یادداشت؛

فولاد مبارکه؛ همگام با دولت و همراه با مردم برای رشد تولید و مهار تورم

فولاد مبارکه؛ همگام با دولت و همراه با مردم برای رشد تولید و مهار تورم
کدخبر : 53314

اقتصاد و تولید مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه فعلی کشور برای رهایی از نابسامانی‌ها و مشکلات و گشایش در زندگی، معیشت و کسب‌وکار مردم است و راهکار آن برنامه‌ریزی، تلاش، استمرار و استقامت در مسیر ساخت ایران اسلامی است؛ امری که در نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و توصیه‌های ایشان به چشم می‌خورد.

«مهار تورم و رشد تولید» عنوانی است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۲ انتخاب شده است؛ موضوعی که اقتصاد، اشتغال و تولید را در صدر سیاست‌ها و راهبردهای کشور قرار داده و نشان از آن دارد که همواره توجه به تولید، اقتصاد و معیشت مردم، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز کشور است.

در شرایطی که در ماه‌های اخیر بر شدت تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و سیاسی و توطئه‌های اجتماعی و امنیتی افزوده شده و عزت‌نفس، اراده و استقلال‌طلبی ملت ایران را نشانه گرفته است، نیاز به تحول به معنای باورمندی به اصلاح و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در راستای گشایش در زندگی و کار و سفره مردم بیش‌ازپیش احساس می‌شود، به‌ویژه در وضعیتی که تهاجم رسانه‌ای در بالاترین سطح خود، امید مردم را مورد هجمه قرار داده، اراده قاطع، تکیه‌بر اعتمادبه‌نفس ملی، امیدواری و هوشیاری و کار سنگین و بدون خستگی، می‌تواند نقاط ضعفِ عمدتاً اقتصادی را به نقاط برجسته و درخشان تبدیل کند.

دغدغه مهم در شرایط کنونی اولویت دادن به مسائل اساسی به‌منظور رفع مشکلات و گشایش در زندگی مردم و مهار تورم و رشد تولید به‌عنوان موتور محرک اقتصاد است و در این میان، ‌بر عهده دولت و مردم به‌طور جداگانه تکالیفی نهاده شده که انتظار می‌رود مسئولان و مردم وظایف لازم در این خصوص را با حساسیت و جدیت دنبال کنند.

نهاد حاکمیت، مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه به‌عنوان قانون‌گذاران، مجریان و ناظران بر اجرای قانون باید تلاش کنند با شناخت درست و منطقی شرایط و مدیریت فضای داخلی و خارجی، ضمن مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی، حمایت از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند و ضمن رفع موانع و حل مشکلات موجود بر سر راه تولید، زیرساخت‌های موردنیاز برای تسهیل‌گری و توسعه کسب‌وکار و رونق تولید را از نظر قوانین موردنیاز، انرژی، زیرساخت‌ها و... فراهم کنند.

مردم نیز در این میان وظایفی بر عهده دارند که مشارکت در امور عمومی، حمایت از تولید داخل، پرهیز از خرید کالای خارجی و کاهش مصرف آب، برق، گاز، بنزین و... ازجمله تکالیفی است که رعایت آن باعث رشد و رونق تولید، اشتغال‌زایی و در نهایت اداره بهتر کشور می‌شود.

گروه فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور که نقش مؤثر، کارساز و سازنده‌ای در توسعه کشور، رشد تولید و اشتغال‌زایی کشور دارد، حرکت در مسیر پیشرفت کشور و اسناد بالادستی اقتصاد را وظیفه و همت خود می‌داند و در این راستا همراه با دولت محترم و در راستای تأمین منافع نظام اسلامی در ابعاد مختلف قدم برمی‌دارد و به حول و قوه الهی، با عمل به قانون اساسی و نصب‌العین قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برای حرکت در مسیر ایجاد گشایش در ابعاد مختلف تولید، اقتصاد، صنعت و رفاه ایران اسلامی و افزایش رضایت‌مندی و آسایش مردم، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌نماید.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: