بورس تهران/

ارائه قراردادهای اختیارمعامله صنعت بانک‌ با سررسیدهای متنوع در بازار مشتقه بورس تهران

ارائه قراردادهای اختیارمعامله صنعت بانک‌ با سررسیدهای متنوع در بازار مشتقه بورس تهران
کدخبر : 53468

به منظور توسعه بازار اختیار معامله و همزمان با اجرای برنامه تنوع سررسیدهای اوراق اختیار معامله، با ارائه سررسیدهای متنوع در نمادهای بانکی، امکان استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر تاریخ سررسید در بازار اختیارمعامله فراهم می‌شود.

وحید مطهری‌نیا مدیر عملیات ابزارهای نوین مالی ضمن بیان مطلب فوق گفت: با هدف توسعه بازار اختیار معامله و همزمان با اجرای برنامه تنوع سررسیدهای اوراق اختیار معامله، در پی درخواست فعالان بازار و به منظور امکان استفاده از استراتژی‌های معاملاتی با افق‌های زمانی متنوع و بلندمدت، از روز دوشنبه مورخ 21/01/1402، قراردادهای اختیارمعامله سهام بانک صادرات ایران (وبصادر) در سررسیدهای مهرماه و بهمن‌ماه 1402 و بانک تجارت (وتجارت) در سررسیدهای شهریورماه و دی‌ماه 1402، به بازار ارائه خواهند شد.

مطهری‌نیا خاطرنشان کرد: با ارائه سررسیدهای متنوع در نمادهای بانکی، امکان استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر تاریخ سررسید در بازار اختیارمعامله فراهم می‌گردد. علاوه بر این امکان، معامله‌گران می‌توانند متناسب با افق زمانی تحلیلی مختص به خود، وارد بازار قراردادهای اختیارمعامله مبتنی بر این دارایی‌های پایه شده و پایه‌های استراتژی خود را طراحی نمایند.

وی افزود: متنوع‌سازی سررسیدهای بازار اختیارمعامله، از سال گذشته در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است هم‌اکنون، سررسیدهای بلندمدت قراردادهای اختیارمعامله بر روی سهام شستا، وبصادر و وتجارت و صندوق‌های اهرم و سرو، در اختیار فعالان این بازار قرار دارد.

روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید