گروه مپنا/

ترسیم چشم‌انداز مپنا در گردهم‌آیی آغازین سال ۱۴۰۲

ترسیم چشم‌انداز مپنا در گردهم‌آیی آغازین سال ۱۴۰۲
کدخبر : 53496

گردهم‌آیی آغازین سال 1402 شرکت گروه مپنا با حضور مدیرعامل گروه، مدیران، مشاوران و کارکنان شرکت مرکزی مپنا برگزار شد.

مدیرعامل گروه مپنا در این نشست صمیمانه که به مرور چشم‌اندازهای گروه مپنا در سال جدید و بررسی نقاط عطف سال گذشته اختصاص داشت، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی توفیق در ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه تمرین هدایت و تقوا خواند.

عباس علی‌آبادی، با اشاره به شعار سال جدید (مهار تورم، رشد تولید)، دلایل اینکه شعارهای سال‌های اخیر جنبه پررنگ اقتصادی دارند را اهمیت این حوزه و لزوم تمرکز بر رفع موانع و چالش‌های اقتصادی کشور دانست و نقش گروه مپنا در این زمینه را به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ، قابل توجه و برجسته توصیف کرد که می‌تواند نقش بسزایی در بهره‌مندی مردم و جامعه داشته باشد.

او در ادامه با اشاره به سی‌امین سالروز تاسیس گروه مپنا در مرداد ماه 1402، پایداری و توسعه گروه مپنا را طی سه دهه، افتخارآمیز و مایه مباهات توصیف و تصریح کرد: مسیر گروه مپنا از دستگاهی به‌عنوان حل مسئله شروع شد و به خلق آینده خواهد انجامید.

مدیرعامل گروه مپنا با بررسی اجمالی نقاط عطف سال 1401، با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز بهره‌برداری از سامانه سیار آزمایش موتور هوایی برای اولین بار در کشور توسط گروه مپنا، گفت: این مهم برای نخستین بار در ایران و منطقه خاورمیانه انجام شده است. این پروژه حقیقتا کار بزرگ و پرافتخاری است که توسط متخصصان گروه مپنا انجام شد و نشان داد که ما دارای ظرفیت‌های بزرگی هستیم و به محصولاتی چنین پیچیده تسلط داریم که می‌توانیم قطعات آن را تعویض کنیم و بهبود بخشیم.

او در ادامه با اشاره به موفقیت‎های سال گذشته مپنا، رسیدن میزان تولید شرکت واگن پارس مپنا به ظرفیت اسمی خود در بهمن 1401 را حائز اهمیت بسیار دانست و خاطرنشان کرد: الحاق شرکت واگن پارس به خانواده بزرگ مپنا و احیای این تولیدی کشور، موفقیت بزرگی است و بالاخره پس از سال‌ها ما توانستیم در بهمن ماه سال پیش به ظرفیت اسمی این شرکت که هزار دستگاه واگن بود، برسیم و تا پایان سال این عدد را به هزار و 100 دستگاه رساندیم.

“کسب رتبه اول پیمانکاری کل کشور از میان 100 شرکت برتر این حوزه، رتبه هجدهم بر اساس شاخص فروش و رتبه دهم بر اساس شاخص دارایی و کسب عنوان صادرکننده ممتاز ملی” از دیگر افتخارات و عناوین سال 1401 بود که مدیرعامل گروه مپنا به آنها اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون سهم ما در ظرفیت نیروگاهی کشور از 75 درصد عبور کرده و رتبه چهارم سهم بازار جهانی توربین گازی را در کل دنیا داریم و رتبه دوم برترین تولیدکنندگان بویلر را در جهان به انتخاب نشریه معتبر McCoy کسب کردیم.

او افزود: رکورد سنکرون 34 واحد نیروگاهی را در سال پیش رقم زدیم. همچنین در قرارداد با فولاد مبارکه، 50 لوکوموتیو پیش رفتیم و از برنامه جلوتر هستیم، ضمن آنکه مپنا آماده است سالانه یکصد لوکوموتیو تولید و تحویل نماید.

علی‌آبادی سپس با اشاره به اقدامات انجام شده در برخی پروژه‌های حوزه نفت و گاز گروه مپنا از جمله خانگیران و دانان، تأمین تجهیزات پیچیده و پیشرفته فاز 14 پارس جنوبی و نقش پررنگ مپنا در این فاز به عنوان ایرانی­ترین فاز پارس جنوبی را مایه افتخار و قابل توجه دانست.

علی‌آبادی حرکت به سمت کسب و کارهای جدید و نوآورانه، تبدیل برق به کالا یا POWER2X ، اولویت‌بخشی به کسب و کارهای B2B و B2C و فروش برق برای تولید ثروت و ارزش افزوده، همچنین توسعه صادرات به ویژه به کشورهایی دارای ظرفیت‌های مناسب در آمریکای لاتین و منطقه را از راهبردهای موثر در چشم‌انداز آینده مپنا خواند و تأکید کرد: توسعه کسب و کارهای جدید با استفاده از هوشمندسازی و دیجیتال‌سازی در دنیای امروز حائز اهمیت بسیاری است. همچنین در سال جدید ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها، پیگیری مطالبات، چابک‌سازی شرکت‌ها، به حداکثر رساندن ظرفیت کارخانجات، کاهش هزینه‌های تامین نقدینگی و هزینه‌های ارزی می‌بایست مد نظر همگی ما قرار گیرد.

مدیرعامل گروه مپنا در پایان با ارج نهادن به ارزش‌های اخلاقی، پیشرفت تکنولوژیک را بدون بهره‌مندی از اخلاق متعالی، خالی از ارزش دانست و ابراز امیدواری کرد همواره این دو مهم، توامان توسعه یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید