بهمن موتور/

نگاه‌های خیره به بیلبورد 1402 بهمن موتور

نگاه‌های خیره به بیلبورد 1402 بهمن موتور
کدخبر : 53190

سومین هفته فروردین 1402 «بهمن موتور» بیلبوردی مینیمال از محصولات جدید خود را در خیابان‌های تهران به نمایش گذاشت. این بیلبورد تنها نام و تصویر دو محصول جدید این شرکت را نشان می‌داد. پیام بیلبورد مینیمال بهمن موتور، کوتاه و ساده بود: فعلا باید منتظر ماند! بهمن موتور در بیلبورد تبلیغاتی خود هیچ اطلاعاتی ارائه نداد که این خودرو قرار است در چه زمانی رونمایی شود؟ یا این SUVها چه زمانی به بازار می‌رسند!

پیام بهمن موتور، از طراحی این بیلبورد اقدامی پیش دستانه برای رقبای خود باشد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد طی هفته‌های آینده شاهد رجز خوانی شرکت‌های خودروساز با یکدیگر باشیم. اما در این میان شانس پیروزی این شرکت‌ها برابر نیست و حتی روی کاغذ هم برتری‌هایی در میان رقبا وجود دارد.

فیدلیتی پرستیژ و   XB1دو SUV جدید بهمن هستند. بنابر اطلاعاتی که بدست آمده، فیدلیتی پرستیژ و XB1 را با موتور 1600 سی.سی توربوشارژ  با 197 اسب بخار و GDI تولید می‌کند. با توجه به آنکه بهمن موتور پیش از این نسبت به نسخه اصلی متعهد است، به نظر می‌رسد این بار نیز محصولی با همین کیفیت فنی روانه بازار کند.

ورود خودرویی مدرن به بازار ایران

محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور می‌گوید: بهمن موتور برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه دارد اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودروها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند لذا باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود. با این حال با دقت بازار خودروهای هیبریدی روز دنیا را رصد می‌کنیم و در صورت تحقق زیرساخت‌ها آمادگی معرفی این محصولات به بازار ایران را داریم.

مشخص نیست تعبیر دیپلماتیک محمد ضرابیان در خصوص ورود احتمالی خودرویی هیبریدی توسط بهمن موتور اشاره به  XB1 شرکت جتور دارد یا خیر؟ اما در هر صورت XB1 محتمل‌ترین گزینه تولید یک خودروی هیبریدی در سال 1402 توسط بهمن موتور است. اما مشخص نیست آیا به تعبیر ضرابیان اهمیت رضایت مشتری به دلیل نبود زیرساخت‌ها در ایران، آنقدری تاثیر گذار است تا بهمن موتور مجبور به ایجاد تغییراتی در موتور این خودرو شود یا خیر؟

نگرانی مدیران بهمن از فقدان زیرساخت‌های تولید خودروی هیبریدی جدی است. آنها معتقدند چنانچه زیرساخت‌های لازم تردد خودروهای هیبریدی تامین نشود، مشتریان این خودروها دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد. لذا باید با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از شرایط به تولید این خودروها اقدام کرد.

دست برتر بهمن در تولید خودروهای مشابه

برخی خبرنگاران خودرویی از شباهت محصولات آینده بهمن با تیگو8 گفته‌اند. شباهتی که روی کاغذ رقابت را بین مدیران و بهمن موتور سخت خواهد کرد اما بهمن موتور برتری‌هایی دارد که شانس محبوبیت فیدلیتی پرستیژ و XB1 را افزایش می‌دهد.

بهمن موتور با کسب رتبه برتر خدمات پس از فروش، تصور مثبت مردم نسبت به خود را تثبیت کرد. این شرکت علاوه بر خاطرات مثبتی که در بحث خدمات پس از فروش خود در اذهان عمومی بجای گذاشته است، همواره با تولید و مونتاژ محصولات ژاپنی شرکت مزدا شناخته می‌شود. انتخاب خودروهای روز دنیا و شرکت‌های معتبر توسط بهمن موتور به این برند اعتبار بخشیده است.

 به همین ترتیب بهمن موتور در سنوات گذشته ثابت کرده می‌تواند در سخت‌ترین شرایط نیز مشتریان خود را راضی نگه دارد. به طوریکه این شرکت با عرضه قطعات یدکی خودروهایی که از نظر قانونی الزامی به تامین قطعات آن وجود ندارد، به مشتریان خود اطمینان داده که حتی در سخت‌ترین شرایط تحریمی نیز مشتریان خود را رها نخواهد کرد.

همچنین بهمن موتور با تولید دیگنیتی و فیدلیتی در چند سال گذشته، نشان داده می‌تواند SUV های اطمینان بخش را روانه بازار کرد.

افزایش چشمگیر تیراژ تولید بهمن در سال پیش رو

بهمن موتور تیراژ تولید خود را افزایش خواهد داد. این خبری بود که محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور در آخرین روزهای سال 1401 در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های حوزه خودرو مطرح کرد. محمد ضرابیان مدیر عامل بهمن موتور می‌گوید سال ۱۴۰۲تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه یکصد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به ۵۷هزار دستگاه تولید خواهد رسید. همچنین در بخش واردات یا خودروهای CBU بهمن موتور بین ١٢ تا ١۵ هزار دستگاه واردات دارد.

بنابراین بهمن در سال آینده در عرضه خودرو وضعیت بهتری خواهد داشت و این پیام مثبتی برای بازار خودرو دارد.پیش از مشتریان محصولات بهمن موتور نسبت به کمی تیراژ این خودروسازی گلایه داشتند که به نظر می‌رسد عوامل بروز این نارضایتی نیز برطرف شده باشد.

علیرغم افراشته شدن بیلبوردهای محصولات جدید بهمن موتور، همچنان نگاه خودرو دوستان به این بیلبوردها خیره مانده و منتظر انتشار برنامه تولید و عرضه این محصولات توسط بهمن موتور هستند. برنامه‌ای که قرار است در سال 1402 محقق شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید