بورس اوراق بهادار تهران/

ثبت رکورد معاملات در بازار اختیار معامله بورس اوراق بهادار تهران

ثبت رکورد معاملات در بازار اختیار معامله بورس اوراق بهادار تهران
کدخبر : 53425

در جلسه معاملاتی روز شنبه 19 فروردین ماه، ارزش معاملات روزانه در بازار اختیار معامله بورس تهران رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

وحید مطهری‌نیا مدیر عملیات بازار ابزارهای نوین مالی با اعلام خبر فوق گفت: در جلسه معاملاتی روز شنبه 19 فروردین ماه، رکورد جدیدی در ارزش معاملات روزانه در بازار اختیار معامله بورس تهران به ثبت رسید. در این جلسه معاملاتی ارزش معاملات انجام شده به بیش از 168 میلیارد تومان رسیده که بیشترین میزان از ابتدای راه‌اندازی این بازار می‌باشد. حجم کل معاملات نیز برابر با 7 . 3 میلیون قرارداد و تعداد نمادهای معامله شده با حجم بیش از 1000 قرارداد، 101 نماد در دارایی‌های پایه مختلف بوده است.

مدیر عملیات بازار ابزارهای نوین مالی بورس تهران افزود: در حال حاضر تعداد موقعیت‌های باز بازار در قراردادهای اختیارخرید برابر 3 . 27 میلیون قرارداد و در قراردادهای اختیار فروش برابر 2.8 میلیون قرارداد می‌باشد.

مطهری‌نیا خاطرنشان کرد: مدیریت عملیات ابزارهای نوین مالی بورس اوراق بهادار تهران در سال گذشته، گام‌های متعددی را در مسیر توسعه بازار اختیار معامله برداشته تا بستر مناسبی را جهت فعالیت سرمایه‌گذاران در این بازار ایجاد کند. برگزاری جلسات متعدد با نهادهای مالی و افزایش نقدشوندگی بازار از طریق ورود بازارگردان، اصلاح ریزساختارهای معاملاتی، ایجاد تنوع در تاریخ سررسید اوراق اختیار معامله و ارائه سررسیدهای با افق زمانی مختلف، ایجاد تنوع در دارایی‌های پایه به تناسب کشش و ظرفیت بازار، اصلاح وجوه تضمین و کاهش ضریب گرد کردن، ارائه نمادهای اختیارمعامله مبتنی بر اولین صندوق بخشی، توسعه اقدامات مربوط به مدیریت ریسک بازار و طراحی و پیاده‌سازی ماشین حساب نمادهای اختیارمعامله در سایت TSETMC بخشی از اقداماتی بوده که با راهبری بورس تهران و همکاری سایر ارکان و نهادهای مالی بازار سرمایه به انجام رسیده است.

مطهری‌نیا در پایان به توسعه زیرساختها در بازار مشتقه بورس تهران اشاره کرد و گفت: اقدامات توسعه‌ای متعددی با هدف توسعه زیرساختها در بازار مشتقه بورس تهران با جدیت در حال پیگیری بوده که در سال جاری به مرحله اجرا خواهند رسید. همچنین توسعه کمی و تعداد نمادها و دارایی‌های پایه نیز به تناسب ظرفیت بازار به گونه‌ای انجام خواهد شد که اخلالی در نقدشوندگی نمادها ایجاد نکند.

روابط عمومی  و امور بین الملل بورس تهران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید