حمایت همه‌جانبه بانک پارسیان از صنعت دارویی کشور؛

نشست بررسی پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌ صندوق رویش لوتوس پارسیان در پژوهشگاه رویان برگزار شد

نشست بررسی پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌ صندوق رویش لوتوس پارسیان در پژوهشگاه رویان برگزار شد
کدخبر : 53715

نشست بررسی پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری‌های صندوق جسورانه رویش لوتوس پارسیان در پژوهشگاه رویان با حضور کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان، عصر روز سه‌شنبه 22 فروردین در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

در این نشست که حمیدرضا رفیعی مدیرعامل گروه مالی بانک، مجتبی تقی پور مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس و مهدی قاسمی مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک و معاونین پژوهشگاه رویان نیز حضور داشتند؛ کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان نگاه حمایتی بانک پارسیان به توسعه بخش درمان و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور را مورد تأکید قرار داده و با اشاره به همکاری‌های بانک با پژوهشگاه رویان، استفاده بهینه از ابزارها و روش‌های مهندسی در جهت کاهش زمان و هزینه و تسریع در نهایی شدن پروژه‌ها را خواستار شد.

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به چالش های نقدینگی در صنعت دارو، اظهار داشت: این بانک بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی خود با تمام ظرفیت و توان وارد عمل شد تا سهمی در تأمین مالی این صنعت که با سلامت و جان هم‌وطنان گره‌خورده است، داشته باشد و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان با توجه به سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه رویش لوتوس پارسیان در پژوهشگاه رویان و ایجاد حس مسئولیت جامعه علمی به بازار سرمایه گفت: چشم‌اندازی که صندوق رویش لوتوس پارسیان در پژوهشگاه رویان ایجاد کرده، نشان‌دهنده اعتماد این مجموعه و آینده خوب پیش روی ماست. ما هم باید تلاش کنیم تا با تحقق دستاوردهای ارزشمند این سرمایه‌گذاری‌ها در تمام مجموعه‌های علمی کشور استمرار پیدا کند.

رئیس پژوهشگاه رویان در ادامه خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از برترین دانشمندان کشور اتفاقات خوبی در زمینه همکاری ما با مجموعه لوتوس پارسیان رخ‌داده که بدون شک می‌توانیم دستاوردهای مهمی را برای کشور رقم زنیم.

شاهوردی همچنین بابیان اینکه محصولات دارویی در حال تولید در مجموعه رویان در مقایسه با مشابه خارجی آن از کیفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به گرانی محصولات مشابه خارجی، استقبال از محصولات داخلی بیشتر است تا آنجایی که هم‌اکنون برخی از کشورهای خارجی خواهان این محصولات هستند.

مجتبی تقی پور مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان نیز در ادامه، ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان پژوهشگاه رویان در پیگیری پروژه‌ها تأکید کرد: فضایی که ما در بازار سرمایه با آن سروکار داریم با فضای پژوهشگاه کاملاً متفاوت است. با همه سختی‌هایی که برای تأمین مسائل مالی وجود دارد همه هدف و تلاش ما این بوده تا ضمن کمک به تأمین هزینه‌های مربوط، این رویکرد، تجربه موفقی باشد تا پژوهشگاه بتواند در پروژه‌های مختلف خود منابع بیشتری را از طریق بازار سرمایه در پروژه‌های دیگر جذب کند.

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان افزود: واگذاری حوزه مربوط به پروژه‌های فناوری آغازشده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای سایر بخش‌هایی که نیاز به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است انجام‌شده است. در بحث سرمایه در گردش هم تلاش بر این است تا منافع حاصل از تولید محصول، به مجموعه رویان و صندوق برگردد.

حمیدرضا رفیعی مدیرعامل گروه مالی بانک نیز ضمن تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکاران در مجموعه پژوهشگاه رویان گفت: منابع و ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که اگر این امکانات کنار هم قرار بگیرد، منجر به نتیجه‌ای مطلوب خواهد شد. با توجه به بازدهی و اثربخشی صندوق رویش و شاخص بودن پژوهشگاه رویان در بخش تحقیقات و پژوهش کشور، از ابتدای حضور و سرمایه‌گذاری در این مجموعه نسبت به نتیجه‌بخش بودن این سرمایه‌گذاری مطمئن بودیم.

مدیرعامل گروه مالی بانک با اشاره به حضور فعال و مطرح صندوق رویش در بورس و مشارکت موفق بانک و پژوهشگاه متذکر شد: نهایت تلاش ما در این است که با بهره‌برداری از مدل‌های اقتصادی به‌روز، اثربخشی و کارآمدی این صندوق را افزایش داده که طبیعتاً این رویکرد، دستاوردهای ارزشمندی در تعاملات طرفین و رشد و توسعه مجموعه علمی کشور خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست؛ مدیران پروژه‌های سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری رویان گزارشی از روند پیشرفت تولید محصولات دارویی پروژه‌های مشارکتی با صندوق رویش لوتوس پارسیان ارائه دادند.

شایان‌ذکر است؛ صندوق جسورانه رویش لوتوس پارسیان، از یک‌سو سرمایه لازم برای رشد و توسعه شرکت‌هایی با درآمد و محصولات و خدمات درحال‌توسعه که در مرحله اولیه چرخه عمر خود هستند را فراهم می‌کند و از سوی دیگر سرمایه طرح‌های توسعه برای شرکت‌های بالغ در مراحل بعدی چرخه عمرشان را تأمین می‌کند.

جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و تزریق آن در شرکت‌های در شرف تأسیس، تحقیق و توسعه و یا نوپای دارای پتانسیل رشد زیاد و سریع، باهدف کسب بیشترین بازدهی اقتصادی ممکن در برابر پذیرش ریسک، هدف اصلی تشکیل صندوق است.

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، با توجه به اهداف خود تاکنون در 4 استارت آپ در حوزه فناوری اطلاعات که سه عدد از آن‌ها اختصاصاً در حوزه فین تک است و نیز 4 استارت آپ در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کرده است.

فشارهای تحریمی به‌ویژه تحریم‌های دارویی، موجب شد تا بانک‌ها برای تأمین مالی و حمایت از ساخت داروهای ضد سرطانی پیش‌قدم شوند؛ بر همین اساس حمایت از شرکت‌های مشارکت‌کننده در ساخت داروهای ضد سرطان با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی و همچنین مراکز تحقیق و توسعه این دانش در دستور کار بانک پارسیان قرار گرفت.

با توجه به شرایط خاص کشور و تشدید تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های دارویی، حمایت بانک‌ها به‌عنوان پشتیبانان و تأمین‌کنندگان مالی پروژه‌های ملی، از طرح‌های نظام سلامت کشور در حوزه‌های پراهمیتی همچون سلول‌های بنیادی و داروهای ضد سرطان، افق‌های روشنی به روی این بخش از حوزه سلامت کشور گشوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید