معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران ابلاغ کرد:

تصویب نامه خرید و فروش کالا توسط مرزنشینان با کشور افغانستان

تصویب نامه خرید و فروش کالا توسط مرزنشینان با کشور افغانستان
کدخبر : 53719

معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، تصویب نامه هیات وزیران در خصوص خرید و فروش کالا توسط مرزنشینان با کشور افغانستان را به ادارات ستادی و شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این تصویب نامه، خرید و فروش کالاهای تعیین شده در کارگروه ماده 12 قانون ساماندهی مبادلات مرزی تایید شده به مهر هیات دولت، به صورت خرده فروشی در محوطه بازارچه های مرزی مصوب با کشور افغانستان به صورت پته گمرکی توسط هر سرپرست مرزنشین ساکن شهرهای مرزی همجوار کشور افغانستان دارای کارت الکترونیک مبادلات مرزی معتبر، تا سقف 400 دلار برای هر خانوار با معافیت از سود بازرگانی مجاز می باشد.

همچنین درصورت استفاده از تسهیلات موضوع ماده 8 قانون ساماندهی مبادلات مرزی (مصوب 1384) امکان بهره مندی از مزایای این تصویب نامه توسط مرزنشینان سرپرستان خانوار میسر نخواهد بود.

این تصویب نامه می افزاید، به منظور نظارت بر اجرای صحیح آن، وزارت کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرماندهی جمهوری اسلامی ایران مکلفند ضمن بازدید از بازارچه های مرزی مصوب با کشور افغانستان، گزارش فصلی اجرای این تصویب نامه را به معاون اول رییس جمهور ارائه نمایند.

گفتنی است: تصویب نامه خرید و فروش کالا توسط مرزنشینان با کشور افغانستان به پیشنهاد نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جلسه هیات وزیران مورخ بیست و چهارم اسفندماه سال 1401تصویب شده است.

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید