با راهبری ایمیدرو؛

برنامه های مطالعاتی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در سال 1402 اعلام شد

برنامه های مطالعاتی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در سال 1402 اعلام شد
کدخبر : 53742

برنامه های مطالعاتی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور در بخش مطالعات اکتشافی و پژوهشی سال 1402 و با راهبری ایمیدرو اعلام شد.

طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور(تحت پوشش ایمیدرو) برنامه های عملیاتی سال جاری را در چند حوزه اعلام کرده است که بر اساس آن تکمیل مطالعات اکتشافی و اجرای پروژه و طرح های پژوهشی را شامل می شود.

مطالعات اکتشافی

در بخش مطالعات اکتشافی؛ تکمیل مطالعات اکتشافی گوهرسنگ‌ها در فاز شناسایی و پی‌جویی در پنج استان آذربایجان‌غربی، کرمان، قم، مرکزی و قزوین مورد توجه است. همچنین تکمیل مطالعات اکتشافی گوهرسنگ‌ها در فاز غربالگری در شش استان آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، اصفهان، همدان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی و تکمیل مطالعات سراسری یاقوت کشور نیز در شمار برنامه ها قرار دارد.

مطالعات پژوهشی

در بخش مطالعات پژوهشی؛ اجرای پروژه پژوهشی "مطالعات بررسی پتانسیل‌های اقتصادی و خصوصیات گوهرشناسی در مناطق انتخابی در جنوب استان کرمان و شمال هرمزگان (منطقه اورزویه، بافت و دشتاب) و تهیه راهنمای اکتشاف و استخراج رگه‌های گارنت‌دار" عملیاتی خواهد شد.

اجرای طرح پژوهشی کشت صدف‌های مرواریدساز و پیگیری اولویت‌‌های ارایه شده طرح‌های پژوهشی حوزه گوهرسنگ‌ها با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی طی سال جاری هدفگذاری شده است.

در راستای سیاست های توسعه ای ایمیدرو در بخش آموزش؛ حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و انتشار کتب مرتبط در حوزه گوهرسنگ؛ برنامه ریزی شده است.

روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید