دبیرکل سندیکای بیمه‌گران در نشست روسای کمیسیون‌ها، دبیران کارگروه‌ها و مشاورین:

آموزش اساس تقویت نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه است

آموزش اساس تقویت نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه است
کدخبر : 53851

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با تاکید بر ضرورت تقویت نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه بر مساله آموزش در این راستا تاکید کرد.

سید محمد کریمی، در نشست روسای کمیسیون‌ها و دبیران کارگروه‌ها اظهار کرد: توانمندی نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه بسیار مهم است که این مساله نیازمند استفاده از برنامه‌های آموزشی جدی است. ما در سندیکای بیمه از سال گذشته روی این موضوع تاکید کرده‌ایم و کارهای آموزشی مفصلی هم در این راستا حال انجام است.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران تاکید کرد: صنعت بیمه بسیار نیازمند به مساله آموزش و مخصوصا آموزش‌های نوین است.

دکتر کریمی همچنین درباره ملاقات اخیر مدیران صنعت بیمه با وزیر محترم اقتصاد نیز اظهار داشت؛ این جلسه بسیار با اهمیت بود و با لطف جناب آقای دکتر خاندوزی و معاونت محترم بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد، دستاوردهای خوبی داشت و قرار شد ماحصل این جلسه ضمن پیگیری، مستند شود و به صورت یک گزارش به مدیران بیمه‌ای تقدیم شود.

در ادامه این نشست آقای اویار حسین، رئیس کمیسیون فنی سندیکای بیمه‌گران ایران نیز اظهار کرد: ورودی سازمان‌های بیمه‌ای بخش فنی و صدور بیمه نامه است. البته این مساله در طول زمان تغییر کرده و انتظارات عوض شده است. اولین قدم بخش "فنی" بحث بازاریابی است که متحول شده که ما نیز باید این تحول را دریابیم.

اویار حسین ادامه داد: در بخش ثالث کاملا شیوه بازاریابی متحول شده و فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی شکل گرفته است. ما حدود ۹۰ هزار نماینده داریم که اینها باید با تحول مدل‌های بازاریابی هماهنگ شوند.

وی تاکید کرد: مطابق قانون وظیفه بیمه مرکزی جلوگیری از انجام رقابت‌های مکارانه است که هنوز بعد از ۵۰ سال از وضع این قانون هنوز با این مشکل "رقابت مکارانه" رو به رو هستیم. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه شخص ثالث است و از این جهت این مساله اهمیت بسزایی دارد.

همچنین دکتر بنیادی، معاون محترم طرح و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت اصلاح برخی آیین‌نامه‌های صنعت بیمه اظهار کرد: اصلاح آیین‌نامه‌های درمان، آیین‌نامه شماره ۹۷، آیین‌نامه شماره ۶۸ و همچنین آیین‌نامه توانگری به لحاظ اهمیتی که دارند، در دست بررسی است.

دکتر بنیادی ادامه داد: در بحث سه‌شنبه‌های نوآوری باید شرکت‌هایی که می‌توانند خدماتی نوآورانه در صنعت بیمه داشته‌اند را معرفی و تقویت کنیم.

وی با تفکیک نوآوری در دو حوزه محصولات  و فرایندها اظهار داشت: ظهور و بروز نوآوری در دو بخش محصول و فرایند است که در حوزه محصولات نیازمند همکاری شرکت‌های بیمه و در بحث فرایندها نیازمند اصلاح مقررات هستیم.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت تعامل با بانک مرکزی و سازمان بورس اظهار کرد: مساله مهم دیگر در اصلاح فرایندها در صنعت بیمه تفکیک صندوق بیمه‌های زندگی و غیرزندگی است که باید روی آن تمرکز بیشتری داشته باشیم.

دکتر بنیادی در ادامه گفت که جمع آوری و تحلیل داده‌ها در صنعت بیمه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیار به گزینش پرتفوی با کیفیت کمک می‌کند. یکپارچه‌سازی کدینگ مساله مهم دیگری است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

آقای تاجدار، رئیس کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران نیز با تقدیر از عملکرد دکتر کریمی در سندیکای بیمه‌گران، به مسائل و مشکلات فنی و مالی صنعت بیمه از جمله مساله تفکیک خسارت در بیمه‌های زندگی پرداخت و بر ضرورت حل و فصل این مسائل با همکاری همه شرکت‌های بیمه تاکید کرد‌.

همچنین مهندس بختیاری، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات سندیکای بیمه‌گران با تاکید بر ضرورت استقبال از فرایندهای جدید مرتبط با تحول دیجیتال اظهار کرد: کلی گویی درباره فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی نتیجه‌ای ندارد بلکه این مباحث باید در کلیه فرایندهای عملیاتی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات سندیکای بیمه‌گران ادامه داد: ایجاد تحول دیجیتال ضرورتا تجهیزات آنچنانی نمی‌خواهد بلکه باید فهم دیجیتال خود را از این مساله بالا ببریم‌. اگر ما بتوانیم با استفاده از فناوری‌های موجود سرعت ارائه خدمات در حوزه پرداخت خسارت به بیمه‌گزاران را بالا ببریم همان تحول دیجیتال اتفاق افتاده است.

در ادامه این نشست همچنین دکتر افشاری، رئیس کمیسیون حقوقی سندیکای بیمه‌گران با ارائه گزارش مختصری از عملکرد کمیسیون، از اقدامات موثر سندیکا و ارتباط با قوه قضائیه تشکر نموده و بر مسنجم بودن مبانی حقوقی و پیگیری های مشترک شرکت‌های بیمه در زمینه های حقوقی تاکید نمودند.

گفتنی است این نشست  با حضور روسای کمیسیون ها و دبیران کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران در سالن جلسات سندیکا برگزار شد.

روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید