کیش/

برگزاری جشنواره ماه عسل کیش طرحی ماندگار در سطح کشور

برگزاری جشنواره ماه عسل کیش طرحی ماندگار در سطح کشور
کدخبر : 53142

غلامعلی افروز ماندگاری و عملیاتی شدن جشنواره ماه عسل کیش را طرحی فاخر برای تسهیل سفر زوج های جوان به جزیره کیش عنوان کرد

عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران با تقدیر از اجرای طرح  جشنواره ماه عسل در کیش آن را الگویی مناسب در سطح کشور عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در دنیا به صورت فراگیر مشاهده می شود بحث ازدواج به هنگام و ماندگار است و تمام کشورها در تلاش هستند این امر مهم محقق شود.

افروز یکی از برکات ازدواج را فرزندآوری عنوان کرد و افزود: این مهم به دنبال ازدواج به هنگام و ماندگار صورت می گیرد و بدون ازدواج ماندگار اندیشه فرزندآوری مطرح نخواهد شد.

عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران با اشاره به اهمیت بالای فرزندآوری تصریح کرد: دولت ها در تلاش هستند تا با شیوه های مختلف، برنامه های ترغیبی و تشویقی ایجاد کنند تا ازدواج به هنگام صورت گرفته و ماندگار شود تا اندیشه فرزندآوری در اذهان زوجین شکل بگیرد.

وی، گفت: فرزندان سرمایه اصلی، معنوی و اجتماعی بشر، هدیه خداوند، نیاز فطری و احساسی والدین و یک ضرورت اجتماعی محسوب می شوند

وی با بیان این که انسان ها سرمایه های معنوی کشورها هستند اظهار داشت: جمعیت سالم، سالک، پویا و خلاق در دنیا منبع قدرت به شمار می روند و تلاش بر این است تا کشورها با برخورداری از جمعیت خوب و جوان مانع رشد جمعیت پیر و سالخورده شوند.

غلامعلی افروز، عنوان کرد: جمعیت خلاق افتخار کشور است و باید برای جلوگیری از رشد منفی و معکوس آن تلاش بسیار کنیم.

افروز با بیان این موضوع که کشورهای مهاجر پذیر زوج های جوان را به عنوان مولد در نظر می گیرند گفت:  تمام کشورها در تلاش هستند تا با بهره گیری از روش ها و امکانات مناسب برای زوج های جوان فرزندانی سالم و باهوش تربیت کنند.

عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران، اظهار داشت: ستاد ازدواج دانشجویی که با نظر مقام معظم رهبری در سال های گذشته با حضور تمام سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادها تاسیس شد با فعالیت آن در یک برهه از زمان شاهد ازدواج های بیشتر و آمار طلاق کمتری در کشور بودیم.

وی با اشاره به تجربه خوب فاطمیان پور در برگزاری جشنواره ماه عسل کیش بر نهادینه شدن دبیرخانه ضیافت ویژه زوج های جوان در سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد و گفت: جزیره کیش از نظر فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی از جایگاه خوبی در کشور و جهان برخوردار است.

وی با تقدیر از تبلیغات مناسب و خوب جشنواره ماه عسل کیش تاکید کرد: برای ثبات برنامه ماه عسل کیش این طرح با عنوان "زوج های جوان مهمانان ویژه جزیره کیش" اجرایی و الگوی مناسبی برای تمام کشور مطرح خواهد شد.

به گفته غلامعلی افروز، پردیس بین المللی دانشگاه تهران در کیش که دارای چندین رشته دکترا در این حوزه با حضور اساتید  فرهیخته و باتجربه سراسر کشور از جمله دانشگاه های شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و تبریز هستند به عنوان نیروهای فکری و اندیشه ورز دبیرخانه طرح فاخر ماه عسل می توانند به ماندگاری این طرح کمک کنند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: