مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد:

نقش‌آفرینی در تحقق شعار سال با رشد تولید و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه

نقش‌آفرینی در تحقق شعار سال با رشد تولید و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه
کدخبر : 53313

سالی که گذشت، سالی پر از چالش و البته سرشار از دستاوردهای افتخارآمیز برای فولاد مبارکه بود و با همه فراز و فرودهایش به لطف خداوند متعال و همت مضاعف همکاران ارجمند در گروه بزرگ فولاد مبارکه با ثبت رکوردهای متعدد آغاز و با عبور غرورآفرین از رکورد قبلی تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه و گذر از ظرفیت اسمی ۷.۲ میلیون تن تختال در خود شرکت به پایان رسید.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، با بیان مطلب فوق و با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه مسیر گذشته را با کار گروهی و همدلی طی کرده است تصریح کرد: برداشتن گام دوم و مسیری که پس از سه دهه پیش روی ماست به حمیت و غیرتی دوباره نیاز دارد تا در این مسیر همچنان به تولید افتخار و عزت بپردازیم، مسیری که ان‌شاءالله ماندگار و پربرکت است. به همین منظور با اتکا به زیرساخت‌هایی که در حوزه‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات جدید و همچنین ظرفیت‌هایی که طی سالیان گذشته، به‌ویژه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده، بر این باوریم که تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در گروه فولاد مبارکه بیش از همیشه در دسترس است و با رشد تولید و تسریع در اجرای توسعه‌ها، امیدواریم که همچون سال‌های قبل، بتوانیم به خوبی در عملیاتی شدن شعار سال نقش‌آفرینی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های گروه پرداخت و با عنایت به راهبردی که از سوی مقام معظم رهبری برای مسئولان و به‌ویژه برای صنعتگران تبیین گردیده است، اظهار داشت: به لطف خداوند منان و با همت و همدلی تمامی کارکنان، پیمانکاران و شرکت‌های همکار فولاد مبارکه، در سال گذشته، علی‌رغم همه محدودیت‌ها، به دستاوردهای ارزشمندی دست یافتیم و توانستیم آن‌گونه که شایسته نام فولاد مبارکه است در رشد و تعالی اقتصاد و صنعت کشور مؤثر باشیم.

وی درهمین زمینه گفت: تأمین حداکثری نیاز بسیاری از صنایع مهم کشور، نظیر خودروسازی، لوازم‌خانگی کشور، لوله و پروفیل و بسیاری از صنایع دیگر که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ورق موردنیاز خود را از فولاد مبارکه تأمین می‌کنند، از دستاوردهای ارزشمند شرکت در سال گذشته بوده است. این در حالی است که در شرایط مختلف و نوسانات بازارهای جهانی و داخلی توانستیم با تولید حداکثری و پایدار و عرضه به‌موقع انواع محصولات از بروز هرگونه التهاب در بازارهای داخلی جلوگیری کنیم.

طیب‌نیا در ادامه سخنان خود دستاوردهای خطوط تولید و برخی شرکت‌های زیرمجموعه را چنین تشریح کرد:

عملکرد دوازده‌ماهه گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰

در گروه فولاد مبارکه علی‌رغم از دست رفتن تناژ قابل‌ملاحظه‌ای از ظرفیت تولید به‌دلیل محدودیت‌های انرژی و قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان، در حوزه‌های مختلف اعم از تولید گندله، آهن اسفنجی، تختال و کلاف گرم، عمدتاً با ثبت رکوردهای متعدد و رشد تولید نسبت به سال قبل مواجه بوده‌ایم؛ به‌نحوی‌که درمجموع خطوط گندله‌سازی فولاد مبارکه و سنگان در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱ میلیون و ۲۱ هزار تن گندله تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲.۷ درصدی داشته است. سهم فولاد مبارکه در تولید گندله با رشد ۳.۸ درصدی ۶ میلیون و ۹۶۴ هزار تن و سهم فولاد سنگان نیز با رشد یک‌درصدی ۴ میلیون و ۵۷ هزار تن بوده است.

در تولید آهن اسفنجی نیز گروه فولاد مبارکه که عنوان بزرگ‌ترین کارخانجات تولید آهن اسفنجی جهان را به نام خود ثبت کرده است، با تولید ۱۰ میلیون و ۳۰۶ هزار تن خوش درخشید. در این حوزه شرکت فولاد مبارکه با تولید ۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تن به رشد ۶.۷ درصدی رسید. فولاد سبا با تولید یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار تن، رشد ۳۴.۴ درصدی را به ثبت رساند و در فولاد سفیددشت نیز تولید این محصول از سال ۱۴۰۰ فراتر رفت و به ۸۰۳ هزار تن رسید.

در تولید فولاد خام حماسه‌آفرینان گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و فولاد سبا) درمجموع با تولید ۱۰ میلیون و ۲۴۷ هزار تن تختال و رشد ۹.۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ بر همه محدودیت‌ها و مشکلات موجود در مسیر تولید فائق آمدند. فولاد مبارکه در این بخش با تولید ۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تن رشد ۷.۷ درصدی داشت و فولاد هرمزگان با تولید یک‌میلیون و ۵۳۸ هزار تن به رشد ۶.۸ درصدی و مجتمع فولاد سبا نیز با تولید یک‌میلیون و ۴۹۳ هزار تن به رشد ۲۴.۸ درصدی رسیدند.

در تولید کلاف گرم نیز گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه و فولاد سبا) با تولید مجموع ۶ میلیون و ۵۸۸ هزار تن، عملکرد بسیار ارزشمندی داشت. تولید ورق در خط نورد گرم فولاد مبارکه در سالی که گذشت با رشد ۲.۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۵ میلیون و ۱۵۴ هزار تن و در مجتمع فولاد سبا میزان تولید کلاف گرم با رشد ۲۹.۸ درصدی به یک‌میلیون و ۴۳۴ هزار تن رسید.

همچنین در خطوط نورد سرد فولاد مبارکه، علی‌رغم انجام تعمیرات اساسی برخی از خطوط و محدودیت‌های انرژی، یک‌میلیون و ۵۵۷ هزار تن کلاف سرد تولید و روانه بازار شد.

با توجه به اهمیت تداوم تولید و دسترسی تولیدکنندگان داخلی به محصولات موردنیاز خود، خوشبختانه در بخش حمل انواع محصولات به مقصد مشتریان نیز در پی برنامه‌ریزی و هماهنگی حساب‌شده بخش‌های مرتبط تولید و ناوگان حمل‌ونقل، رکوردهای زیادی به دست آمد و با حمل ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات به رشد ۱۲.۲ درصدی دست یافتیم.

فولاد مبارکه را می‌توان به‌جرئت بزرگ‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور نامید

در سال ۱۴۰۱ که به نام «تولید؛ دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» نام نهاده شده بود، به‌طورکلی رویکرد شرکت از همان ابتدای سال بر تولید حداکثری محصولاتی متمرکز شد که پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شدند؛ محصولاتی که دست‌یابی به دانش فنی و توان تولید آن‌ها برای صنعت و اقتصاد کشور ارزش‌افزوده بیشتری به همراه داشته باشند که خوشبختانه با اتکا به دانش و تخصص نهادینه شده در شرکت و فراهم کردن زمینه‌های حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در چرخه تولید، توانستیم با سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و ریسک‌پذیری حساب‌شده، پای بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان فرهیخته را به عرصه صنعت فولاد کشور باز و زمینه رشد و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها و ترسیم افقی روشن برای صنعت فولاد کشور را فراهم کنیم.

در بخشی از دستاوردها و کارنامه درخشان فولاد مبارکه در این حوزه موارد ذیل به چشم می‌خورد:

- افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان، دعوت از بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشور برای حضور در بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و برگزاری «نمایشگاه مسیر زاینده»؛ تمرکز شرکت بر نوآوری و ایجاد نوآوری شهری (فعال‌سازی سه شتاب‌دهنده، پیش‌بینی فضای اشتراکی جهت شتاب‌دهی استارت‌آپ‌ها و استقرار اتاق فکر).

- ایجاد نوآوری دانشگاهی با تدوین نظام بلوغ همکاری فولاد مبارکه و دانشگاه، عقد تفاهم‌نامه با ۲۱ دانشگاه و مرکز پژوهش، راه‌اندازی ۲۰۰۰ مترمکعب مرکز نوآوری دانشگاهی و تخصیص بودجه حمایت از پایان‌نامه‌ها در موضوعات اولویت‌دار.

- افتتاح مرکز نوآوری صنعتی با تخصیص ۲۰ هزار مترمربع فضا جهت راه‌اندازی کارخانه نوآوری مجاور کارخانه، سرمایه‌گذاری در ۸ طرح توسعه فناوری (پایلوت) به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال (قابل‌تبدیل به کسب‌وکار).

- سرمایه‌گذاری در ۱۸ شرکت دانش‌بنیان به‌منظور توسعه کسب‌وکار و بازار به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و امضای تفاهم‌نامه با بنیاد نخبگان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف استفاده از توسعه و زیست‌بوم نوآوری.

- توسعه زیرساخت نوآوری با ایجاد ساختار کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بررسی بیش از ۱۸۰ پیشنهاد همکاری و مشارکت، آغاز عملیات احداث ۴ هزار مترمربع فضای کارگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و آغاز عملیات احداث مرکز نوآوری فولاد مبارکه در پارک فناوری دانشگاه تهران.

- امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزاری نشست کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره تأمین از طریق عقد قرارداد، بومی‌سازی ۱۳۲۱ قطعه و صرفه‌جویی ۷۲۱ میلیارد تومانی برای شرکت از محل بومی‌سازی و در نهایت حضور ۶۰۵ شرکت دانش‌بنیان در لیست تأمین‌کنندگان فولاد مبارکه.

تولید گریدهای خاص به‌منظور بی‌نیازی از واردات

در سال ۱۴۰۱ با عنایت به تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در عرصه تولید نوآورانه و در پی استفاده بیش‌ازپیش از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، گریدهایی که پیش از این از محل واردات تأمین می‌شدند در فولاد مبارکه تولید شد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: تولید تختال فولاد زنگ‌نزن و تولید کلاف گرم این محصول خاص و ارزشمند در مجتمع فولاد سبا؛ تولید ورق کورتن یا فولادهای مقاوم به خوردگی اتمسفری؛ تولید تختال‌های الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم برای نخستین بار در کشور محصولی که بدون آن ساخت موتورهای الکتریکی و ژنراتورها امکان‌پذیر نخواهد بود؛ تولید تختال فولادی API برای محیط‌های نفت و گازترش که با تولید این محصول علاوه بر صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی و تأمین نیاز صنعت نفت، ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این محصول استراتژیک در جهان پیوست؛ تولید ورق‌های میکروآلیاژی ۳۴۰YC که با استفاده از آن می‌توان نیاز صنایع خودروسازی را برطرف کرد؛ تولید ورق‌های آجدار شطرنجی در فولاد سبا .

سرمایه‌گذاری شرکت در اجرای طرح‌های توسعه و روند پیشرفت پروژه‌ها

سرمایه‌گذاری ۶۳۵۶۲۵ میلیارد ریالی و ۳۴۴۲ میلیون یورویی فولاد مبارکه برای اجرای طرح‌های توسعه در گروه فولاد مبارکه از دیگر اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۱ بوده است. برخی از مهم‌ترین این طرح‌ها عبارت‌اند از: طرح توسعه شرکت‌های فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد هرمزگان و فولاد سنگان خراسان؛ احداث نورد گرم ۲ فولاد مبارکه؛ احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه؛ احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی)؛ تکمیل پروژه تولید الکترود گرافیتی شرکت نوین‌الکترود اردکان، احداث خطوط نورد سرد و اسیدشویی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان؛ مشارکت در طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان در قالب شرکت تأمین آب اصفهان؛ مشارکت در طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور در قالب شرکت تأمین آب صنایع و معادن؛ انتقال پساب شهرستان‌های مجاور به شرکت فولاد مبارکه؛ اجرای طرح‌های شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز؛ مشارکت در توسعه میدان‌های گازی و احداث واحد گندله‌سازی شرکت فولادکاوان حامی ایرانیان.

به‌طورکلی میزان پیشرفت پروژه‌های پنج‌گانه پیشران توسعه فولاد مبارکه به این شرح است:

-پروژه نورد گرم شماره ۲ شرکت فولاد مبارکه که باهدف تکمیل زنجیره تولید تا ۷.۲ میلیون تن در نظر گرفته‌شده و به‌صورت واقعی تاکنون ۸.۲ درصد پیشرفت داشته است.

-احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه که با هدف ایجاد زیرساخت لازم برای تأمین پایدار انرژی موردنیاز تولید و کاهش فشار بر شبکه تأمین برق و ایجاد امکان افزایش ظرفیت تولید در نظر گرفته ‌شده و اکنون به ۷۵ درصد پیشرفت رسیده است.

-طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان که در فاز اول حدود ۳ درصد پیشرفت داشته است. این طرح به‌منظورِ افزایش تولید محصولات کیفی و متنوع نورد سرد و ایجاد امکان اسیدشویی محصولات نورد سرد در حال اجراست.

- افزایش ظرفیت زیر سقف از ۱.۵ به ۲.۵ میلیون تن تختال در فولاد هرمزگان که در حال حاضر ۱.۸۱ درصد پیشرفت داشته و برای ایجاد توازن در زنجیره فولاد تعریف ‌شده است.

- تأمین مالی تکمیل و بهره‌برداری تأسیسات فاضلاب شهرهای مجاور که به‌منظور کاهش وابستگی برداشت آب خام از رودخانه زاینده‌رود و تولید پایدار و همچنین کمک به توسعه شبکه فاضلاب به شهرستان‌های مجاور و کمک به بهداشت منطقه تعریف شده و در حال اجراست.

دستاوردهای شرکت در حوزه فروش محصولات

در سال ۱۴۰۱ علی‌رغم نوسانات شدید بازارهای جهانی، بخش فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با افزایش عرضه محصولات فولادی در بازار داخل و صادراتی به میزان ۱۱ درصد، به توفیقاتی چشمگیری دست ‌یافت و توانست ضمن تأمین بازار داخل، در حوزه صادرات نیز با ارسال ۱.۲ میلیون تن انواع محصولات به بازارهای جهانی به برنامه‌های صادراتی شرکت جامه عمل بپوشاند و افزایش ۱۰ درصدی درآمد شرکت از محل فروش محصولات در بازار داخل و صادرات را تحقق بخشد. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از محل صادرات محصولات در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور ارزآوری شده است. در سال گذشته همچنین شاهد رشد ۱۴ درصدی تحویل محصولات در بازار داخل نسبت به سال قبل به‌منظور تأمین حداکثری نیاز بازار داخل و کاهش واردات و همچنین افزایش حمل و تحویل محصولات بازار داخلی و صادرات به میزان ۱۲.۴ دهم درصد بیشتر از سال گذشته بودیم.

دستاوردهای مالی شرکت از محل بومی‌سازی

در سال ۱۴۰۱ نیز راهبرد فولاد مبارکه بر توانمندسازی سازندگان داخلی و افزایش پایداری کسب‌وکار استوار بود تا جایی که با حمایت حداکثری از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی توانستیم با بومی‌سازی حداکثری بسیاری از تجهیزات موردنیاز بیش از ۷۲۱ میلیارد تومان برای شرکت صرفه‌جویی حاصل کنیم.

دستاوردهای شرکت در حوزه تکنولوژی

فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ در حوزه تکنولوژی نیز به دستاوردهای ارزشمندی دست‌یافت که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: واکنش سریع به حمله سایبری و بازگشت ایمن به شرایط عادی تولید؛ طرح جامع معماری سازمانی؛ فعال‌سازی مرکز نوآوری فولاد مبارکه؛ بازنگری در فرایندهای کلیدی؛ تدوین سند اقتصاد چرخشی و سند پایداری کسب‌وکار؛ تدوین سند جامع برند سازمانی و تعیین استراتژی برند شرکت؛ توسعه رصد استراتژی و جاده پلتفرم دیدوان؛ تهیه نقشه‌های دانشی فرایندهای تولید و تعمیرات؛ ارائه ۴۵۰۰۰ پیشنهاد در نظام پیشنهادها با مشارکت حدود ۹ هزار نفر از همکاران واحدهای مختلف شرکت.

دستاوردها و اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز خوش درخشید که بخشی از این اقدامات عبارت‌اند از: امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی و محاصره‌شدگان در برف منطقه کوهرنگ؛ مشارکت در تأمین ۱۰۰ واحد مسکونی تأمین ۲۰۰ سری جهیزیه و ۵۳۰ لوازم‌خانگی برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)؛ تخصیص اعتبار به‌منظور توسعه اماکن ورزشی فرهنگی و آموزشی شهرستان مبارکه؛ تدوین و اجرای الگوی جامعه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم با تمرکز بر اشتغال و بهبود معیشت؛ آغاز انتقال آب دریای عمان به اصفهان با مشارکت فولاد مبارکه به‌منظور انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال؛ مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با برگزاری گل‌ریزان‌های فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه؛ حمایت از باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان و سرمایه‌گذاری به‌منظور ارتقای ورزش استان؛ تعمیر و بازسازی ۶۶ دستگاه آمبولانس ازکارافتاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کمک ۱۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه؛ مساعدت جهت مراسم پیاده‌روی اربعین با توزیع بیش از پنج میلیون بطری آب‌معدنی؛ اعزام ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائران کربلای معلی؛ توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ایمن‌سازی راه‌های منطقه پیرامونی.

دیگر دستاوردها

در سال ۱۴۰۱ با تلاش و همدلی همه عوامل تولید، تعمیرات، پشتیبانی و پیمانکاری در گروه فولاد مبارکه بیش از ۶۰ رکورد تولید روزانه، ماهانه و سالانه به ثبت رسید که این رکوردشکنی‌ها باعث شد تولید در گروه فولاد مبارکه قبل از پایان سال از ۱۰ میلیون تن و در شرکت فولاد مبارکه نیز از ۷ میلیون تن فراتر رود.

در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۸ میلیون و ۲۳۴ هزار تن محصولات فولاد مبارکه به مقصد مشتریان حمل شد تا صنایع کشور بتوانند به تولید پایدار خود همت گمارند. همچنین در این سال، علاوه بر تحقق راهبردهای کشور در حوزه‌های تولید و دانش‌بنیان، شاهد آن بودیم که در بخش اشتغال‌زایی نیز شعار سال و اهداف شرکت محقق گردید و با برگزاری یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی کشور، برای ۱۱۰۳ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شد. افزون بر این، در پی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه شرکت و تکمیل آن‌ها برای ۳۶۸۵ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

در سال ۱۴۰۱، دو مرتبه افزایش سرمایه از محل سود انباشته جمعاً به میزان ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته که این رقم معادل ۱۳۱.۸۲ درصد افزایش است. گفتنی است افزایش ارزش سهام به میزان ۴۰ درصد بدون احتساب سود نقدی و سود سهمی نیز از جمله دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه در این سال بوده است که این امر باعث شیرین شدن کام سهام‌داران این شرکت گردید.

گفتنی است جهت‌گیری مدیریت فولاد مبارکه در دوره جدید بر مبنای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه سرمایه‌های انسانی، تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، توسعه کمی و کیفی متوازن و تبدیل‌شدن به صنعت سبز استوار گردیده است.

طیب‌نیا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور خود در نشست اخیر رئیس‌جمهوری با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری همواره تولید را از عوامل بنیادین رشد اقتصادی کشور معرفی کرده‌اند و همچنان‌که در نشست مذکور نیز تأکید شد، تولید در صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه نقش تعیین‌کننده‌ای در روند روبه‌رشد اقتصاد کشور دارد. از این رو مدیران و کارکنان گروه فولاد مبارکه همچنان که برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ تمامی تلاش خود را به کار گرفتند، از همین روزهای نخستین سال نیز همدل و همسو تلاش خواهند کرد تا با رشد تولید و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه شرکت،شعار «مهارم تورم و رشد تولید» را محقق سازند و به سهم خود در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه مؤثر باشند.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید