مدیر تجهیز و گسترش بازار سرمایه سازمان منطقه آزاد چابهار:

50 طرح سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار رونمایی شد

50 طرح سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار رونمایی شد
کدخبر : 53539

مدیر تجهیز و گسترش بازار سرمایه سازمان منطقه آزاد چابهار از رونمایی 50 طرح سرمایه‌گذاری این منطقه آزاد به ارزش 475 هزار میلیارد ریال خبر داد.

صادق آزادی با اعلام این خبر گفت: این ۵۰ بسته پیرو تأکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و باهدف تسهیل در حوزه سرمایه‌گذاری بر اساس نیازهای موجود در منطقه طراحی شده است.

وی از نهایی شدن مجوزهای بسته‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی خبر داد و افزود: به‌منظور پیشگیری از اتلاف وقت سرمایه‌گذاران علاقه‌مند، مصوبه هیات مدیره، تأییدیه محیط زیستی، مجوز سرمایه‌گذاری و جانمایی این طرح‌ها نیز صورت گرفته و پس از ارزیابی‌های لازم و تایید توان مالی افراد، قابلیت واگذاری و اجرای طرح‌ها موجود است.

آزادی ادامه داد: سرمایه موردنیاز برای 50 طرح مذکور که در حوزه‌های نفت و انرژی، صنایع تولیدی، شیلات، گردشگری و خدمات اجتماعی و زیربنایی دسته‌بندی‌ شده‌اند، بالغ‌بر 474.507 میلیارد ریال است که برای 3500 نیرو اشتغال به همراه خواهد داشت.

مدیر تجهیز و گسترش بازار سرمایه سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد می‌توانند با مراجعه به سایت invest.freezones.ir از تمامی طرح‌های ثبت‌شده اطلاع یافته و بسته به حوزه موردعلاقه خود، اقدام به ثبت درخواست نمایند.

گفتنی است، واقع‌شدن در تنها بندر اقیانوسی ایران(چابهار) با دسترسی بلافصل به سرزمین اصلی، موقعیت جغرافیایی راهبردی در کنار آبراه‌های بین‌المللی و نزدیک به خطوط بین‌الملل کشتیرانی، تنها بندر تجاری ایران در خارج از تنگه هرمز و نزدیک‌ترین به بازارهای آسیای میانه و افغانستان، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آب‌های آزاد، دسترسی آسان به سوخت‌های فسیلی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، ارتباط چندوجهی حمل‌ونقل از طریق هوا، زمین و دریا و تسهیلات فروش و اجاره بلندمدت برای سرمایه‌گذاران خارجی تنها بخشی از مزیت‌های منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید