مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

رضایت 80 درصد گردشگران نوروزی از سفر به جزیره قشم

رضایت 80 درصد گردشگران نوروزی از سفر به جزیره قشم
کدخبر : 53508

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خوشبختانه نوروز ۱۴۰۲ به لطف خداوند و همکاری همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بدون هیچ‌گونه حادثه و مشکل جدی و جلب رضایت بیش از 80 درصد گردشگران به پایان رسید.

افشار فتح‌الهی در مراسم تقدیر از روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور امام جمعه شهرستان قشم، اظهار داشت: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم و تمامی دستگاه ها در ایام نوروز، خدمات رسانی شایسته به تمام گردشگرانی بود که قشم را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته برخی از نقاط ضعف سال های گذشته از جمله صف های طولانی در بنادر لافت و پل، امسال تبدیل به نقاط قوت در خدمات رسانی به گردشگران شد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شده، خوشبختانه در تعطیلات نوروزی کمتر خبر منفی و حاشیه از جزیره قشم در رسانه ها انعکاس پیدا کرد.

به گفته فتح الهی؛ در ایام تعطیلات نوروزی آبرسانی با اولویت محل های استقرار گردشگران و مجتمع های تجاری اجرایی شد با این حال همچنان در موضوع تامین آب مورد نیاز ساکنان جزیره و گردشگران نیازمند برنامه ریزی برای توسعه خدمات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبتانه در تعطیلات نوروزی کمبودی در اقلام عمومی و مصرفی گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به این جزیره وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در تعطیلات نوروزی امسال در بحث حوادث جاده‌ای و ترافیکی بدون تلفات جانی و فقط تعدادی انگشت شماری بی‌احتیاطی، ثبت و گزارش شد.

فتح الهی بیان کرد: امسال با فعالیت ۲۰ ناجی غریق در نقاط خطرآفرین و پرحادثه سواحل، با هدف جلوگیری از غرق شدگی احتمالی و کمک به حفظ جان گردشگران موفق شدند که جان ۱۵ نفر را از خطر مرگ نجات دهند.

وی درباره آمار ورود گردشگر به جزیره قشم نیز افزود: بیشترین حجم ورودی گردشگران و مسافران نوروزی به جزیره از بنادر پل و لافت انجام شد که امسال ۱۵۱ هزار خودرو در ایام نوروز وارد قشم شدند که آمار ورود خودرو نسبت به مدت مشابه در سال 1401 معادل ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری، ۷۴۳ هزار نفر از آنها از طریق بنادر پل و لافت با ۴۱ درصد رشد، ۳۴ هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم با ۲۱ درصد رشد وارد جزیره شدند.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: تلاش تمامی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم و دستگاه ها و بخش های مرتبط با این حوزه، ارائه خدمات مناسب و رقم خوردن اوقات خوش برای گردشگران بود که خوشبختانه این نتیجه حاصل شد.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: بزرگنمایی نقاط ضعف در زمان اجرای برنامه ها و ارائه خدمت نمی تواند اثربخش باشد، اما بیان نقاط قوت می تواند زمینه ساز امیدآفرینی برای مجریان امور و مردم باشد.

وی تصریح کرد: نبود صف های طولانی و چند ساعته در بنادر لافت و پل  یکی از نقاط ضعف سال های گذشته بود که با مدیریت خوب مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم و انجام به موقع عملیات لایروبی و افزایش ظرفیت تردد لندیگ کرافت ها، امسال تبدیل به یکی از نقاط قوت شده بود.

امام جمعه شهرستان قشم افزود: با برنامه ریزی خوب صورت گرفته در نوروز سال جاری شاهد پراکندگی گردشگران در روستاها و استفاده از ظرفیت جامعه محلی و خدمات مجموعه های بومگردی در نقاط مختلف جزیره بودیم که مانع تجمع بیش از اندازه در شهر قشم شد.

حجت الاسلام حاجبی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری و روستایی، اجرای برنامه های فرهنگی،  انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین استقرار ناجیان غریق نیز ستاد اجرایی خدمات سفر قشم عملکرد مناسبی داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با خدمات رسانی مناسب صورت گرفته توسط تمامی دستگاه ها و بخش ها، خوشبختانه رضایت اکثریت گردشگران نوروزی و هموطنان حاصل شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: