های دولت الکترونیک را دارد.

شایان دکر است : در این نشست گزارش اقدامات و برنامه های اجرا شده ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در نوروز ۱۴۰۲، گزارش پروژه های عمرانی و اقدامات دیگر مدیریت ها  نیز ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید